Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning är kimblewickbettet som är helt rak utan tungfrihet skarpt?
Svar
5
· Visningar
713
Senast: c0pyright
·
T
Utrustning Är det någon som hört talas om Knightrider-sadlar? Har tre sadlar hemma just nu för provridning, till min kallblodstravare med bred mkt...
Svar
2
· Visningar
1 997
Senast: pinky
·
Utrustning Jag har precis fått ett begagnat träns med posten, som väl inte riktigt motsvarade mina förväntningar. Tror jag?:D Det såldes som "CH... 2
Svar
20
· Visningar
1 863
Senast: palle
·
R
Utrustning Har precis köpt en fullblods-tjej som inte gillar sitt bett...:confused: Hon har ett 2-delat tränsbett som är väldigt tjockt. Det...
Svar
11
· Visningar
1 164
·
Utrustning Vad för typ av sadel kan tänkas passa på den här ryggen? Album: http://smg.photobucket.com/albums/v215/havanna/Fenan%20rygg/
Svar
15
· Visningar
1 013
Senast: Ämelie
·
A
Utrustning Min ekonomi är f.n. trist begränsad och mina läderstövlar har gett upp. Hur är konstläder? Andas de alls? Hur ser de ut, är de glansiga...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: Buongusto
·
T
Utrustning Jag äger en Dalavagnen -92:a. Jag äger också en häst som två gånger hoppat över bommen i fram då hon blir stressad. Den bom jag har...
Svar
7
· Visningar
822
C
Utrustning Köpt ett nytt sadelskåp nu (på hjul) Men hur sätter ni fast skåpet i transporten ? För de fnns ju stora risker att skåpet välter om man...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Cheeky_nicke
·
E
Utrustning Vet att det finns många orsaker till att en sadel kan åka framåt när man rider, men är en av orsakerna att sadeln är för bred? Rider en...
Svar
2
· Visningar
637
F
Utrustning Hej! Finns det någon med kunskap om hur man behandlar en mörkgön Värmlandsvagn utvändigt? Plywooden ser dassig ut och jag tänkte...
Svar
8
· Visningar
1 123
Senast: fjandus
·
Utrustning Japp, mitt pannband som jag fick i födelsedagspresent, som är använt max 5 gånger (annars hängt "ostört" i skåpet) har tappat två...
Svar
10
· Visningar
1 618
Utrustning Någon som hört om detta märke?? Kom över det då jag slösurfade på ebay.. Ska vara engelsk och framtagit för lippizaner, halvblod...
Svar
11
· Visningar
1 223
V
Utrustning Har varit och köpt ett sidepull till pollen idag, var egentligen ute efter ett nytt hackamore men kom hem med både hackamore och...
Svar
9
· Visningar
1 364
F
Utrustning Har en appalosa prestige green star å försöker hitta vilken bom stl det är på den. När jag köpte den sa hon att den va normal men ja...
Svar
7
· Visningar
1 055
Senast: fjordtokan
·
M
Utrustning ni som använder inspänningstyglar vid longering har ni longergjord eller finns det någon som har något annat??
Svar
1
· Visningar
754
·
Utrustning Om jag ska köpa ett stångbett, ska det ha samma strl som vanligt eller ska det vara lite större för at få plats med bridongbettet...
Svar
2
· Visningar
628
·
A
Utrustning Har köpt ett ofodrat regntäcke. Undrar vad ni har för erfarenhet av sådana. Är de kylande snarare än skyddande? Tänkte börja använda det...
Svar
14
· Visningar
4 367
Senast: Ingela_S
·
A
Utrustning Vad föredrar ni för stigbyglar till en bomlös sadel, har ni vanliga eller western? Visa gärna bilder hur det ser ut...
Svar
3
· Visningar
648
Senast: mahlmt
·
Utrustning Ska köpa ett nytt vintertäcke (inget halstäcke), och helst under 1000lappen. Det ska tåla en hel del då hästarna busar rejält (har ett... 2
Svar
20
· Visningar
1 349
Senast: kickthecat
·
I
Utrustning jag har tänkt mig köpa en hoppgjord, men jag vet inte vilket märke, varifrån jag ska köpa den eller hur mkt det får kosta. som sagt, jag...
Svar
7
· Visningar
1 227
Senast: iingentiing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka