Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik jag vet inte var denna tråden hör hemma men skriver här i alla fall, jag har ett litet stall med 3 boxar varav en inte är färdig... 2
Svar
24
· Visningar
2 533
Senast: Buck
·
E
Ekonomi & Juridik Kanske fel forum, men jag har försökt söka på internet, hittar dock ingen begriplig information. Har fått ett jobberbjudande från USA...
Svar
1
· Visningar
944
E
Hästmänniskan Kanske fel forum, men jag har försökt söka på internet, hittar dock ingen begriplig information. Har fått ett jobberbjudande från USA...
Svar
1
· Visningar
934
Ekonomi & Juridik Funderade lite på vad man ska ha för försäkring på sin häst? Har du den både livförskrad och veterinärvårdsförsäkrad eller bara ett av... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 832
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Något jag funderade väldigt mycket på när jag tog bort min gamla häst var om man kunde få sin häst obducerad, eller om SLU vill ha...
Svar
12
· Visningar
3 242
Senast: Digbil
·
Ekonomi & Juridik Vi flyttar till egen gård i nästa vecka:laugh: Nu kollar vi runt på gräsklippare, i första hand till tomten ( 2500 kvm), och det får...
Svar
14
· Visningar
3 806
Anläggning Kommer bygga ligghall på 3*6 meter. Hur många hästar (islandshästar) tycker ni är lagom och ha där. Takhöjden är 2,50
Svar
15
· Visningar
2 317
Anläggning Vad har ni för vattenanordning i era spolspiltor? Vår rörmockare säger att man inte kan ha en duschblandare även om man stänger av den...
Svar
11
· Visningar
4 817
Senast: fnillson
·
Hästmänniskan Jag måste få hjälp att bearbeta min sorg. Det värsta är nog inte att jag är tvungen att ta bort min prins, det värsta är väntan på den... 2
Svar
32
· Visningar
3 603
Ekonomi & Juridik Skickade i väg min häst på foder för en månad sen och idag ringde fodervärden och vill lämna tillbaks pga av att hon är gravid och hon... 2 3
Svar
43
· Visningar
7 011
Senast: Lizzi
·
Hästmänniskan Har bestämt att vårt sto ska få somna in och komma till de gröna ängarna nu till hösten... Varför behöver vi inte gå in på, svårt nog...
Svar
17
· Visningar
3 306
Senast: Nasseman
·
C
Hästmänniskan Jag skrev en tråd för ett tag sen angående alla små "olyckor" som jag och min häst lyckats med på sista tiden...
Svar
4
· Visningar
1 477
Senast: Piraja
·
B
Hästmänniskan Självklart duschar jag och tvättar håret efter att jag varit i stallet. Resultat-aldrig någon frisyr. Däremot, händerna...De blir liksom... 2
Svar
22
· Visningar
2 878
Senast: Lydia
·
A
Anläggning Vad kostar det mellan tummen och pekfingret att anlägga en gödselplatta till ett stall med 10 boxar?
Svar
3
· Visningar
1 181
Ekonomi & Juridik Har köpt utrustning på en auktionssida. Betalat i förskott för säljaren hade goda referenser. Nu har säljaren skickat till en adress som... 2
Svar
24
· Visningar
2 845
Senast: KungTulle
·
Gnägg Min haflinger provar täcket som jag "designat" och som mamma har hjälpt mig sy : )!
Svar
0
· Visningar
152
A
Hästmänniskan Jag och en kompis har funderat på att ha våra hästar på lösdrift i vinter. Nyfiken på för och nackdelar med detta. Tillgång till box... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 471
Ekonomi & Juridik Min man har en enskild firma (lantbruk) som inte kommer att gå med ngn större vinst (hobby) utan i slutändan kommer gå jämnt upp...
Svar
18
· Visningar
1 998
Senast: gylle
·
Hästmänniskan Är det någon som kan förklara vad som rör sig i huvudet på folk som säger sig ska sälja en vara men sen hör man inget mer än lovord om...
Svar
17
· Visningar
2 344
Senast: sona
·
Ekonomi & Juridik Hur gör ni med era 16-plusare som inte får nyteckna försäkringar? Jag har ena Katastrof-försäkrad och den andra oförsäkrad. Hörde...
Svar
12
· Visningar
2 067
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka