Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

H
Utrustning Har någon denna bomlösa sadel? Den är liknande Fit-form och Torsion. Den finns i Tyskland. Hur är den att rida i? Berätta lite om vad ni...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: hubinette
·
Utrustning Ännu en bitlessbridle-fråga :angel: Vad säger TR om att man rider lokal hopptävling på bitless? Fri bettsling gäller ju, men är inte...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: __Stilett__
·
F
Utrustning Jag håller förnärvarande stenkoll på hoppsadelsannonserna då jag är ute efter en beg hoppsadel till min dam. Det som slår mig är...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Zim
·
B
Utrustning Har en fråga om min gelpad som jag köpte till min sadel! Sadel är en 17,5 och ca 60 cm lång. Problemet är att paden är endast 50 cm...
Svar
12
· Visningar
1 696
Senast: breccia
·
R
Utrustning hur e den där saden från börjes för 700 nån ting?? asså jag nöjer mej med en bilig sadel bara den holler ett år lr så är den hård att...
2
Svar
36
· Visningar
2 640
Senast: _Dieldi_
·
J
Utrustning Jag har en häst som Stübbensadeln passar väldigt bra till, men jag trivs mindre bra i en sådan sadel. Nu undrar jag om någon vet om det...
Svar
10
· Visningar
1 499
Senast: linzan
·
E
Utrustning Ska nu ta och köpa en ny dressyrgjord och skulle behöva lite bra tips på vad man ska köpa för nån. Ska man ha resår eller ej och i...
Svar
9
· Visningar
1 743
Senast: Pauling
·
O
Utrustning läste en tråd om nosgrimmor.. då skrev nån: - -pullar med ringarna INANFÖR hästens kindben... aj...'¨ men vad menar ni med innanför...
Svar
13
· Visningar
1 052
Senast: _otursbarn_
·
H
Utrustning Funderar på att köpa bakdörrar till min transport istället för bom och nu skulle jag vilja höra om ni har några synpunkter på det? Jag...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: Histiana
·
B
Utrustning Bra eller dåligt?
Svar
12
· Visningar
1 685
Senast: blondi3958
·
Utrustning På ponnyn fattas det ca 15 cm i bogen på ena täcket, jag vet att man kan köpa bogbreddarplatta. Men är det någon som har tips på...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Lydia
·
Utrustning Eftersom min nuvarande dressyrsadel inte ligger hundraprocentigt bra på kusen klurar jag lite. Är i valet och kvalet mellan att skicka...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: SaraMara
·
S
Utrustning Någon som har en islandshästsadel som heter Iceland Super från Börjes? Är den bra? Hur länge har ni haft den? Hur är lädret? Hur ser...
Svar
10
· Visningar
1 330
Senast: Sesselja
·
M
Utrustning Köpte igår ett Thermo Master Outdoor täcke. Gissa om jag är irriterad..en söm var ej hel på utsidan. Tyget räckte ej fram till...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: mizz_perfect
·
A
Utrustning Det har slagit mej att i många sälj/köpannonser pratar man om extra insatta fönster/öppningsbara i transporten. Hur uppfattar hästen det...
Svar
9
· Visningar
1 503
Senast: Hästen
·
Utrustning Hur kommer det sej att utrustning som köpts i en affär som säljer hästsportutrustning skulle vara av bättre och högre kvalite än om den...
2
Svar
34
· Visningar
2 800
Utrustning Vilket bett är mildast? Tränsbett är ju det vanliga men läste i h**ks att eggbett åxå är ett av de mildaste.. Eggbettvore ju bra på så...
Svar
2
· Visningar
1 166
Senast: Freyr
·
Utrustning Jag har varit på shopping idag och gjort akut inköp av ridkläder. Jag köpte ett par svarta Roping Country Wear ridbyxor, helskodda för...
Svar
13
· Visningar
2 680
Senast: Horsen
·
D
Utrustning Det är så att jag *harkel* behöver :angel: ett nytt träns. De två jag funderat på är Träns från Hööks och Jacson Novarro. Någon som...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Finess
·
B
Utrustning Jag är i färd med att (kanske) köpa en Kylinge Apollo från 1994 i mkt bra skick. Nu säger en kompis till mig -Du vet väl att Kylinge har...
Svar
12
· Visningar
10 794
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp