Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Min 13 åriga tjej ska få en ny sadel till sin nya ponny. Hon har idag en Wintec 500 cair dressyr 15" till sin B ponny men den känns...
Svar
6
· Visningar
1 901
Senast: lille skutt
·
P
Utrustning Ska köpa ett par nya läderridstövlar. De ska helst ha dragkedja, vara lätta att ta på och vara mjuka och sköna att ha på sig. Har ett...
Svar
10
· Visningar
4 168
Senast: Hopplapolle
·
J
Utrustning jahapp.. från att ha varit världens kyckling som skakade vid lite vind var han den första iår som som inte behöver täcke.. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: cactuspower
·
  • Låst
Utrustning Mitt "dressyrbett" är ett vanligt tredelat med liten, fast ring. Jag har sidostyckena ganska lösa och likaså nosgrimman (har bara en...
Svar
7
· Visningar
1 944
T
Utrustning Hej! Har normalt stl. 10,5 på min hästs bett. Planerar att köpa ett tredelat bett med fasta ringar s.k eggbett. Någon som vet om man...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Elektron
·
H
Utrustning självgängande broddar vad är de för nått???
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: Moffsan
·
C
Utrustning Jag ska beställa lite täcken från en sida med USA:s storlekar. De är typ 5'6 å 5'9 och uppåt, men vilken motsvarar våran 145 cm...
Svar
6
· Visningar
9 994
Senast: Elektron
·
J
Utrustning För en och en halv vecka sedan köpte jag en ny Globus Loke. Fick den utprovad och allt, kändes toppen men nu efter att ha ridit i den...
Svar
9
· Visningar
989
Senast: fjordtokan
·
Utrustning Jag köpte mitt första par ridstövar på GBG HS förra helgen :D Men hur fasen ska man ta hand om dem på bästa sätt?? Hur gör ni?
Svar
18
· Visningar
6 966
M
Utrustning Är det någon som vågat sig på eller lämnat in och gjort förändringar på den? Testade en på min vallack och verkade vara en perfekt sadel...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: misan
·
T
Utrustning I höstas köpte jag en wintec wide till min ponny. Det var den sadeln jag hittade som låg allra bäst men den låg kanske inte helt...
Svar
8
· Visningar
1 050
·
T
Utrustning Hittade ingen bättre forumsrubrik... frågan är, går en vanlig tvättmaskin sönder av hästhår om man tvättar schabrak, lindor mm i den? Är...
Svar
13
· Visningar
2 388
Senast: _Yggdrasil_
·
Utrustning har en kille som är känslig i munnen och rids på 3-delat och hackamore ute och på banan när vi rider dressyr. fungerar helt ok.problemet...
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: CarolineLewin
·
Utrustning Just nu har jag ett par Eskadron senskydd till fram. Tyvärr har kardborren på ena skyddet blivit utslitet så skyddet går upp hela tiden...
Svar
11
· Visningar
1 185
Senast: FreeLou
·
Utrustning Jag hittar i princip ingen information alls om peruanska sadlar på nätet. Sånahär: Jag vill veta hur de är utformade. Fördelar...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Yrja
·
Utrustning Vad är egentligen skillnaden inverkningsmässigt? Är det skillnad? Blir ju alltid jättestarka reaktioner när någon säger att de rider på...
Svar
4
· Visningar
1 291
Senast: Polly_Mulle
·
M
Utrustning Hur är dom i passformen? Funderar på en syntet ponnysadel till russet och har hittat ett flertal sådana. Vad tycker ni om dom?
Svar
1
· Visningar
786
·
Utrustning Jag har en bil som får dra 1500 på B-körkort. Mitt släps tjänstevikt är 810 kg. Om min häst väger 400 kg blir det ju 1210 kg, får...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: Gallardo
·
Utrustning Jag köpte en ny Globus Clic för två veckor sedan och har ridit i den ca 10 gånger. Nu har stoppningen nära nog försvunnit i panelerna...
Svar
6
· Visningar
1 005
Senast: Juno
·
M
Utrustning Vad är det för skillnad mellan Vanlig martingal och löpande martingal ? :) Undrar också om det skulle vara bra att använda martingal...
Svar
4
· Visningar
1 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka