Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

V
Hoppning Ska tävla en klubbhoppning den 21 maj och det är en LD (storhäst) med bed A0+A0 och det står även att det är 30 sek innan omhoppningen...
Svar
5
· Visningar
1 142
W
Western Hej !! Skulle behöva hjälp och lite tips och råd om hur ni här på sidan tycker denna sadeln sitter! =) Det är en Simco Draft horse...
Svar
11
· Visningar
1 764
Senast: Egonson_
·
I
Islandshäst Är det någon av er som provat, eller använder en sådan? Har ni kanske till och med provridit och jämfört den mot Top Reiters bomlösa...
Svar
6
· Visningar
2 886
Senast: hag391
·
Islandshäst Hej, Har en söt liten isisdam på 4 år hemma som jag har planer på att köra in. Familjen har tidigare sysslat med trav så jag har bra...
Svar
2
· Visningar
1 303
Senast: Flaekja
·
Hoppning Hej! Gör ett försök här... Jag har ett avelssto som jag skulle vilja hitta tävlingsresultat ifrån, hoppning i Norge mellan -04-08...
Svar
6
· Visningar
3 974
Senast: Picazzo
·
Western Hejsan! Jag är alldeles ny, både här på Buke och inom Western, men har hållt på med hästar sen barnsben (är 28 år) Nu ska jag köpa...
Svar
7
· Visningar
1 539
Senast: Jannice
·
Dressyr Ska starta ungponny dressyr utom tävlan (är överårig) och funderar på klädsel, förväntas man rida i "full tävlingsmundering" även om man...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: remmis
·
G
Western Den westerntränare jag rider för, tyckte att det var dags att börja så smått att rida på stångbett. Hästen i fråga, är riden på...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 589
Distans Det är väl ett allmänt accepterat faktum att den konkurrenskraftigaste rasen inom distans är araben. Araben finns ju i olika utföranden...
Svar
6
· Visningar
1 758
Senast: lulski
·
Trav Det är inte alls säkert att jag ska ha henne till avel,och inte ens att hon ska gå till avel nästa år. Men jag sitter ändå och funderar...
2
Svar
27
· Visningar
3 355
Senast: Giantchill
·
Islandshäst Jag rider en häst som heter Skolli. Han är en jättefin silversvart kille med bra grundgångarter, MEN... han blir jättelätt framtung i...
Svar
10
· Visningar
3 715
Senast: MinOdinn
·
Islandshäst Är det någon här som tävlar sin islänning i annat än gångartsridning? Tex traditionell dressyr, eller har någon unge som hopptävlar den?
Svar
19
· Visningar
2 332
Senast: Duplo
·
Western Finns det någon butik som säljer det? och finns det någon butik som har westernträns i x-full? Jag tycker det finns mängder av snygga...
2
Svar
35
· Visningar
4 516
Senast: CeciliaT
·
Western Halloj! Nu skulle jag jättegärna vilja ha lite råd och tips från er bukisar! :) Jag har precis köpt ett varmblod på 9 år som har...
Svar
11
· Visningar
1 608
Senast: Evita_peron
·
M
Dressyr Hej, min lilla ridskola ska ha som en liten klubbtävling där de flesta som rider där ska vara med :) Och min favorithäst (Ponny ;) ) är...
Svar
1
· Visningar
1 111
L
Western Tänkte bara dela med mig av lite information som jag har fått genom AQHA via SQHA ang. tävling av annans häst när man har amateur...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: wrangler
·
Distans Jag undrar om någon här ute vet vart man får tag på equilizerpaddar till bomlös sadel. De jag är ute efter är ganska tunna nertill och...
Svar
7
· Visningar
2 577
Senast: RÖDLUVAN
·
Dressyr Någon av er smarta här som snabbt och enkelt kan förklara Kyras C? Har hört en version- att det är sidförande, och en annan, att det...
Svar
1
· Visningar
1 291
Senast: Rumpnissen
·
Western Jag har äntligen hittat en sadel som passar min kropp som inte är bomlös. Nu råkar det ju då vara så att det är en roper (roping?) sadel...
Svar
3
· Visningar
1 203
Senast: fjordtokan
·
Övr. Grenar Är det någon här som ska vara med ?
4 5 6
Svar
110
· Visningar
15 156
Senast: Bowman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp