Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

M
Utrustning Tänkte starta en ny tråd om dessa sadlar för jag tycker att dom är så snygga och sköna:love: Lägg in bilder på din pessoa...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: KorsmoLappen
·
Utrustning Vad finns det eg för nackdelar med den typen av nosgrimma? Bör man ha rakt/delat bett till? Gillar idén att hästen kan gapa hur den... 2
Svar
30
· Visningar
2 173
Senast: mackan
·
Utrustning Hej Jag läste precis i en gammal Min häst tidning från -95 och där står det bla. i frågeronden att pelham och smalare tränsbett gör...
Svar
6
· Visningar
757
Senast: Varmblod90
·
Utrustning Har en ny hoppsadel hemma som jag provar för stunden och den verkar bra på de allra flesta sätt.. det enda fnulet är det här med...
Svar
12
· Visningar
1 110
Senast: Saigon
·
Utrustning Jag är inte nöjd med min torkanordning, just nu har vi en "garderob" som är ca 2 meter lång och 40 cm djup. I den så finns det tre...
Svar
11
· Visningar
1 190
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Skulle vilja se era lastbilar. Hur många hästar har den plats för, hur stor är bodelen, vad har ni för utrustning där? Är ni nöjda? Är... 2 3
Svar
59
· Visningar
9 892
Senast: Farao
·
Utrustning som rubriken säger så ha jag en sån sadel och håller på att reda ut lite om den , fall den passa min polle ... e en sak som jag undra...
Svar
17
· Visningar
2 520
Senast: fjordtokan
·
Utrustning I motsats till den andra tråden som handlade om nackdelar, vad finns det för fördelar med små bettringar? Tidigare har jag alltid...
Svar
16
· Visningar
3 622
Senast: MonteRose
·
T
Utrustning Nånd där ute som har koll på CH closecontact sadel hööks säljer Hittat en vid sadel till salu. Är en chansning att köpa hem den då...
Svar
7
· Visningar
1 030
Senast: Mahogny
·
S
Utrustning Hej! Fick rådet av tandläkaren att jag skulle skifta mellan tre olika bett för att minska slitage på tänderna. Har nu ett två delat...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: smultronfot
·
I
Utrustning Min lilla dam har som känt problem med kors/ländrygg. Lite stel och sned efter tidigare skada och misslyckad karriär på täby galopp.:(...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: fjordtokan
·
Utrustning Jag tar tacksamt emot tips pa sadlar som kan tänkas passa min arabvalack. Han är sex ar, ca 150-152 cm hög, kort och bred rygg. Normal...
Svar
13
· Visningar
1 611
Senast: limona
·
Utrustning Ånej, inte en sadeltråd till :D Har fått för mig att sadeln jag har på min häst nu inte passar. Jag tror att den är för smal (!) och...
Svar
12
· Visningar
1 582
Senast: phie
·
S
Utrustning I brist på annat har jag suttit och funderat på bossornas utformning. En del går ner över bogen fram och en del är helt raka i princip...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Sessiagh
·
Utrustning Jag har alltid trott att tvådelade bett trycker upp i gommen och att det gör jätteont på hästen. Så jag har alltid ridit på tredelat...
Svar
14
· Visningar
1 548
Senast: Mahogny
·
Utrustning Nån som har himalaya regntäcke från b*rjes,som kan svara på om det är stort och rymligt i bogen? Skulle behöva köpa ett nytt regn täcke...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: sissu
·
T
Utrustning Vad skulle ni ha tagit för storlek på senskydd till en c-ponny(136-138cm), connemara, ganska grova ben med mycket päls på. Har provat en... 2
Svar
26
· Visningar
2 930
Senast: Nyrelski
·
M
Utrustning Jag har för ett tag sett ett bett som jag funderat lite över, se rubrik. Den ser grotesk och riktigt obekväm ut.Tycker JAG. Är det nån...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: Mydemysse
·
Utrustning Någon som vet om JW jälmen har utgått? Och om Wellington Classic är typ samma hjälm fast med nytt namn? (ser likadan ut förutom två...
Svar
10
· Visningar
1 156
Senast: BernT
·
Utrustning Ska köpa en till min dotter på snart 8 år. Men hur vet man vilken stl. man ska ta?( funderar på att köpa fr. tradera) det verkar finnas...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: ankic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka