Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

C
Utrustning En lite undran? Vad skiljer egentligen en islandssadel från en dressyrsadel rent generellt? Naturligtvis skiljer det mellan olika märken...
Svar
6
· Visningar
1 781
Senast: TonicWater
·
T
Utrustning Ja, varför har man det? Blir det skarpare på nåt sätt? :)
Svar
1
· Visningar
1 719
Senast: Sorbe
·
E
Utrustning Har fått en utpassad sadel- golden star 17"/34 till en häst. Ett måste var fårskinnet och allt passar som det ska nu (bygga upp hästen...
Svar
6
· Visningar
1 040
Senast: mackan
·
F
Utrustning hej! Nu har jag två sadlar att välja mellan. (utpassad av sadelprovare) Prestige Hippo Dressage och Globus The Turner. Båda... 2
Svar
31
· Visningar
2 323
Senast: Fluff3
·
M
Utrustning Rundsydda kandaret från Hööks, någon som har det? Erfarenheter? Undrar mest om det är stort eller litet i storleken, har en såndär...
Svar
16
· Visningar
1 347
Senast: mumin
·
C
Utrustning tänker köpa en dressyrsadel, begagnad, och undrar vilket märke jag bör satsa på? vill ha en sadel av god kvalitet, djup sits och gärna...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: Chappe_
·
Utrustning Från H**ks! vilken typ av rygg passar den rak eller mer svängd? Hur bred upplever ni den som är storleken vid? :banana:
Svar
2
· Visningar
1 085
Senast: Elemmírë
·
T
Utrustning Hej, Jag har en Stubben Flatback vid, som ska säljas. Den är som sagt begagnad och kikar på annonserna o ser att det skiljer sig...
Svar
5
· Visningar
1 482
Senast: fred
·
Utrustning Någon som sett och testat dem? Var på citygross häromdagen och hittade linhdor där hälften var akryl, tror jag, och andra hälften såg ut...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: orion_x
·
J
Utrustning Är det stor skillnad på Albion SL och Albion SLK? Då tänker jag främst på hur den ligger på hästen...Om hästen kan ha SL kan den då ha...
Svar
10
· Visningar
1 655
Senast: Mierna
·
Utrustning En bekant har erbjudit mig att köpa ett Boett exemtäcke som knappt är använt. Det är köpt 2004 och är varianten utan maglapp. Täcket är...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Korven
·
N
Utrustning Vilka sadelmärken/modeller är det som har raka bommar? Är på jakt efter en flatback hoppmodell. Gärna utan alltför mkt klossar och stöd...
Svar
19
· Visningar
1 523
Senast: Nate
·
S
Utrustning Hur stor är skillnaden egntligen på en GPA jämfört med Euro-Lite t ex? Gör märket priset? Man ska väl kassera en hjälm efter 2-3år eller...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: Piraja
·
Utrustning ska beställa en transport till våren, men vill ha sadelkammare till den. vad skulle ni välja? inbyggd eller en som är monterad på den...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Modest
·
Utrustning Det är så att jag ska köpa ett nytt dressyrträns till Bobby. Men jag har svårt att välja.. Den andra hästen jag har, har jag köpt en...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Jempa
·
L
Utrustning hej! Jag har skrivit innan hur min sköna dam får sår i munnen mest hela tiden, men det har läkt nu. Jag red på ett 3 delat... 2
Svar
31
· Visningar
2 327
Senast: majola
·
M
Utrustning Är det någon som har provat att tvätta sina eksemtäcken varmare än de rekommenderade 30 graderna? Har det gått bra i så fall? Tycker...
Svar
5
· Visningar
1 067
F
Utrustning Då jag har en ryggvärmare som jag tänkt fästa på i mitt innetäcke undrar jag. Hur ska man fästa det i täcket??
Svar
9
· Visningar
1 331
Senast: MartinaN
·
Utrustning Håller på och städar i stallet i allmänhet, och kom just på att vad jag verkligen behöver är en ny ryktlåda! En stor, riktigt stor...
Svar
10
· Visningar
4 507
Senast: __Stilett__
·
C
Utrustning Så spännande det var första gången (har iof bara ridit 3 ggr med det) när jag testade hacket på min ponny. Hade uppe en tråd för ett tag...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka