Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Jag vart tipsad om att mäta upp en sträcka på 1 mil och sedan rida intervaller skritt och trav 5 min var. Jag har iofs fått andra tips...
Svar
1
· Visningar
980
Senast: Kassiopeja
·
S
Hoppning Det är så att jag var och tävlade på en grannklubb för några veckor sedan. Där hade de bedömingen två faser A:0/A:0 i klassen 100cm för...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: starcraft
·
A
Distans Det är inte sant - nu blir Eriksbergsritten inställd också!!!! Usch vad tråkigt. Det är deras första riktiga distansritt som... 2
Svar
29
· Visningar
3 021
Senast: dörr
·
Islandshäst Är det någom som vet några ballboots som verkligen sitter kvar där de ska? Testat några olika på mitt sto, men alla åker runt efter ett...
Svar
8
· Visningar
1 339
Senast: Linisen
·
J
Western Är det någon här på forumet som har koll på om det finns någon (större) western tack-store i Wyoming, eller möjligtvis Montana/Idaho...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Bill
·
P
Dressyr hej jag är ganska grön i dressyrtävlingarna. Jag vill starta med min 4-åriga unghäst snart. Finns det såna klasser?
Svar
3
· Visningar
862
Senast: rassub
·
Western någon som har någon erfarenhet av dessa sadlarna ? Vill ha en sadel som väger lite mindre till damen och såg att dom e ganska så korta...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: lakrits
·
T
Trav Hej. Min travare trampar av/vrider till framskorna hela tiden. Jag har provat att lägga in dom lite men han får ändå tag den rackaren...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: ameo
·
A
Trav jag har en shettis som jag tidigare har tränat hoppning med, men nu växt ur. Jag har då börjat fundera på ponnytrav, men går det att...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: ameo
·
B
Dressyr Halloj, jag vill jättegärna ha Massor av tips på hur nu lösgör era hästar och får de käsnligare. Min är lite skänkeldöv (antagligen pga...
Svar
7
· Visningar
1 811
Senast: Beauty_Boss
·
P
Hoppning betyder första punkten att man kan rida med skor och shaps på elittävling...
Svar
17
· Visningar
1 508
Senast: Henchen
·
Islandshäst Ja, vad föredrar ni? Och varför? Märker ni någon skillnad mellan svenskfödda och islandsfödda? :bump: 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 720
Senast: Svalan
·
A
Hoppning undrar om det är någon som träna och tävlar kallblod i lättare klasser hoppning? (90-1m) eller vet ni någon ? skicka gärna bilder. 2
Svar
33
· Visningar
5 619
Z
Western Okey, jag skall ha igång min häst och jag har en westernsadel hemma men den liksom, lutar lite framåt, den ligger inte tätt mot hästens...
Svar
5
· Visningar
1 471
Senast: Lazy Lady
·
H
Islandshäst Heejsan :) Jag har en islandshäst som är mkt Pigg och har svårt för att stå still .. har du nåra tips om hur man tränar så att dom tar...
Svar
7
· Visningar
965
Senast: Travly
·
L
Tävling Imon ska jag tävla o klubben har inte lagt ut ngr startlistor:crazy: Har för mig att jag har hört att det inte finns ngn regel som säger...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Idasagare
·
N
Dressyr Efter att jag har börjat arbeta min häst mer i galoppen, d.v.s. börjat begära rundare och mer samlad galopp än den tidigare mer fria...
Svar
11
· Visningar
1 712
Senast: bobo
·
P
Hoppning heej! jag vill ta mej i kragen och ändra på min hoppsits. Jag vet att jag kan bli bättre ännu bättre än va jag är. Men de kort jag ser...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: Prestige_
·
Körning Jag har en nyinköpt travsele. Tanken är att kallblodsåringen ska köras in med denna. Men jag har ju fått rekommenderat på denna sidan...
Svar
9
· Visningar
1 451
E
Islandshäst Ja, ni har ju redan frågan! Kan ju berätta min historia: Red en massa i min ungdom, men sen blev ju killar mer intressant och jag...
Svar
18
· Visningar
1 452
Senast: asjo1932
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka