Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Någon som har bra tips på sådana som funkar bra och inte kostar skjortan eller nåt annat man kan köpa som funkar lika bra? Funderar... 2
Svar
25
· Visningar
3 140
Senast: Nominous
·
Utrustning Ska ev köpa en sadel och hämta ut den med postförskott via Bussgods. Om sadeln nu kostar 4000 och frakten ingår i priset, hur betalas...
Svar
7
· Visningar
2 214
Senast: lobell
·
Utrustning Söker ett innetäcke till shettisen. Inget fleece utan ett "riktigt" innetäcke. Thermomaster täckena går inte de är för snäva över...
Svar
10
· Visningar
1 060
Senast: Apollo
·
Utrustning Hur gör ni med broddar när ni transporterar hästarna? Har en pålle med 4 vinterbrodd i varje som ska transporteras från norra...
Svar
11
· Visningar
1 444
Senast: Amha
·
Utrustning Jag letar och letar och letar efter en helgkurs i sadelmakeri för att få lite grundläggande kunskap om att tex. skära till läder och sy...
Svar
0
· Visningar
780
Senast: timotej
·
Utrustning Jag har lärt mig att släpet inte får ha sämre däck än bilen vintertid. Jag får alltså inte ha dubbfritt på släpet och dubb på bilen, men... 2
Svar
30
· Visningar
27 499
Senast: HannaZ
·
Utrustning Jag är på jakt efter en mellanpris dressyrsadel då jag och hästen (Tyskt hoppsto, ca 170cm, ädel med maffig modell) är inriktade mot... 2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag vill köpa en dressyrgjord till min arab. Hon har en tendens till sadelgjordstvång. Gillar inte om håren nyps fast av gjorden (får...
Svar
10
· Visningar
1 772
·
Utrustning Saxat från tråden på ÄU :D Då börjar jag : Bruna benskydd? 196 197 198
Svar
3 951
· Visningar
157 434
Senast: Maxkingen
·
Utrustning Har efter 1,5års arbete i markarbete, skritt och trav börjat rida in min travare i galopp. Vilket fungerar bra förutom att han nu under...
Svar
7
· Visningar
1 355
·
Utrustning Har nu haft två olika syntetsadlar (wintec och nu thorowgood) och båda sadlarna har tillsammans med mina mountainhorsestövlar gjort att...
Svar
9
· Visningar
1 613
Senast: _Eulalia_
·
L
Utrustning Kanske ska köpa mig en första häst och kommer i så fall ha den på lösdrift hemma. Funkar de bra med fri tillgång till hösilage över...
Svar
4
· Visningar
928
Utrustning Ska mäta unghästens behov av bomvidd snart tänkte jag. Men jag avskyr pillet med att få det att passa perfekt och sen få ner det på...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: -Remont-
·
Utrustning Här kan vi lägga upp bilder på ponnyträns ifrån Hööks. Jag är grymt nyfiken på att se hur era träns ser ut på era hästar så lägg in...
Svar
6
· Visningar
2 227
Senast: mataii
·
Utrustning Undrar ifall det är någon som vet ifall det finns ett sådant bett överhuvudtaget ? Alltså en 3d variant på läderklätt...
Svar
0
· Visningar
811
Senast: palle
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett rakt eller 3-delat mässingsbett med parerstänger, men finns detta? Har bara hittat ett svagt svängt...
Svar
6
· Visningar
1 372
Senast: palle
·
C
Utrustning Hej! Hoppas jag har postat detta på rätt kategori nu men jag har en fråga. Behöver man köra med ländtäcke i vinter? Vissa säger att...
Svar
11
· Visningar
2 141
Senast: Cascade
·
Utrustning Jag har en oklippt nordsvensk med mycket päls, han svettas dessutom väldigt lätt under ridning, men eftersom vi är ute sena kvällar och...
Svar
5
· Visningar
1 263
Senast: Elina8
·
Utrustning Jag är ute efter ett täcke, stall eller utetäcke, som ger så lite tryck som bara är möjligt på manken. Min häst har hög manke och får...
Svar
9
· Visningar
2 197
Utrustning Tidigare (läs 80 och 90-talet) hade de flesta hästtäcken svansrem som knäpptes runt svansroten. Vet någon varför de slutade tillverka... 2
Svar
27
· Visningar
3 816
Senast: Gelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka