Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag undrar vad man använder ett pelham till? Någon speciell anledning? Vart fäster man tygeln? Är det ok att använda det på en "grön"...
Svar
1
· Visningar
746
Utrustning Jag ska skaffa en kapson till min unghäst men jag undrar vilken som är bäst den i läder eller den i tyg. Vill ju inte ge allt för mycket...
Svar
9
· Visningar
1 015
H
Utrustning Jag ska införskaffa mig en ny hjälm, kavaj och ridbyxor och behöver hjälp med vilken färg jag ska väjla. Har bestämt mig för att köpa...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: hannie
·
E
Utrustning Hur får man lättast bort gammalt klister från dekaler som man tagit bort? På plyfa. Jag har provat skrapa med lite allt möjligt men det...
Svar
6
· Visningar
1 271
Senast: Egonson
·
Utrustning Började med denna tråd på fel ställe så jag börjar om :-) Vad rekommenaderar ni för sadlar till en arab med kort rygg, normal manke...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: Bewelinn
·
Utrustning När jag köpte min häst fick jag med all hennes utrustning, inkl. en Kingsley allroundsadel. Den är fräsch och så, har rengjort och oljat...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Liten
·
Utrustning Finns det något sådant? Och isåfall vart? Har en sadel som är liiite för vid men som ligger bra med en tjockare pad under, men har...
Svar
11
· Visningar
1 256
Senast: Zahlo
·
Utrustning Vad använder ni för hjälptygel när ni longerar? Varför har ni valt just den? :bump:
Svar
2
· Visningar
635
Senast: Matinee
·
M
Utrustning vad är skillnaderna mellan pelham o kandar? ser ju nästan likadana ut. jag ska byta till pelham o tänkte ta ett delat för det verkar... 2
Svar
31
· Visningar
2 682
Utrustning Hur mäter man stl på en sadelgjord? Är det mellan spännena-allså från spännena på ena sidan till spännena på andra sidan , eller...
Svar
1
· Visningar
1 067
Senast: Comfort
·
Utrustning Hur bred är Prestiges 35a i grader? har försökt hitta det men inte lyckats... Har oxå "lyckats" mäta hästen till ca 105 grader...
Svar
10
· Visningar
1 503
Senast: tinituss
·
E
Utrustning Jag är superjättesugen att shoppa lite hästsaker på E-bay, men vilket land är enklast att handla från för "nybörjare"? Tyskland...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Nate
·
Utrustning Är det dödstraff på att ha brunt till en brun häst? Satt och funderade lite när jag sökte runt... :p 2
Svar
24
· Visningar
2 603
Senast: LoveMyHorse
·
T
Utrustning Om en sadel glider bakåt, vad kan felet vara då? Om sadeln ligger bra förövrigt kan man använda sej av en brösta då? Vad för slags...
Svar
14
· Visningar
1 314
Senast: LoveMyHorse
·
W
Utrustning Jag vill veta allt om sporrar ! :D Hur används dem ? När används dem ? Varför ? När är man mogen att börja rida med sporrar ...
Svar
9
· Visningar
12 778
Senast: Amanda_Lovisa
·
Utrustning http://www.pixbox.se/alb_show_id709225_page0.html Hur tkr ni att denna sadel ligger? 2
Svar
30
· Visningar
2 543
M
Utrustning Är det någon som testat båda märkena och ha lust att berätta vad ni tyckt. Har samlat ihop till pfiffen men är lite fundersam om jag ska...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: diny
·
Utrustning Det är så att jag vill ju kunna variera bett men min häst verkar tycka att ett svagt böjt bett med fasta ringar är det bästa. Jag har...
Svar
1
· Visningar
706
Utrustning Hej! Nu är det så att jag ska köpa en transport! :) Tänkte mig en enaxlad, max 15 tusen. Kom med förslag nu! Vet att det inte är så...
Svar
7
· Visningar
835
Senast: jupiter-judex
·
L
Utrustning Hej vet någon var man kan köpa "burberry" färgade transportskydd har sett en ha det men hittar de inte i någon affär.. :bump:snälla...
Svar
1
· Visningar
566
Senast: Hannaaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka