Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

L
Utrustning Hej! Jag har alltid haft transportskydd på hästarna i transporten (förutom senaste tiden när jag inte fått bestämma själv) Men nu när...
Svar
12
· Visningar
3 075
Senast: Polly_Mulle
·
Utrustning jag köpte ett begagnat täcke, säljaren sa att det var en viss strl... min häst är liten å smal, men täcket var för litet å slutade på... 2
Svar
32
· Visningar
1 935
Senast: Messy
·
T
Utrustning Finns det någonstans man kan köpa ett 3-delat bett med parerstänger (fullcheek) som har koppar och/eller sötmalm på mundelen?
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: TonicWater
·
D
Utrustning Tänkte höra om någon kan påminna mig hur man gör. Gjorde det när man var liten men det var 300 år sedan :D . Hittade en bild på ett...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: månFare
·
T
Utrustning Hur många har en egen paddock ? Tycker ni det är nödvändigt eller rättare sagt skulle ni kunna klara er utan ? Detta är riktat mot folk... 2
Svar
28
· Visningar
1 956
Senast: Finess
·
N
Utrustning manskapssadeln som man kan köpa hos equilex? Läst mkt om dessa sadlar men de är alltid den gamla sorten, denna är alltså en helt ny...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: Immer
·
T
Utrustning Vilken sort har ni? Märke? Höga eller låga? Hur är kvaliten? Gärna bilder på hur de sitter. 2
Svar
23
· Visningar
1 748
Senast: Tiggertjejen
·
Utrustning Någon som provat att rida/rider på ett läderbett liknande det här: Vad tyckte ni, och vad tyckte hästen?
Svar
11
· Visningar
2 539
Senast: Ewe89
·
J
Utrustning vilka märken på träns är bra? men då menar jag inte sådana där träns i 7000:- klassen jag såg längre ner... 2
Svar
21
· Visningar
1 684
Senast: lill_flesky
·
Utrustning Är den bra? Tänkte beställa den från börjes. Är lite fundersam över torlekarna också. Min d-ponnyvalack drar cob/full i träns och...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Luxurios
·
G
Utrustning Hur hittar man rätt sadel till en häst som man köper utan tillhörande utrustning? Om man inte har så stora kunskaper och vill köpa...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Polly_Mulle
·
Utrustning jag red med kandar idag för första gången på Fabbe, han struntade i det, jag red ut o red endast på bridongen men hade stången som...
Svar
9
· Visningar
965
H
Utrustning Min tjej funkar inte på "vanlig" träbrems. Hon tycker inte alls om den och hinner ju dra ur nosen en sisådär 100 gånger innan man...
Svar
5
· Visningar
1 707
Senast: Han_naH
·
S
Utrustning Någon som provat dem? Läste om det i senaste ridsport och det verkade smidigt och jättesmart! För er som inte vet vad Rainlegs är...
Svar
11
· Visningar
1 591
Senast: sabbet
·
Utrustning Jag hittade ett par sådana för ett tag sedan på en engelsk (?) sida. Tänkte visa dem för en kompis då de var så jäkla snygga och inte...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: clint Eastwood
·
O
Utrustning Jag behöver tips! Så ge tips på bekväma och snygga västar som varken är eller ser klumpiga ut:D helst i ej för utstickande färg. Såg...
Svar
7
· Visningar
1 155
Senast: Ainon
·
F
Utrustning Vad är skillnaden mellan JW's Summer Smug (den som är ny för iår) och JW's vanliga Smugjacket? :confused: Summer Smug...
Svar
12
· Visningar
848
Senast: Wiike
·
M
Utrustning Vet inte varför men mina schabrak vill gärna veckla sig lite vid sadeln efter jag ridit ett tag. Nån som har någon aning om vad detta...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: marina w
·
Utrustning Dressyrtanten funderar på att börja träna hoppning till hösten (fast bara låga hinder :crazy: ). Har f n bara en dressyrsadel till...
Svar
15
· Visningar
1 824
Senast: Targa
·
Utrustning Oj, oj, oj... var på en ridsportbutik och provade ett par helt underbara ridbyxor från Pikeur! De är i superstretchigt jeanstyg...
Svar
7
· Visningar
1 312
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige

Hund, Katt, Andra Djur