Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Vilka här ska till uttagningstävlingen till Lag SM på Elinehof den 21 Maj ?
Svar
5
· Visningar
1 082
Senast: eliiin
·
Western Jösses, hur är det möjligt för en häst att kunna spinna så snabbt? :eek: Och hur i hela fridens namn sitter ryttaren kvar utan att ramla... 2
Svar
30
· Visningar
2 436
Senast: westerntjej
·
L
Trav Om ni hade en häst som bröt i varje kurva på banan när ni körde fort vad skulle ni tippa på att det kunde vara?
Svar
15
· Visningar
5 242
Senast: ghost
·
T
Dressyr Hur gör du för att förbereda en halt? Hur rider du in i halten? Vad är viktigt för att hästen ska ställa upp sig jämnt? Beskriv...
Svar
15
· Visningar
1 802
Senast: Susan
·
E
Islandshäst Vad räknas som bra blup? Läste att om ett sto har över 108 i blup så får ev hingstavkomma efter 1 klasshingst betäckningstillstånd -...
Svar
7
· Visningar
2 538
Senast: sambaengi
·
Distans Ville bara kolla vilka mer som ska till Dronninglund i år? Hur hade ni tänkt er med boende? Husvagn för 750Dkr? Finns det andra...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Cleese
·
Western Hur gör ni för att få den där riktigt bra lodräta sitsen? Har en premier Reiner här hemma som gör mej tokigt.. har provat flera olika... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 386
A
Western Ja, man läser det i många annonser och jag som är en novis... jag vet inte vad fan man menar då.. kan någon förklara för lilla mig vad...
Svar
11
· Visningar
2 445
Senast: Lenita
·
B
Dressyr Hejsan! Jag har en ponny som inte alltid är där jag är.. haha, men iaf så ibalnd kan ha få för sig att de på läktaren är såhär läskiga...
Svar
6
· Visningar
884
Senast: Beauty_Boss
·
Övr. Grenar Hej hej ! :D Har en arab som heter high fork mustang ox "musse"... Som jag skulle vilja tävla i galopp med men jag är liite orolig...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Gisburne
·
Western Vart kan man köpa en snygg pad som är formsydd? Alltså inte helt rak över ryggen. Jag vill ha en pad som följer hästen, som inte är...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: maja_70
·
P
Western Undrar bara om någon har ett gott råd ?? (har letat och letat på forumet efter liknande tråd men inte hittat nån....svårt...) Har ett...
Svar
13
· Visningar
3 421
Senast: maja_70
·
F
Trav Har tidigare sett en sulky i storlek minishetland till salu. Var finns dessa att köpa (nya)? :confused: Behöver varken vara kompletta...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: Fjunet
·
Islandshäst Efter lång frånvaro från buke är jag nu tillbaka. Min första fråga till alla er som liksom jag har islandshäst är gällande hoppning... 2
Svar
38
· Visningar
4 961
Senast: _moa_
·
Trav Min treåring är mycket riden och inte så mycket körd. tyvärr har detta gjort honom lite för lydig verkar det som. Han har bra energi...
Svar
13
· Visningar
1 323
Senast: Montéryttare
·
Dressyr Jao. Snart är det dex för min tävlings debut i dressyr samanhang utanför klubben. Ska i väg om två helger till Lenhovda HSK och tävla... 2
Svar
23
· Visningar
1 671
Senast: da_hannah
·
Trav Någon som har koll på dessa, kommer de före eller efter påsk den här månaden? Borde komma på skärtorsdagen va???
Svar
5
· Visningar
968
Senast: giffan
·
L
Western Halloj! jag köpte mig en arab i höstas som är utbildad och tävlad inom western, själv är jag ganska grön ännu, men jag håller på att...
Svar
7
· Visningar
1 143
Senast: bigganl
·
E
Western Dum fråga, jag veeeeeet :p :o :rofl: Men jag har funderat länge faktiskt. När man tävlar western över huvud taget, måste man då använda...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Egonson
·
Western Hur tömkör man enligt "westernvis"? Alltså, använder westernhjälperna vid tömkörning. Har läst i en bok att man kan "tömöra" med...
Svar
9
· Visningar
915
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31