Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Tittat runt lite på olika sadlar men funderar nu faktiskt på att köpa bomlös sadel till min unghäst, vad tror ni om det? Vad ska man...
Svar
3
· Visningar
1 680
Senast: mahlmt
·
Utrustning Vad har ni för erfarenheter av de nättare varianterna av vinterridstövlar? Tänker på tex Cavallo Polar och liknande. Såg även att...
Svar
6
· Visningar
1 682
Senast: Gelina
·
Utrustning Ngn som har koll på vad det är för bultmönster på star safir -05 ?
Svar
2
· Visningar
1 479
Senast: Ms_Antrop
·
Utrustning Jag tycker att det är svårt att hitta täcken som passar och sitter bra på just islandshästar. Ofta är täckena anpassade efter taniga...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: Gullan86
·
Utrustning Mitt 18- åriga hbl.sto har fått knäledsinlammation på vf :( Lindar henne på nätterna med BoT paddar och knäskydd, hittade nu en sida på...
Svar
6
· Visningar
2 139
Senast: urkella
·
Utrustning Jag undrar vad ni tycker om Schockemöhle schabraken? Jag köpte ett dressyrschabrak, för jag tycker de är riktigt snygga och funderade på...
Svar
13
· Visningar
4 152
Senast: Irival
·
Utrustning Värst vad mycket utrustningstrådar det har blivit, men men, ibland är det så! Jag har börjat rida en ny häst nu och denna skall gå... 2
Svar
25
· Visningar
3 460
Senast: palle
·
Utrustning Tänkte handla lite julklappar till flickorna på nätet, kanske HV polo och kingsland tröjor, men undrar hur dessa är i storlek?
Svar
1
· Visningar
820
Utrustning Jag har enormt svårt att sitta ner på min "rörliga" valack.. KAN de bli bättre om jag byter sadel ? Hur stor skillnad upplever ni att...
Svar
9
· Visningar
1 444
Senast: Lavinia
·
Utrustning Känns som jag letat massor nu med utan något resultat. Kandar till pannband, går det överhuvudtaget att få tag på? Har ett kandar som...
Svar
2
· Visningar
2 017
Utrustning Ni som har/har haft sadlar med läderbom - vad tycker ni om dem? Vad tyckte ni i början, vad tyckte ni efter att ha använt dem ett tag...
Svar
2
· Visningar
1 525
Senast: Saril
·
Utrustning Nuförtiden är det ju väldigt poppis att ha ett täcke och sedan kombinera det med olika liners. MEN jag har för mig att forskning har... 2
Svar
25
· Visningar
8 413
Senast: annafrida
·
Utrustning Nu tröttnade jag på att leta i gamla trådar. Verkar finns en del här som har det täcket (Shires StormCheeta Combo). Till ett ganska...
Svar
10
· Visningar
2 962
Senast: Gelina
·
T
Utrustning Vi har en D ponny med ganska rund rygg, kort anläggningsyta, markerad (lite "takformad") manke och extremt tydliga bogblad. Rider...
Svar
0
· Visningar
1 125
Senast: Tesa_r
·
Utrustning Jag har köpt en ny häst som har gått med en sadel som inte passar så han är lite muskelfattig under banken och så har han en blödning i...
Svar
7
· Visningar
3 149
Senast: sirpa40
·
Utrustning Jag är inne på att köpa en CWD hoppsadel men jag funderar lite över kåpstorlekarna. Dom heter ju t.ex. 2C, 3C, 4C, 2 L, 3L osv. Vad...
Svar
2
· Visningar
14 386
Senast: gylle
·
D
Utrustning Hade tänkt att införskaffa en ny dressyrkavaj nästa helg under Stockholm Horse Show. Skulle behöva lite tips om vilket märke man ska...
Svar
5
· Visningar
2 353
Senast: Deimion
·
I
Utrustning Nu har flertalet vetenskapliga studier redovisats de senaste åren med samma resultat, bett orsakar smärta i hästars mun! En häst kan... 2
Svar
39
· Visningar
5 524
Senast: svea
·
Utrustning Jag överväger att köpa en hästtransport men är helt rudis på detta med transporter och funderar på hur jag ska tänka när jag väljer. De... 2
Svar
23
· Visningar
2 720
Utrustning Men va????? postade i tråden och helt plötsligt är den borta! Varför? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 782
Senast: Morcraban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka