Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

P
Utrustning hmm stå i valet och kvalet om at kanske köpa dressyr sadel. Så här är det: Jag har lämnat in min Jacson santa cruse model celine för...
Svar
12
· Visningar
2 724
Senast: PowerFairy
·
Utrustning Jag har ett fullblod som ja, är ett fullblod ;) Hon lyssnar aldelles för mycket när man rider och blir okonsentrerad, hon lyssnar...
Svar
6
· Visningar
911
Utrustning Någon som har erfarenhet av PK jackorna som säljs i sk "riktiga ridsportbutiker" (kedjan)? Hur är de i storlek och passform, kvalité...
Svar
5
· Visningar
680
Senast: ann80
·
M
Utrustning Jag har precis köpt ett 3-årigt irländsk sto. Vet inte vad det är för ras på henne. Hon är ca 1.57 och ser ut som en stor connemara...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: Coffeaclub
·
K
Utrustning Har ni täcke när ni transportearar era hästar nu? I så fall, vad för nåt?
Svar
16
· Visningar
969
Senast: CarolineB
·
H
Utrustning Jag är inte så väldigt insatt i olika sadeltyper men är ute efter en allroundsadel till min häst. Det är ett halvblod av lite smäckrare...
Svar
1
· Visningar
524
S
Utrustning Någon som såg dom i falsterbo? Utanför equality lines monter.. Är dom inte bara fööör snygga :d Vilka färger tycker ni är snyggast... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 133
Senast: Inka-90
·
Utrustning När jag var liten, för typ tolv år sen, så fanns det massor av benreflexer i bra modeller. Det var med både kardborr och spänne. Det...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: ElinPelin
·
K
Utrustning Hej! Finns det någon form av hjälptygel eller annat knep som man kan ta till när hästen bockar? Tacksam för svar. /Kim:confused: 2
Svar
37
· Visningar
9 837
L
Utrustning Själv använder jag hel gummitygel men nu när dessa är uppslitna (plopparna är bortskavda) har jag bestämt för att byta typ av tygel...
Svar
14
· Visningar
1 410
Utrustning Eller övriga hästtillbehör från USA, hur gör man? Eller alltså vilka kostnader tillkommer? Har för mig att det har funnits liknande...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: joneya
·
Utrustning :D Jag är på jakt efter ett tredelat bett med kopparrullar eller kopparringar, storlek 115. Var finns det?
Svar
4
· Visningar
807
Senast: Pazuzu
·
J
Utrustning Vet någon bra dressyrskydd som även räcker till ett riktigt grovt halvblod...dom large jag provat har inte gått att stänga ;)) Sen ska... 2
Svar
22
· Visningar
1 796
Senast: nancy
·
Utrustning Nån som vet vad som är rimligt att ge för nya vinterdäck (inkl fälg) till en trane boogi? //Hanna
Svar
19
· Visningar
1 659
Senast: HannaZ
·
T
Utrustning Är det nån som vet vad följande vackra beskrivning egentligen heter? En slags klämma som man sätter fast på eltråd, kan vara i...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: Matten
·
K
Utrustning Hej! Tänkte köpa en guldbricka med mitt namn på och sätta på sadlen. Vet någon hur man sätter fast en sån? Måste man göra hål i sadlen?=)
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: Fortfarande Grevinnan
·
Utrustning Har precis fått hem min Amerigo Cervia Dressyr och jag älskar den!! Undrar nu lite om Amerigo hopp; Har en Passier PSL Hopp nu men har...
Svar
4
· Visningar
1 136
Senast: Therese
·
Utrustning Läste ett intressant svar från en hopptränare angående det här med hästar som bockar efter hinderna vid hoppning. Jag har ett äldre sto...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Targa
·
Utrustning Sadeln åker fram, jag har läst gammla trådar om de här med svängda gjordar som förhindrar att sadeln åker för långt fram. Men jag... 2
Svar
24
· Visningar
5 534
Utrustning Skall passa svängd rygg. Stübben, passier och prestige passar honom. Sadlar jag gillar är Wellington greenline, Euroriding diamant och...
Svar
9
· Visningar
1 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Semestra i Norrland
  • Livskristråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18