Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Hej! Vad betyder det när en häst fladdrar med underläppen ? Alltså den är lixom... lös O_o detta gör min häst när han inte har varken...
Svar
7
· Visningar
1 670
Senast: Seabaz
·
Anläggning Behövs det? Ni som inte har använt självborrande skruv, spricker stolpen? Eller förborrar ni? Är ju mycket dyrare med självborrande...
Svar
7
· Visningar
761
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Om jag fattat rätt; Minst 2 m mellan spetten. Koppla ihop spetten med tex koppartråd. Mellan första spettet har man en matarledning...
Svar
2
· Visningar
833
Ekonomi & Juridik Vet inte om jag hittade rätt ställe att skriva men flytta gärna om de inte passar. Ska sälja min häst. Har en köpare på gång som jag...
Svar
2
· Visningar
930
Gnägg Är lite nostalgisk och minns tillbaka på hästar som funnits där jag ridit. Vilka minns ni?
Svar
18
· Visningar
2 353
Senast: Görel
·
Gnägg Förra tråden är full, så jag tog mig friheten att starta en ny. Har lite nya bilder från idag :bump:
57 58 59
Svar
1 172
· Visningar
149 284
Hästmänniskan har provridit en häst idag som jag fastnade för. Dock är hon 15 år, men oerhört välriden och god kondition. Haft samma ägare sen hon...
2
Svar
27
· Visningar
2 781
Senast: Meggan
·
Ekonomi & Juridik Ni som har hästar värda 200000kr eller mer, hur har ni dom försäkrade? Vilket bolag? Vad krävde bolaget för att ni skulle kunna teckna...
Svar
4
· Visningar
1 154
Senast: Equilina
·
Hästmänniskan Jag står för första gången i en situation där jag av olika anledningar överväger att sälja min häst. Egentligen så vill jag inte, men...
Svar
12
· Visningar
6 781
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Som rubriken antyder så funderar jag lite kring smärtor vid insidan av låren/ljumskarna orsakade av ridning. Genom åren har jag nog...
2
Svar
20
· Visningar
5 812
Senast: skiesabove
·
Anläggning Jag ska köpa en harv och sitter och kollar runt lite på utbudet. Just nu är jag inne på en combisladd från Ydre. Någon som har...
Svar
4
· Visningar
1 912
Hästmänniskan Händelsen är gammal, men berättades på stallet häromdagen, vilket mynnade ut en ”hur-skulle-du-ha-gjort-diskussion”. Så jag ställer...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
28 036
Senast: warg
·
Hästmänniskan Behöver lite tips på hur jag enklast gör. Dragbilen är paj. Jag har en Volvo v70 som inte på b kort får dra mer än 1400kg och släpet...
Svar
14
· Visningar
977
Senast: Messy
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Tänkte vi kunde samla ihop lite köp-och-sälj-historier här, eller bara gnälla ur oss om hur hopplösa köpare respektive säljare är :p
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
220 739
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag har ingen aning om var jag har mitt intresse för hästar och ridning längre... Jag vet helt ärligt inte om jag tycker att det är kul...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag och min familj är på jakt efter en foderhäst åt mig. Jag är femton år och har stor hästvana. Har ridit sedan jag var liten och...
Svar
5
· Visningar
1 977
Senast: lillamy73
·
Gnägg Är det någon som varit funktionär på falsterbo och kan berätta lite om det? Är det någon som ska jobba i år? :)
Svar
0
· Visningar
611
Senast: Neta
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska köpa en shettis på 10 år. Tyvärr saknar den pass. Jag vill gärna ha ponnyn trots detta. Så hur skaffar jag denna ponnyn ett...
Svar
16
· Visningar
2 489
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Börjar läsa en tråd på fb om att plocka upp hästbajs. Läser sen en artikel om en tjej som ramlade av efter att hästen blivit skrämd av...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 673
Senast: Maoam
·
Gnägg Om tråden ligger fel får jättegärna en moderator hjälpa mig och flytta den. Jag kommer snart att tvingas ta avsked av en häst jag...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp