Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Western jag är lite sugen på att köpa en westersadel, men det verkar var en riktig djungel (som med allt annat i hästvärlden :crazy:) så nu...
Svar
4
· Visningar
1 626
Senast: bigganl
·
Western Är det någon som har Simcos Lucky S Pleasure som finns i Börjeskatalogen sidan 48 i nya? Är den skön att rida i? D-ponnyn är smal över...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: bigganl
·
M
Islandshäst Varför har nästan inga islandshästar senskydd eller lindor. Vissa har ju boots men inga har andra skydd. Varför är det så? 14 15 16
Svar
307
· Visningar
19 130
Senast: jaca
·
J
Western En tjej vill sälja en sadel till mig för 7500 kr. Det är en "BM Saddlery" säjer hon men jag har aldrig hört talas om detta märke. Någon...
Svar
5
· Visningar
1 299
Senast: jeslin
·
Fälttävlan Någon som vet om de kommer lägga ut reglerna för att kvala?? Står att man kan börja kvala den 1/4 borde inte reglarna ligga ute...
Svar
12
· Visningar
1 237
Senast: LenaH
·
Islandshäst Hej! Hur mycket har era boots ökat med som mest när ni ridit i grus/på ovalbana? Jag har ett par blyboots som jag provred med igår då...
Svar
10
· Visningar
1 177
Senast: Filippan
·
Körning hur man kan stärka golvet i en trilla utan att det syns så mycket? verkar vara svårt att byta ur det helt o hållet. Nu tror jag inte...
Svar
2
· Visningar
594
B
Fälttävlan va få fälttävlans ryttare det var som fick stipendium iår! håller vi inte samma klass som hoppryttarna eller går de kanske över antalet...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: Binsan
·
Hoppning Nu, ge mig tips, innan tisdagen. Ska ha lydnadsbana med hinder. jag fasar över att ngt hinder kommer se ut så här: dvs...
Svar
16
· Visningar
1 192
Senast: Freja_
·
Körning Letat bland trådarna men hittar inte tråden där det stod om hur man kunde höja skakelfästet på loksele så att skaklarna inte skulle...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Fia-Lina
·
Western Jag ska träna för en ny tränare den 26, vad brukar man ha med sig på träning? Träns, sadel, borstar är ju självklart. Men ska man ha med...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: alazzi
·
Körning hur mkt har ni köpt eran billigaste vagn för? spelar ingen roll vad för vagn men är mest intresserad av rockard. Lägg gärna in en bild...
Svar
11
· Visningar
2 163
Senast: Fia-Lina
·
Trav får man starta med ett dräktigt sto i ett travlopp? Minns inte reglerna och jag hittar ingen info på STC:s sida. Såg nämligen en häst... 2
Svar
23
· Visningar
3 177
Senast: giffan
·
M
Islandshäst :confused: Jag har läst om att man inte ska rida fram en islandhäst på samma sätt som man gör med tex halvblod. För att om man gör... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 797
Senast: My Beauty
·
S
Hoppning Jag testar att lägga upp en film på min häst när min syrra hoppar honom... Kommentera gärna:crazy: Men var snäll mot henne :angel...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Halifaxen
·
Islandshäst Har en liten undran... Är det efter år två på Hólar (när man blir unghästtränare) som man blir medlem av FT och får tävla i den tjusiga...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: yew98fq
·
M
Hoppning Ursäkta en nybörjare men jag undrar om någon kan svara på vad "stilbedömning" innebär. Jag måste ha missat den lilla detaljen :)...
Svar
2
· Visningar
1 389
Senast: momeli86
·
M
Trav Hittade ett hackamore m kombinerat bett... nån som vet om man får tävla med det?
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: Girasol
·
Dressyr Jag är medryttare på en riktigt trevlig arabvallack. Han har haft ryggproblem och låsningar i nacke och höftled som nu är bra. Vi har...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: orion_x
·
B
Fälttävlan hurdan är eran dagsform i nuläget? :) på G eller fortfarande i dvala? (trots vädret kan man ju antingen ha trimmat mkt eller litet... 2
Svar
27
· Visningar
2 188
Senast: Nelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V