Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Vår hund får aldrig den där riktigt bra konsistensen på sitt bajs, det är oftast lite för mjukt. Detta gör att nu börjar det bli lite...
Svar
11
· Visningar
6 008
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa För ett tag sedan tog jag över en lite äldre pitbull tik från en ägare som inte kunde/ville ha henne kvar. Informationen jag fick med...
Svar
3
· Visningar
470
Senast: SusanF
·
Övr. Hund Har en äldre hund som aldrig haft kontakt med spädbarn, haft kontakt med barn i 7-årsåldern några få gånger, men blivit negativt bemött...
Svar
14
· Visningar
3 142
Senast: Tilly_85
·
S
Hundhälsa Undrar om någon har varit med om liknande. Wilton är ju lugnet själv. Har aldrig reagerat på något ljud osv. Nyårssmällare funkar bra...
Svar
17
· Visningar
8 457
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Det har ar en artikel jag sag i dag. Tyvarr ar den pa Engelska, men om det ar nagot speciellt nagon undrar sa kan jag oversatta... 11 12 13
Svar
253
· Visningar
17 340
Senast: Is
·
Övr. Hund Jag tycker de ser skithäftiga ut, men vet absolut inget om hur de är utifrån personliga erfarenheter. Har googlat, men de låter väl mer...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Tuggben
·
  • Låst
Hundträning Jag tycker om den här sortens trådar så varför inte ha en för brukset också :) Delade inte upp det i alla grenar, tycker det är kul att... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
167 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Hundträning Lite funderingar så här en erfarenhet rikare. I fredags hade vi fågelhundsträning, superkul med apportering och släpspår. Vi kör alltid... 8 9 10
Svar
191
· Visningar
15 303
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Omplacera en vuxen hund som privatperson. Vilka dokument behöver man? Kontrakt mellan säljare-köpare, hund-ID ägarbytesblankett samt...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Jag behöver (ok villhöver) köpa en bil att använda främst för då jag ska träna hunden, dvs mycket ut på skogsvägar. Vi har i dagsläget... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 488
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vad kostar era försäkringar och har ni någon smärtgräns för var ni börjar ifrågasätta om det är värt det. Tidens försäkring landar detta... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 301
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Ikväll är det avsnitt nr 2 och jag tycker helt enkelt att programmet förtjänar en egen tråd. Själv grät jag genom hela första... 12 13 14
Svar
269
· Visningar
41 698
Senast: Dorinda
·
Övr. Hund Ska få en långhårig collie till sommaren och funderar nu på halsband och sele som kan användas utan att skava pälsen. Funka det med K-9...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: Vastgota
·
Hundavel & Ras Jag har nu passat en staffe över några månader och intresset för rasen har väckts rejält. Ju mer jag umgås med honom ju mer nyfiken blir...
Svar
11
· Visningar
2 587
Senast: Pancakes
·
Hundavel & Ras En vän söker ny jakthund och söker denna gången en hund för framförallt jakt på vildsvin. Men även en del älg kan det bli. Egen mark... 2
Svar
30
· Visningar
3 692
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag letar efter en typ av halsband som jag inte ens vet om det finns. Har googlat mig vilse och lägger nu mitt hopp till Bukes kunskap...
Svar
17
· Visningar
1 272
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Jag tänkte nu ta steget in i den riktiga hundnörd-världen och åka på en tävling som kräver övernattning. Någon som kan rekommendera ett...
Svar
9
· Visningar
1 029
Hundhälsa Min 11-åriga tik har druckit mer och vid ett par tillfällen uppvisat svag hälta. Urinprov hos vet visade "utspädd urin" och lite...
Svar
9
· Visningar
2 277
Senast: nilie
·
Hundhälsa Har en 10 månaders tax som fram till förra veckan aldrig haft problem med magen. I torsdags var hon lite lös i magen, men inget...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: MiaMaria
·
Hundavel & Ras Jag och min sambo har dom senaste åren väntat på rätt tillfälle för att skaffa en Rottweiler. Jag har haft en tik av rasen sedan...
Svar
9
· Visningar
1 427
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V