Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Tävling Står det någit i TR om hur långt innan tävlingen ryttarmeddelande ska vara startande tillhanda? Jag har för mig att jag har hört en...
Svar
7
· Visningar
2 599
Senast: LenaH
·
J
Hoppning Hur många dagars vila brukar ni ge hästen efter ett 3-dagars meeting, som man hoppa 4 klasser i (en första två andra en sista).
Svar
5
· Visningar
1 621
Senast: Jump
·
Trav jag måste skratta åt han alltså. nog för att han har världens bästa häst - men hur omöjlig och utmärkande skall man vara?? han blev ju... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 397
Senast: Nominous
·
V
Tävling Jag har ett liiiitet problem, jag är i grunden en tävlingsmänniska, och har under ett halvår nu startat i 3 tävlingar på klubben...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: Venezuelas
·
T
Fälttävlan Hej! Jag undrar några saker och det vore superbra om ni kunde svara på frågorna :) Först är ju dressyren, och sedan är det...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Trullis
·
Hoppning Jag tänkte höra om någon har tips på några enkla hinderuppsättningar, bomarbete osv till en orutinerad hopphäst. Hästen är en travare...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: terrivel
·
Hoppning Ni som rider på lägre nivå, hobbyryttare som tävlar upp till max 1,20. Har ni ngn röd tråd, eller känns det onödigt? Tänker ni på att...
Svar
14
· Visningar
2 083
Senast: kopparberg
·
L
Western Hej allihopa! Nu är mitt egetgjorda westernträns färdigt! Vart hur bra som helst :) Jättenöjd över det! Plus att det satt jättebra på... 2
Svar
23
· Visningar
2 823
Senast: _Erik_
·
P
Körning Ja, mine venner. Nu etter all snö och elende så är det då mygg rackarnes tur.:devil: Stackers lille Kotte han spring nästen allt va...
Svar
5
· Visningar
1 090
Senast: lojsan_
·
Körning Ni som har rockarder till era shettisar, hur brett är det mellan skacklarna? Har en rockard nu som verkar fungera till vår shettis, MEN...
Svar
6
· Visningar
2 313
Senast: Fjunet
·
S
Tävling Hejhej :) har en liten fråga angående det där med triangelmärkning.. Min Kusin har Halvblods avel, och jag ska börja träna upp... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 655
Senast: Idasagare
·
Körning Hur hårt skall draglinorna egentligen spännas? Har haft lite problem med det. Finns det någon tumregel? Kan man spänna för hårt?
Svar
9
· Visningar
1 930
Körning Jag tänker åka ut och campa i sommar med mina två shettisar och en hund...:) Någon som har erfarenheter eller tips för längre...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: ryssen
·
A
Hoppning Jag är jättedålig på att lägga upp en planering för mina hästar. Ska man komma någonstans behöver man ett upplägg. Hur gör ni ? Har ni...
Svar
7
· Visningar
1 160
Senast: alex_415
·
P
Trav Har suttit i diskussion men en vän hur man spänner sidostyckena på ett trav huvudlag. :confused: Säg att man behöver spänna upp det för...
Svar
15
· Visningar
1 250
Senast: PÄMMI
·
Western Någon som har erfarenhet av denna sadel? Hur är läder, kvalité?? Väldigt tacksam för svar :bow: :bow: :bow:
Svar
10
· Visningar
1 687
Senast: Athina
·
A
Western Får man tävla i trail at halter med en ponny? Har en b-ponny som jag inte kan rida eftersom jag är för lång, men jag skulle gärna vilja...
Svar
14
· Visningar
1 405
Senast: Alazan
·
Hoppning Min chockade mig rejält igår och var felfri i sin första 1 m. Bara 2 kvar för att kunna kvala till 4-årschampinatet. :) Detta gjorde... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 131
Senast: CarolineB
·
F
Dressyr Får man använda dessa bett på dressyrtävling? har nämligen kommit fram till att min häst trivs väldrigt bra med dessa bett .
Svar
7
· Visningar
2 083
Senast: foxtrot
·
A
Islandshäst Ska köpa islandshäst och funderar på att importera från Island. Ngn som har erfarenhet av detta? Fördelar och nackdelar med att... 2
Svar
26
· Visningar
6 775
Senast: asjo1932
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka