Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Hej! Mitt islandssto på 11 år, är väldigt stel i vänster varv (för mig), när man går i en ''cirkel'' blir hon att backa istället för att...
Svar
7
· Visningar
1 065
Hoppning Hejsan! Undrar hur ni gör när ni ska träna hoppning och är ensamma? Eller om ni tränar hoppning utan att någon annan är i närheten...
Svar
19
· Visningar
1 669
Senast: Buck
·
Islandshäst Jag misströstar nått så in i... snälla hjälp! Min islänning, 10 år i år, kunde tölta rent (men efter slit och tandagnisslan, perfekta...
2
Svar
21
· Visningar
2 774
Senast: Gry
·
Trav Ja, som rubriken säger, vem vinner? Och vad blir vinnartiden?:-)
Svar
18
· Visningar
1 312
Senast: fryckan
·
Körning Storleken stor häst är ju naturligtvis för stor häst och vagnar med storleken shetland är för shetlands. Men vilken storlek "Mix" och...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: kolblakkur
·
Trav Jag ska till och skaffa mig en travare efter hingsten Gum Ball. Hon är 10år, travtränad, men aldrig startad så ska ha henne som rid/kör...
2
Svar
28
· Visningar
4 646
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Efter förra årets uppehåll(inställd midsommartävling:-( ) kör vi äntligen i år igen och hoppas att ryttarna ska få tillbaka sin...
Svar
0
· Visningar
664
Hoppning Någon som har provat hoppa på peewee bett här? Jag funderar på att köpa ett då min häst går väldigt bra på rakt bett men pga tungtrycket...
Svar
2
· Visningar
1 914
Senast: LOVIS13
·
Western Jag får låna en tjock westernpad när jag rider barbacka så min rumpa inte gråter pga vass ryggrad. Det är en tjock med fårull under. Nu...
Svar
15
· Visningar
4 518
Senast: Cilva
·
Övr. Grenar Hej! Jag hittade ingen "nyare" tråd då jag sökte. Så jag testar att göra en ny. Skulle vilja veta vilka här inne som kör Trec, hur...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: Iliaca
·
Dressyr Hej. Ska tävla min 5 - åring i dressyr snart och undrar om jag näste hålla mig till swedhorse-reglerna gällande bett? Ska enbart rida...
Svar
11
· Visningar
1 673
Senast: niikon92
·
Western Funderar på att skaffa ny sadeln så fort det finns möjlighet. Sitter och tittar på allt möjligt, bara för att få en bild av vad jag...
Svar
10
· Visningar
1 024
Senast: sthu
·
Trav Hej! Som en rätt så nykläckt traventusiast, har jag i år följt utvecklingen kring Elitloppshästarna febrilt. Det var prat om att Market...
Svar
5
· Visningar
2 045
Senast: Corminta
·
Hoppning Hej, Jag hade tänk att anmäla mig till en vanlig lokal tävling om några helger med min ungponny. En vanlig LC klass. Det blir hans...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: Kallebus
·
Dressyr När jag tittar i TDB så står det att ponnys får ridas på rakt gummibett. För häst finns detta inte med, men däremot "rakt bett". Får det...
Svar
4
· Visningar
2 032
Islandshäst I vardagsträning, hur gör viktboots träningen bättre? Hur och varför använder ni viktboots? Är det någon gång i veckan eller ska bootsen...
Svar
6
· Visningar
7 294
Senast: kryddelydd
·
Körning Jag har skaffat en armésele som jag får lite olika bud på huruvida den passar eller inte. Den verkar ha ganska raka lokor, och de...
Svar
3
· Visningar
681
Körning Sökte men hittade ingen liknande tråd, annars ber jag om ursäkt! Tänkte på vad man kan göra för övningar när man kör in? Både genom...
2
Svar
34
· Visningar
4 234
Senast: fjordtokan
·
Övr. Grenar Hej på er. Jag försöker få tag på ett galoppjärn. Nytt el begagnat. Har någon av er tips på vart jag kan få tag på ett? Tack.
Svar
6
· Visningar
4 158
Senast: Ioxia
·
Islandshäst Hejsan! Är det någon som har erfarenhet av Sella sadeln? Berätta gärna, för och nackdelar. :)
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp