Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Varje gång vi jagar flugor här hemma blir hunden helt hysterisk, han nästintill hyperventilerar, gnyr och blir otroligt fjäskig. Jag...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Om du hade fått välja en hund till jakt tjänst agility/freestyle/lydnad/rallylydnad spår/sök osv. Vilken ras hade du valt och...
Svar
10
· Visningar
1 124
Senast: jerseyko
·
Hundhälsa Har hittat nåt konstigt i munnen på gamla hunden. Det sitter i ovankäken, under läppen, ganska långt framme. Det blöder inte, varar...
Svar
17
· Visningar
6 963
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Nu känner jag att tålamodet håller på att gå ur mig när det gäller lillan och hundmöten. Jag har en sheltie tik som är 7 månader... 2
Svar
29
· Visningar
3 700
Senast: Blandrastik
·
Hundhälsa Efter att ha läs ett flertal trådar om med frågor om det är rätt att lämna hunden själv hemma dagtid. Måste jag bara fråga! Alla... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
11 045
Senast: Illiana
·
Övr. Hund Jag bor för tillfället i hus med mina hundar, och har tidigare alltid bott i hus samt en lägenhet i markplan. NU ser min situation ut...
Svar
9
· Visningar
2 865
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag är ute med mina småhundar, lösa, kommer folk, barn och mamma, dom börjar direkt skrika koppla hunden håll i hunden, jag ska liksom... 9 10 11
Svar
211
· Visningar
14 802
Senast: ch791022
·
  • Låst
Hundhälsa Eftersom min lilla vovva börjat tycka jag är jäääätte tråkigt när jag är borta hela dagarna och inte hinner aktivera henne som innan...
Svar
14
· Visningar
5 554
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Ja, som rubriken, hur börjar man med rallylydnad? Hur tränas det in, med klicker? Och VAD börjar man med, position vid sidan...
Svar
8
· Visningar
7 861
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Skrev ett inlägg i lydnadstråden om apporteringen men tycker vårt problem är så pass stort så jag startar en tråd. Hur ska jag lära...
Svar
9
· Visningar
882
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Jag känner mig själv trygg med att min hund har det bra men tyckte det var intressant när en på mitt jobb i förra veckan tyckte att jag... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 984
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Det finns säkerligen liknande trådar om detta, men jag måste skriva av mig lite här... En bekant till mig ska köpa hund, vilket i sig... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 252
Övr. Hund När måste man ha en hund kopplad? Och när får den gå lös (givetvis att den kommer på inkallning och inte går allt för långt bort)...
Svar
13
· Visningar
2 002
Senast: Is
·
Övr. Hund Jag ska vara lite av en dagmatte till tre hundar. En alaskan malamute och två riesenschnausrar. (är det ens ett ord?) När jag...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: Buck
·
Hundavel & Ras Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli "halvfodervärd" till en importvalp och känner att det vore bra med lite extra tankehjälp kring... 2
Svar
34
· Visningar
5 479
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Älskade odågan lyckades med konststycket att dra sitt korsband i fredags kväll. Igår besökte vi veterinären som konstaterade att...
Svar
17
· Visningar
5 173
Övr. Hund Hej bästa Bukare! Ännu en fråga som dykt upp. Vår valp 4 månader har börjat skälla en del i olika situationer. Skulle behöva er hjälp...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: dpmatte
·
Hundavel & Ras Min mamma är nu sugen på att skaffa hund igen, men är osäker på vilken ras hon vill ha och är inte så haj på internet så jag tänkte att... 2
Svar
23
· Visningar
3 125
Senast: Luff
·
Hundavel & Ras Mina svärföräldrar ska skaffa valp till sommaren och tittar på dessa raser. De har tidigare haft rottweiler, schäfer och labrador men...
Svar
14
· Visningar
5 125
Senast: startpompe
·
Hundhälsa Fin rubrik... Nu har vi iaf äntligen kommit igång med skidträningen och Basse har i år faktiskt kommit på att detta är riktigt roligt...
Svar
12
· Visningar
1 810
Senast: annakg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka