Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Pratade just med en "sadelperson" om det här med omstoppning och koll av sadel. Eftersom jag är så gammal så frågade jag varför man förr...
Svar
16
· Visningar
1 024
Senast: Pysen
·
T
Utrustning Dum fråga kanske men: vad är det för skillnad på pullback knäppninh och "vanlig" :o
Svar
14
· Visningar
2 299
S
Utrustning Hejsan! Om bettet är smalt är det skarpare då LR? Undrar bara när min kompis sa att hon skulle köpa ett smalare bett... Kan...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: sweet_dreams
·
O
Utrustning Vad är mode inom ridsporten för tillfället? För det måste väl finnas här också? :angel: Vilka färger är inne och vilka är ute...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Marika
·
Utrustning Vart hittar jag det? Dom måste vara (röd)bruna och ha inåtvända spännen.
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Salinero
·
M
Utrustning Förändras tygelns inverkan/tryck något för hästen om den är snurrad? Har haft en vikarie nu eftersom att vi får en ny ridlärare å hon... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 596
Senast: moonlightgarden
·
Utrustning Jag har funderat på att rida min häst på graman emellan åt, tycker det verkar som ett bra hjälpmedel för hästar som lätt blir lång och...
Svar
11
· Visningar
944
Senast: Ämelie
·
K
Utrustning från Källquist, är det nån som har den? har funderat på att köpa en, är de bra? Bekväma? hur är storlekarna? Passformen? Nån som har...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: kotten
·
L
Utrustning Någon som vet jag kan få tag på benlindor (elastiska, eller endast fleece) i samma färg som det andra schabraket från vänster (det...
Svar
13
· Visningar
1 783
Senast: Lord Owen
·
Utrustning Jag har hört att man kan använda nån sorts tejp på bettet så att hästar med känliga mungipor inte ska få sår. Min häst blir väldigt...
Svar
13
· Visningar
2 066
Senast: hannibal
·
Utrustning Finns ju väldigt många sadeltrådar här nu men jag tror inte denna fråga har varit uppe. Även om pälsen inte har blivit ruggig där...
Svar
1
· Visningar
556
Senast: Skrauti
·
H
Utrustning Tycker ni som jag att denna sadel är sne... sadeln är inte speciellt sliten men har tagit med närbilds inställning vilket resulterat...
Svar
17
· Visningar
1 515
Senast: hoppare
·
Utrustning Vad har ni för ridbyxor då ni tävlar ?? jag föredrar vita men måste nu inhandla ett par nya inför säsongen. Men funderar på märke... 2
Svar
36
· Visningar
2 351
Senast: Sol_
·
Utrustning vad kan man göra av fleece...hade tänkt göra ett täcke, finns det ngt annat som man kan göra? Vad för ngt behöver man mer än just... 2
Svar
21
· Visningar
4 674
Senast: Rigolette
·
B
Utrustning Ja, jag vill ha ett snyggt brunt schabrak. Inte dressyr. Helst hopp men allround går bra också. Om det är nån som vet nått snyggt så säg... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 068
Senast: EmelieR
·
M
Utrustning Jag vill ha tips om bra hjälmtrådar!! skriv ner alla du vet å börja gärna en här =) jag vill ha en CO show hat vet ngn om man kan...
Svar
1
· Visningar
607
Senast: hannibal
·
Utrustning Hur gör man det? Det är ett 3 delat bett med "fasta" ringar, men dom ringarna gnisslar som satan!
Svar
4
· Visningar
849
Senast: PrinceFair
·
P
Utrustning Inser att mina Jacson shortchaps är rätt utslitna nu, så jag skulle behöva nya. Tänkte shoppa nya på scandinavium, där finns det ju lite...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Zlatan
·
Utrustning Jag är galen i att shoppa schabrak och jag vill ha fler :D men har tröttnat på de som finns i hästaffären och hittar inga bra sidor på...
Svar
8
· Visningar
1 024
·
R
Utrustning Är lite osäker på om man får skriva andra företag på forumet, men jag testar. :) Sitter och kollar på Hööks och Börjes sortiment...
Svar
13
· Visningar
1 167
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Datorproblem
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur