Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Vilka raser har era körhästar? Och ni som har icke "renrasiga";vilka raser finns i era körhästar? Själv kör jag en appaloosa, och...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 853
Senast: urkella
·
Dressyr När det mest troligt from 2015 kommer att bli frivilligt med kandar hela vägen upp till GP så undrar jag hur du ställer dig till det...
Svar
14
· Visningar
2 004
Senast: orion_x
·
Distans Det är rubriken på en artikel i nya nr av Foderbladet häst. Man har med hjälp av enkäter konstaterat att de hästar som gick bäst drack...
Svar
9
· Visningar
1 558
Senast: Majorn
·
Trav Dags för en tråd där vi presenterar årets föl. Jag vet att Naffa har fått ett par redan. :love: Moderator kanske kan nåla tråden?
Svar
18
· Visningar
2 825
Senast: via
·
Fälttävlan Ja, nu har filmen med presentation av årets bana kommit ut och det ska såklart bli extra spännade i år när det faktiskt är en del...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 162
Hoppning Jag vill ha ett bett som är aningen skarpare än ett tredelat med kopparplupp i mitten. Vad ska jag testa?
Svar
4
· Visningar
696
Senast: Bison
·
Dressyr Jag är 28år och skulle vilja tävla min ponny i dressyr,, han är 6år. Tävlar jag i ponnyklasser avd b eller är det hästklasser avd a jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 464
Hoppning jag undrar lite hur många dagar i veckan ni tycker att man kan hoppa min häst? han är allround å jag rider i skogen å tränar i...
Svar
4
· Visningar
1 074
Dressyr Hur mycket har era stövlar satt sig? Fundera på att införskaffa mig ett par i modellen Sir men vet inte riktigt höjden på dom. Har ca 44...
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: remmis
·
Fälttävlan Är det någon skillnad i passform mellan den gamla modellen den nya (med någon fancy kolfibergrej även på framsidan av framskydden)...
Svar
2
· Visningar
1 296
Senast: Bison
·
Islandshäst Hejsan! Nu har jag en fundering om en kommande tävling, en kvaltävling där det inte är några finaler. Vad innebär detta? Att det då...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: walkaway-
·
Dressyr Igår kom Equipe med en ny funktion på dressyrtävlingar. De visar "bästa", tidigare resultat som ekipaget gjort i den aktuella klassen...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 334
Senast: kryddelydd
·
Fälttävlan Jag och min ponny tävlar på regional nivå i banhoppning. Dock vill jag nu byta gren till fälttävlan då jag tror det passar min ponny...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: PrinceFair
·
Islandshäst Jag är lite sugen på att rida en distansritt i september. Jag aldrig har gjort detta tidigare och syftet med min start är att ha en...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: Elina8
·
A
Hoppning I Sverige kan man ju gå in under Svenska Ridsportförbundet och hitta hästars resultat (som har tävlings licens). Även om det nu ska...
2
Svar
22
· Visningar
8 417
Islandshäst Vad har ni att säga om hans avkommor? Hur blir dom och hur starka anlag ger han? Jag är jättesugen på att betäcka med honom. Någon som...
Svar
3
· Visningar
3 739
Senast: valvis
·
Islandshäst Jag har en fråga till er som håller på med avel. Hur hittar man "rätt" hingst till sitt sto? Finns det någon typ av register eller...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: valvis
·
Dressyr Tittade lite på dressyrprogram för unghästar och finner mig själv förvirrad... När man söker på TDB så finns det program som heter LA...
Svar
2
· Visningar
1 019
Senast: Gabby_Ossi
·
Western om att åka iväg en vecka/ helg eller så och få rida på riktigt välutbildade westernhästar. Verkligen få prova på western ordentligt. Men...
Svar
5
· Visningar
926
Fälttävlan nu i fällnings perioder så glider min sadel gärna bak i galoppen, är mellan 2 bomvidder just nu också så har en fårskinnspadd vilket...
Svar
7
· Visningar
1 871
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp