Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Någon som har erfarenhet av Pennhip-röntgen? Det är snart dags att röntga min unghund för HD och ED och jag stötte då på begreppet...
Svar
5
· Visningar
1 641
Hundhälsa Hur vanligt är det att hanar störs och blir jobbiga, pipiga, okoncentrerade etc. kring löptikar? Går sådant mycket i arv? Jag har typ... 2
Svar
38
· Visningar
5 639
Senast: Ainon
·
Övr. Hund Jag funderar på en sak som rör samspelet mellan våra två hundar. Det är Ziggy, 3-årig dansk svensk gårdshund, och Rocky, jämthundsvalp...
Svar
6
· Visningar
838
Övr. Hund Sigge låter och pratar en del. Dels lite muttrande men också med morr och ibland skall. Nu är det inget stort problem, men...
Svar
0
· Visningar
397
Senast: Jenka
·
F
  • Låst
Övr. Hund Jag kan börja! :D Stod ju i valpkö på en megaintressant kombination där flera av valparna dog, av 10 klarade sig slutligen bara 4; en... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
120 539
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Igår åkte jag in till ”stan” för att miljöträna valpen. Vi går på en väg och så kommer det en kille på cykel och svänger ut på vägen vi...
Svar
15
· Visningar
2 075
Övr. Hund Så kom dagen när även vi råkade ut för lösspringande argsint hund. Min sambo hade vår 1 åriga Franke (10kg) i koppel när två lösa BC's...
Svar
14
· Visningar
1 577
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Lite spinoff från en annan tråd samt en diskussion jag såg på FB för ett tag sen: Har du/din ras en bra rasklubb? Jobbar den för... 2
Svar
36
· Visningar
3 511
R
Hundhälsa Grannen nedanför har en liten hund som vi sällan märker av, ibland skäller den lite på kvällen men inte mer än så. Nu idag har den...
Svar
18
· Visningar
3 783
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 214
Senast: Korekatten
·
Övr. Hund Jag ska försöka dra ihop en kurs för min rasklubb. Och jag är total newbie på detta.. Ni som har mer koll- vad ska man tänka på? Vad...
Svar
3
· Visningar
644
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nu ska behovet av förstärkt straffrättsligt skydd för polishundar och -hästar ses över, hurra. Ca 11.50... 2
Svar
31
· Visningar
2 615
Senast: mandalaki
·
Hundavel & Ras Jag har börjat spana på hovawart som nästa ras. Har nu schäfer som jag tränar specialsök, spår och lite lydnad med. Hon börjar dock bli... 2
Svar
22
· Visningar
5 243
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hej! Jag är ny på det här forumet (har dock varit inne och läst i trådar tidigare, tycker ni brukar ha vettiga tankar!) men skulle... 2 3
Svar
46
· Visningar
6 171
Senast: Llinnsa
·
Hundhälsa Ja, vi har insett att det nog blir vårt nästa projekt, så vad ska man tänka på? Själva storleken och riktlinjer från Jordbruksverket har... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
16 280
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag ska ju skaffa en till hund nu. Vi har hittat en omplacering som dock bor jä..... långt borta men ägaren är så snäll att hon möter...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Generellt bör man ju inte lämna sin hund ensam mer än si eller så många timmar när man är iväg och jobbar tex. Är det skillnad på om... 2
Svar
28
· Visningar
9 877
Senast: Fiffi1
·
Övr. Hund Jag är så klart orolig. Mamma skulle rädda någon sak som hunden inte fick tugga på. Hon brukar ge hunden en godisbit och byta sak med... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 392
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Här kommer en dum fråga kanske... Scenario: 2 st kompisar som bor ihop och en av dom har en hanhund på ca 6 år. Den andra kompisen...
Svar
16
· Visningar
3 787
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Såg att det pågick en "intressant" diskussion om en vit jul för sina djurs skull på Facebook. Fast frågeställningen var väl något mindre... 7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 337
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka