Bukefalos 28 år!

Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Ytterligare en vilken ras- tråd. Men jag tycker det är svårt att veta vart man ska börja leta. Jag vill ha en trevlig familjehund, i...
2
Svar
22
· Visningar
2 659
Övr. Hund Förhoppningen är att när vintern är över så smått börja cykla med Filimon för att han långsamt ska få upp lite bättre flås än han har...
2
Svar
33
· Visningar
2 236
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Tyvärr så kan vår dagmatte inte har vår hund på dagarna längre när vi jobbar utan vi måste hitta en ny. En tjej har kontaktat oss via...
Svar
12
· Visningar
1 474
Övr. Hund Min hane har ett mjukisdjur en hund som är lika stor som han själv. Han älskar den hunden, han brottas och kastar runt med leksaken Nu...
Svar
7
· Visningar
778
Senast: Lampan
·
Övr. Hund Jag letar efter en ny vår/höst jacka att träna hund i. Den ska vara något fodrad helst, vatten & vindtät (mycket viktigt, jag bor ju i...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 057
Hundavel & Ras Är i hundletar tagen och känner att jag vill ha en hyfsat enkel och smidig sällskapshund. Pigg och glad som vill hänga med på det mesta...
Svar
11
· Visningar
1 969
Senast: Vastgota
·
Övr. Hund Skulle göra en anonym anmälan till Länsstyrelsen angående en man som sparkar och slår sin hund. Länstyrelsen bad mig vända mig till...
2
Svar
25
· Visningar
2 330
Senast: Lager
·
Hundhälsa I början av förra sommaren började min 1½ år gamla borzoi att slicka sig mycket om tassarna. I samband med att vi gjorde...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 242
Senast: Is
·
Hundavel & Ras Hur tror ni en blandning skulle se ut mellan en sheltie och en lundehund? Sheltien är blue merle och lundehunden är orange,brun, röd med...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 169
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Vi har bestämt oss för att en golden ska det bli! Har varit sugna på hund i flera år men det har inte passat in. Velat mellan många...
Svar
10
· Visningar
2 206
Senast: Lona
·
Hundhälsa Det var länge sedan jag behövde fundera över noskvalster, nu ser jag att bl a Milbemax kan ges som kur för att bli av med skiten. På min...
Svar
11
· Visningar
5 951
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Jag funderar på att använda mig av hundgårdens stängsel i år för att odla bönor (bondbönor, soja bönor,sockerärtor osv) Men självklart...
Svar
9
· Visningar
23 478
R
Övr. Hund I natt har jag åter igen blivit väckt otaliga gånger av gammeltikens sömnprat. Hon som i vaket tillstånd inte gör mycket väsen av sig...
2
Svar
29
· Visningar
2 616
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Jag är ganska säker på att min hund (Beauceron) fått rävskabb; han kliar/tuggar sig frenetiskt på benen och under magen/kring snoppen...
Svar
13
· Visningar
6 484
Övr. Hund Nu har jag äntligen både bestämt ras och fått tag i en valp här i Sverige som passar mig bra. Det blir en tibetansk mastiff, svart med...
Svar
19
· Visningar
1 591
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Ja ni vet sådana där som skickar ut en hög signal och skrämmer ut alla gnagare från huset. Fungerar tydligen utmärkt. Men hundarna då...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Tyvärr la njurarna av på min hund i höstas. Hon har levt på njurfoder och gurka, morötter detta gör väl absolut inget med skulle gärna...
Svar
7
· Visningar
2 561
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Har en liten fundering, vi är väl alla överens om att vissa raser behöver få bättre hälsa, utseende eller mentalitet, men vilka raser...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 186
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa Jag har tagit över en hane på 1.5 år. Ägarna sa att han tidigare blivit vanskött osv. De sa även att det var panik att bli av med honom...
Svar
18
· Visningar
3 604
Senast: purity_666
·
Övr. Hund Bara av nyfikenhet: svart labrador med flera partier med vita hårstrån på olika delar av kroppen samt rikligt med "blonda" strån på alla...
Svar
13
· Visningar
3 910
Senast: blizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp