Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Har just nu en sadel från Hö'ks, deras syntetsadel CH kommer inte ihåg vad de är för bomvidd nu, skämmes :o Hur som helst så börjar jag...
Svar
4
· Visningar
1 272
Senast: Koppen
·
S
Utrustning Jag fick hem en katalog från Haglunds idag o tittade på deras täcken. Tyvärr finns det inga bilder där täckena sitter på hästar så man... 2
Svar
25
· Visningar
8 664
Senast: månFare
·
M
Utrustning Hej, Tänkte bara kolla om det är någon som testat att hoppa på gräs med barfotaboots, epic boots? Undrar om det är möjligt att...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: BiMi
·
J
Utrustning Jag har en arab på 3 år, en liten dam och hon är inte så hög. Nu är det så att jag ska köpa en sadel till henne och är lite orolig över...
Svar
2
· Visningar
1 370
Senast: Lavinia
·
Utrustning Ska till globen nästa helg och tänkte försöka få med ett par scapa schabrak hem. Helst ett orange till den stora bruna och ett turkost...
Svar
0
· Visningar
824
Senast: bambi82
·
Utrustning Fåglarna hackar sönder hästarnas täcken i hagen för att dra ut stoppningen! Vad ska jag göra??? Någon som varit med om detta tidigare?
Svar
4
· Visningar
1 360
Senast: Piraja
·
Utrustning Jag letar efter ett tjockt fleecetäcke men har svårt att bedöma på ridsportsbutikernas hemsidor vilka som egentligen är tjocka. Är ett...
Svar
0
· Visningar
758
Senast: Teresa00
·
Utrustning Har i dagsläget en Kentaur Medea bomvidd 2 (normal) som är utprovad till min häst. Enligt sadelutprovaren behöver min häst en bred kanal...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Guldaskig
·
Utrustning Ponnykunniga! Eller sadelkunniga... :) Jag kollar lite efter sadlar till en liten c-ponny, väldigt kort rygg och lite överbyggd. Just...
Svar
1
· Visningar
1 312
Senast: pulkaskurk
·
J
Utrustning Någon som har det ? Min shettis är väldigt grov i bogen, så funderar på om det verklingen passar. Om jag beställer en större storlek...
Svar
1
· Visningar
1 597
Senast: Lollsan
·
Utrustning Jag vet att man kan lämna in täcken på tvätt och således slippa problemet, men nu har vi en tvättmaskin i stallet som är anpassad för...
Svar
6
· Visningar
1 474
Utrustning Finns det inga utetäcken nu för tiden där HELA täcket är fodrat?? :confused: Är väldigt less på att vintertäcken numera endast har...
Svar
5
· Visningar
1 255
Senast: mackan
·
Utrustning Tänkte ta och beställa ett Whitaker stalltäcke (det nya med flaggan) men blev så sjukt osäker på vilken storlek jag ska ta. I...
Svar
0
· Visningar
1 046
Senast: BernT
·
Utrustning Ska starta en lokal hopptävling, dock endast Clear Round klass ;) Jag är en av dem som oavsett svårighetsgrad tkr det är otroligt snyggt...
Svar
17
· Visningar
1 793
Utrustning Funderingar till någon sadelmakare där ute... Kan man ändra en hoppsadels sadelgjordsstroppar och byta ut till långa och ha kort...
Svar
16
· Visningar
2 678
Senast: Nominous
·
Utrustning Jag är en ganska kräsen människa när det gäller spön, har väldigt svårt att hitta såna som jag tycker är både lagom långt, lagom smalt...
Svar
2
· Visningar
2 721
Senast: bigganl
·
Utrustning Jag har köpt en barbackagjord från Hööks och ÄLSKAR att rida med den och hästen tycker också att det är bra med den. Problemet är att...
Svar
12
· Visningar
1 467
Senast: Miedo
·
Utrustning Som rubriken lyder: När byter ni ut utrustningen till både häst och ryttare? Till exemepel: När det går ur modet. När det...
Svar
17
· Visningar
1 579
Senast: gulkiwi
·
Utrustning Jakten på den perfekta dressyrsadeln är i full gång och jag behöver alla tips jag kan få! Har två hästar och sadeln ska helst passa... 2
Svar
24
· Visningar
4 959
Senast: heyalex
·
Utrustning Ska man ha samma storlek på ett oledat (rakt) bett som på ett ledat? Läste någonstans att man ska gå ner en storlek i det oledade...
Svar
10
· Visningar
1 565
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka