Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning vet inte om jag ha lagt denna rätt men .... jag ha läst hela boken om dansa med hästar .. och jag fattar inte redigt vad han menar med...
Svar
10
· Visningar
1 184
Senast: Monlightgirl
·
Träning För ca 10 år sedan gick min islandsfödda häst ett antal månader tillsammans med tre andra islandsfödda. Det var två valackar och två...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: skuggi
·
S
Träning Hur börjar man? Jag har ridit mycket unghästar. Men aldrig ridit in. Funderar på att köpa mig en ungponny. Han är inte mkt hanterad...
Svar
7
· Visningar
2 046
Senast: EB_
·
Träning Har stort problem, tycker jag i alla fall. Jag har ett danskt halvblod efter Michellino. Han är stor, över 175 och vacker som en dag... 2
Svar
31
· Visningar
2 757
F
Träning En olycka händer så lätt. I kväll var jag o en kompis o red, vi skulle som vanligt gallopera upp för skogs vägen, hon släpper hästen... 2
Svar
28
· Visningar
2 308
M
Träning tycker ni detta är rimligt?..på en ridskola där jag brukade rida har dom så kallade hoppveckor en gång i månaden alltså alla grupper...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: Panikie
·
R
Träning Möjligt att det redan finns nån liknande tråd men .. Nu är det såhär att min häst är ganska stark och tycker mycket om att springa...
Svar
8
· Visningar
1 018
Senast: RamboOo
·
L
Träning Ska hämta hem min häst om några veckor. Men ett litet problem är att stallet där jag ska ha henne har släppt sina hästar på betet då...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Blomman
·
Träning Har ett fullblod som är tänkt att bli min lilla fälttävlansstjärna Men tyvärr finns det en del problem...hon avskyr tränsbett eller...
Svar
13
· Visningar
1 047
Senast: Bonde456
·
Träning Jag har ett problem, min häst är en väldigt otrygg individ. Vi har kommit så långt att vi kan jobba på utevolten/i ridhuset relativt...
Svar
13
· Visningar
1 254
Senast: MiaMaria
·
N
Träning har en häst på ridskolan jag är på som är inte den snällaste. om man går förbi honom sparakar han efter en. och om man t.ex står...
Svar
5
· Visningar
1 280
Senast: NovaAngel
·
C
Träning Hhur bygger man upp ryggmuskler till en häst? han har inga ryggmuskler, men han svankar inte heller. Hur gör man? tips på övningar?
Svar
6
· Visningar
1 170
Senast: Messy
·
Träning min 5 åring och jag ha problem med att rida på volt .... vi kan inte trava en rund ring så fort vi kommer till ett ställe försöker han...
Svar
2
· Visningar
1 033
Senast: zazza girl
·
C
Träning ..Vi har en varmblodsvallack på 8 år. Han är under inridning och vi har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa...
Svar
4
· Visningar
1 098
Senast: crux_ansata
·
A
Träning Har ett sto som är ledare i sin lilla flock bestående av 3 hästar. Hon accepterar inte att jag tar in henne själv från hagen eller att...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: singoalla_nu
·
M
Träning Har nu sålt min gamla häst och ska nu ev. köpa en 6-åring. Hon är inte speciellt utbildad, och hon ska bli en bra dressyrhäst. Ni bukare...
Svar
3
· Visningar
1 074
Senast: summerjippo
·
C
Träning Om detta finns det säkert en tråd om, men vet inte vad jag ska söka på. Problemet är denna kamp om maten i hagen. Vi har tre hästar...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Minizapp
·
S
Träning ursäkta om jag gör ngn upprörd.... har han erkänt att han ljugit ihop boken än? 7 8 9
Svar
163
· Visningar
10 609
Senast: Camillaedholm
·
Träning Som nöjd och glad fritidsryttare med tillgång till näpet arabsto 4 ggr per vecka borde ju allt vara toppen - och visst känner jag mig... 2
Svar
35
· Visningar
2 252
Senast: anja
·
C
Träning Jag och min kompis ska börja rida en häst nu i sommar och han är inte så välmusklad och väääldigt stel! Så nu skulle vi vilja veta alla...
Svar
6
· Visningar
1 491
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka