Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Tyskarna har tagit fram nåt dom kallar dreiecskzügel. Den går mellan frambenen, genom bettringen och fästes på sidorna av...
Svar
17
· Visningar
1 602
Senast: LaBanba
·
T
Utrustning Jag vet att det redan finns massa trådar men jag tycker inte att någon tar upp det jag vill veta. Köpte en bomlös sadel i somras av...
Svar
2
· Visningar
750
Utrustning Ska på sadelutprovning med min häst om någon månad, men behöver en sadel NU. Dressyrsadlar är jag ute efter... Rider just nu i en... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 605
Senast: Liisaa
·
Utrustning Släpåterförsäljare! Jag kommer inte få mitt släp förrän 3e veckan i mars om jag har TUR! Offerten skickades till fabriken i mitten av...
Svar
12
· Visningar
1 069
Senast: Seabaz
·
H
Utrustning Funderar på att köpa ett sådant träns, då vitfodringen är helt oslagbar! (varianten med mycket fodring) Men är fortfarande lite osäker... 2
Svar
33
· Visningar
3 851
Senast: lektra
·
Utrustning En mycket simpel fråga. Har nånstans läst att spännena på stiglädren till bomlöst ska vara inåt? De satt fast på sadeln när jag fick den...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Chili
·
P
Utrustning Jag ska köpa ett rakt stångbett till min häst. Men hur ska det sitta? Som ett vanligt bett eller lägre? Rider i vanliga fall på bett som...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: pinky
·
E
Utrustning Hej! Jag skulle vilja ha lite åsikter och refarenheter av dessa sadlar. Jag har en 4 åring som behöver ny sadel och jag vill inte... 2
Svar
20
· Visningar
3 823
Senast: Nisse liten
·
Utrustning En sån där 'hood' i lycra som täcker halsen och delar av huvudet, hål för öronen och ögonen. Finns på hööks westernavdelning te x, och i... 7 8 9
Svar
166
· Visningar
11 658
Senast: smultronfot
·
Utrustning kan ni säga vad ni har för innehåll i erat stallapotek? jag har: Bomull ACO sårtvätt Febertermometer Kompresser Självhäftande...
Svar
8
· Visningar
1 074
Senast: bigganl
·
L
Utrustning Hello! Har just nu en eurolite hjälm stlek 59, passar bra. Har beställt en Jw hjälm i samma storlek, tror ni den kmr passa? :P Är JW...
Svar
6
· Visningar
922
Senast: Sofie_B
·
Utrustning Nu är det dags igen, detta eviga sadelletande. Hästen ifråga är en islandshäst med kort rygg. Vet ej gradantal över ryggen. Vi ryttare... 2
Svar
34
· Visningar
3 016
Senast: fjordtokan
·
S
Utrustning Jag har i alla tider ridit med vanliga bomsadlar tills en dag för några år sedan som jag fick prova en bomlös sadel. Jag tyckte till en...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: Camilla_H
·
T
Utrustning Vad använder ni för bandageunderlägg? Är neopren bra? Finns det någon som inte använder underlägg alls? Ni som gör det, varför... 2
Svar
24
· Visningar
3 035
Utrustning Jag har ett litet problem gällande täcken. Det är nämligen så att min unghäst går och biter sönder allla täcken som hans hagkompis har...
Svar
18
· Visningar
1 350
Senast: ajax85
·
Utrustning Har upptäckt att det finns "hackamore-kandar", alltså en kombination av hackamore och tränsbett. Vad har ni för erfarenheter av detta... 2
Svar
25
· Visningar
6 541
Senast: Liten
·
Utrustning Jag undrar över en sak. Min fjording har alltid sen jag köpt honom iallafall varit segare av naturen. Väldigt segdragen (tänk ånglok)... 2
Svar
32
· Visningar
2 098
Senast: Skreppur
·
Z
Utrustning Får man fråga sådana frågor fortfarande? En kompis bad mig lägga upp 2 bilder för att få tips till vilken typ av dressyrsadel som...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Zora
·
Utrustning jaha nu kommer då ännu en transportfråga från liila mig (blir ju galen i den här transportdjungeln) står och väger mellan två...
Svar
7
· Visningar
831
Senast: alice
·
Utrustning JA, hur är det? Såg på en hemsida för återförsäljare att man inte rekommenderade en viss bomlös sadel för ryttare tyngre än 80 kg, om...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: Mandamin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka