Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

D
Ekonomi & Juridik hej! har funderat en hel del på det här med att bli hovslagare och hittade en utbildning i skara. kruxet är bara att man behöver 3...
Svar
8
· Visningar
1 763
Senast: schelin_j
·
Anläggning Två genomlidna vintrar utan sadelkammare, men en tredje blir det iaf inte. Äntligen har jag fått klar min lilla sadelkammare, jag är... 2
Svar
21
· Visningar
3 435
Senast: EmelieR
·
Hästmänniskan Hej ! Jag fortsätter lite här på "häst- hemma"- temat o frågar lite mer... 1. Ni med eget stall, hur fixar ni utfodringen på dagen om... 2
Svar
26
· Visningar
3 364
Anläggning Vi har planer på att ändra vår gödselhantering och undrar därför vad det kan kosta att gjuta en gödselplatta med krage (eller vad man...
Svar
9
· Visningar
10 131
Hästmänniskan Hur svårt är det egentligen att komma in? Har kikat här i gamla trådar och läst lite på internet där det verkar sägas att det nästan är...
Svar
11
· Visningar
1 692
Gnägg jag och Bobo tränar i Domme
Svar
0
· Visningar
123
Senast: nocki
·
Ekonomi & Juridik Hej allihop! Det är såhär. Jag har hittat en liten shettis, som skall gå som sällskap till våra stor hästar. Den är verkligen jäätte... 2
Svar
28
· Visningar
3 860
Senast: Idaidut
·
Hästmänniskan Hör ni till dem som sammlar tomma papperspåsar (när ni hällt upp i fodertunnan) i en stor hög och hatar att bära upp de dammiga påsarna...
Svar
4
· Visningar
1 025
A
Anläggning :oHar just börjat göra iordning vårt stall någon som har en bra idé i vilket material man ska göra boxväggarna i ska även klä insidan av...
Svar
6
· Visningar
3 132
Senast: Mariaauto
·
Ekonomi & Juridik Har fått en förfrågan från en vän om denne inte kunde få hyra min hästsläp månadsvis, samtidigt som jag är en snäll människa och skulle...
Svar
16
· Visningar
4 703
Senast: Dextrosol
·
Hästmänniskan Hästen är försäkrad 100.000:- vet vård och 50.000:- livförsäkring. Har stått akut på hästklinik och fått akutvård sen i lördags och nu...
Svar
14
· Visningar
2 811
Anläggning Vi är i färd med att bygga stall men jag valde att inte ha ngn spolspilta inne i stallet utan skulle vilja ha den utanför som ett extra...
Svar
4
· Visningar
2 701
Senast: gylle
·
Hästmänniskan Ikväll va jag med om nått konstigt som jag inte kan släppa tanken ifrån. Jag är nyfiken på de övernaturliga men samtidigt realist. aja... 2
Svar
22
· Visningar
4 689
Hästmänniskan I tidningen Land finns en spalt som man kan skicka in frågor om borttappade saker, försvunna djur och trassliga relationer. Det är en sk... 2
Svar
26
· Visningar
3 684
Senast: vima
·
C
Hästmänniskan Kompisen tävla dressyr idag och jag frågade om jag kunde få komma och titta en sväng, och det fick jag. Allt var frid och fröjd och jag... 2
Svar
32
· Visningar
4 687
Senast: vima
·
P
Hästmänniskan Behöver lite tips. Jag har idag besiktigat en ponny som vi skall köpa. Dottern har ridit denna ponny sedan dec -09 och tävlat mkt...
Svar
13
· Visningar
1 830
L
Hästmänniskan hej. jag blev medryttare till en häst.. det gick jätte bra i början. ägaren sa till mig att hon var rädd för lastbilar o bussar men...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Lager
·
Anläggning Hoppas på snabb hjälp då jag just har strött ut "Staldren" på golvet hela lösdriften och börjat lägga in ny halm... Vi vill ha en...
Svar
3
· Visningar
1 370
Senast: Flaekja
·
F
Ekonomi & Juridik Har planer på att bli hovslagare, har kollat på en massa olika utbildningar. vad finns det att välja på ? Någon som är utbildad ? Har...
Svar
9
· Visningar
2 396
Senast: Flixon
·
Ekonomi & Juridik Ni som är lite mer erfarna, kan någon berätta för mig vad ni har för försäkring på er "ridhäst" och hur mycket ni betalar varje år? :)
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: thalia7
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka