Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Fälttävlan Hej har nån något tips hur man kan börja träna lite fälttävlan?? Med orutinerad häst, och ryttare ;) Tips på te x. hinder mm.. :laugh:
Svar
1
· Visningar
1 314
L
Western Får man använda hjälm på E-tävling i stället för hatt även om man är 30-plussare? Har insett att jag bara har ett huvud och är rädd om...
Svar
4
· Visningar
1 561
Senast: Paxinarion
·
K
Western Hej Alla Appaloosa vänner! Nu ligger proppen ute och har gjort ett tag inför årets första Appaloosa tävling. Vem har tänkt att starta...
Svar
5
· Visningar
1 592
·
Western Är det inte dags att vi börjar kolla av vilka specifika tävlingar vi bukefalister kommer att delta i??? Själv ska jag rida trail...
Svar
14
· Visningar
1 554
·
Hoppning Ska tävla nu i helgen och eftersom att det är på gräs så tror jag att jag har brodd på (även om det är klubbhoppning på 60-80 cm) för... 2
Svar
39
· Visningar
9 214
Dressyr Någon som har dessa? Isf vilka mått har ni i stöveln jämfört med era mått på benen? Ska man ha samma mått på stövlar utan dragkedjor som...
Svar
12
· Visningar
2 719
Senast: Tiili
·
Dressyr Jag undrar lite vad man kan ha för rimliga förväntningar när man går upp en klass t ex från Lc-Lb till Lb_La. Vilka förväntningar e...
Svar
9
· Visningar
1 965
Western Ni som varit med ett tag kanske kan komma med lite synpunkter ang. detta. Har en åring som ska visas i Halter nu i sommar...
Svar
12
· Visningar
1 541
Senast: wrangler
·
Trav Upptäckte idag att hästen jag köpte i höstas skulle haft sin vaccinspruta senast 10/5, var helt säker att det skulle vara under juni men...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: YW1966
·
Western Ni missar väl inte att SRCHA arrangerar tävlingar med "kosseklasser" nu till helgen 13-15 maj. Start kl. 13.00 på fredagen. Plats...
Svar
18
· Visningar
1 970
Trav Hur gör ni med era hästar får de beta nå gräs i sommar alltså de som tävlar. Vi har en 2 åring som ska gå premie iår hade vi tänkt...
Svar
11
· Visningar
1 500
Senast: Sonic76
·
Western Syd det har blivit så tråkig har på western siden. Två tävlingar i hälgen, 1 Maj och en i Uddevälla, och allt som erbuds är ett U-TUBE...
Svar
9
· Visningar
1 617
Övr. Grenar Någon som har sökt dit? Jag har varit där en del med mins hästar och tränat och alltid kul med sällskap :)
Svar
12
· Visningar
2 149
Senast: enanna
·
Körning En kompis till mig ringde och frågade om jag kan vara kusk när hon ska gifta sig. Jag ska köra till kyrkan och sen efter kyrkan ska... 2
Svar
21
· Visningar
4 967
L
Western vad kostar en westernriden ponny kat c-d, grundriden i western alt skogsriden, helt enkelt westernriden, :)
Svar
6
· Visningar
1 209
Dressyr Jag är en hoppryttare som behöver tips från er dressyrryttare. Min hästs galopp har verkligen utvecklats över vintern. I går skulle jag...
Svar
12
· Visningar
2 646
Senast: Nomina
·
S
Hoppning :confused:Hej, kan någon hjälpa mig? Jag har en medryttare häst som aldrig har hoppat, hur hoppar man in en häst?
Svar
3
· Visningar
1 369
Senast: pinky
·
Islandshäst Nu har Jag bestämt mig att börja tävla lite.. Men för mig är alla förkortningar en djungel.. kan ni hjälpa mig?:bow: V5 lätt... 2
Svar
20
· Visningar
7 190
Senast: mabriga
·
E
Tävling hej är det någon som kan hjälpa mig jag vet inte vad jag ska göra. Förnyade och betalade in min licens 2011-05-06 som idag är en vecka...
Svar
0
· Visningar
866
Senast: ericasirviomusta
·
J
Western Har en westernsadel som inte riktigt ligger till baktill. Vad kan jag göra? Kan man bygga upp med filtar så att den ligger mer jämt på...
Svar
4
· Visningar
1 530
Senast: jennyhansson79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..