Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Tävling Hej jag är ny här på Bukefalos och undar över vilken ålder som unghästar räknas till. Ska nämligen ställa ut mitt 5åriga sto (5 i år)...
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: Matti
·
Dressyr Men Ingela har fel................:D Rollkur eller hyperflexion som den nu kallas användes först av Isabell Werth och Nicole Uphof...
Svar
9
· Visningar
3 157
Senast: Noir3
·
Hoppning :idea: Har tappat bort TR, nån som har ett till hands/kan i huvudet hur många poäng man får på Regional LB LA MSV Nationell LB...
Svar
10
· Visningar
3 789
Senast: MissOnly
·
V
Hoppning Rolf-Göran Bengtsson, Tyskland Malin Baryard-Johnsson, Norrköping Maria Gretzer, Tygelsjö Peter Eriksson, Flyinge Johan Lundh, Floby...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: Ämelie
·
Islandshäst Kom precis och tänka på en sak. Om jag red a-klass förra året, måste jag då börja i c-klass i år på första tävlingen eller gå direkt på...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: yew98fq
·
  • Låst
Dressyr Då den andra tråden blev lite trist tänkte jag lägga upp bilder på vårt bäcken omvinklat. Kul om någon annan lägger upp bilder på sina... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 922
Senast: IngelaH
·
F
Körning Nu vill jag se de stora härliga förspända :love: :love: :love:
Svar
12
· Visningar
1 382
Senast: satanic
·
Hoppning om man vill börja tävla häst, vilken är den lägsta höjden som man kan börja hoppa då, på riktig tävling alltså?
Svar
13
· Visningar
1 059
Senast: Panikie
·
S
Dressyr hör hög form krävs i en LB igentligen? 2
Svar
30
· Visningar
2 991
Senast: lundsbo
·
Trav Har en fundering som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Har ett STORT fyraårigt varmblodssto som i vinter växt på sig både på höjd och... 2
Svar
20
· Visningar
2 044
Senast: peak
·
Trav vad är det som avgör hur lång/kort checkrem man använder till olika hästar? är det bara att prova sig fram hela vägen eller finns det...
Svar
2
· Visningar
1 379
Senast: Lillaloppan
·
I
Islandshäst När går SM av stapeln i år? och visst är det på Wången, eller är jag helt ute och simmar? Några av er som ska åka dit? Jag funderar...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: yew98fq
·
Dressyr Kom ihåg, eller man kanske snarare ska skriva "glöm" spöet när ni ska rida in på banan. Förut har man ju fått haft det tills det att man... 2
Svar
24
· Visningar
1 889
Senast: Beauty_Boss
·
Islandshäst I år kommer vi troligen att betäcka Stoet här hemma, och jag vill höra med er va ni gillar för Islandshingstar? Och sedan en annan sak... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
15 423
Senast: Carrielaine
·
E
Distans Hej! Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men eftersom jag är en blivande distansryttare :D så la jag den här! Jag ska...
Svar
18
· Visningar
9 994
Senast: Chivita
·
S
Hoppning Att ge sig ut på tävling nu i april? Har inte hoppat på flera månader. Har precis flyttat till stall med ridhus. Vill komma ut så fort...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Liten tjej på 9 år ska snart ut på sin första Clear Round dressyr LC2. Tips på vad hon ska tänka på ! Hon är laddad och klar men...
Svar
4
· Visningar
696
Senast: Beauty_Boss
·
G
Körning Ska börja köra in mitt treåriga sto.Vill ha lite bra tips om hur jag går tillväga efter tömkörningen funkar som den ska?Hur gör jag... 2
Svar
27
· Visningar
2 348
Senast: Carolus
·
J
Hoppning nån som har nån idè...tänkte hoppa imorn, men jag har ingen aning om hur jag ska ställa upp hinderna! ngt som e lite roligare än...
Svar
7
· Visningar
2 105
Senast: momeli86
·
F
Hoppning jag har en c-ponny o han kommer i någon slags dvala när vi kommer i på tävlingsbanan.man kan inte korta eller länga galoppen, han bara...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: frasse93
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka