Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

C
Utrustning Vill köpa ett släp med boggi och sadelkammare. Har tittat på prisvärda Christ Comet, finns det någon som vet om det är ett bra släp...
Svar
9
· Visningar
4 609
Senast: tool1098
·
Utrustning Vet inte om detta hamnar rätt, flytta gärna annars. Jag har ett I-landsproblem. Mina hästar har lång och grov man/pannlugg/svans... 2
Svar
21
· Visningar
2 060
Senast: ZaNdRoRiA
·
Utrustning OBS, söker inte tips på sadelmakare etc som kan laga (så tråden är ingen 'annonsering' eller 'efterlysning' så och tänk på det i svaren...
Svar
6
· Visningar
2 057
Senast: Saraoliv
·
M
Utrustning Någon som vet om det går att köpa enbart ett nytt spänne till ridhjälmen? Har tappat den lösa delen som sitter på hakremmen, alltså den...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: Buck
·
Utrustning När vi köper träns vill ni ha snokrem eller inte? Händer det att ni väljer bort träns för att det har eller inte har snokrem? Eller...
Svar
10
· Visningar
6 076
Senast: lillsyrran
·
Utrustning Ni som kan och vet: var exakt skall tyngpunkten från ryttarens sittben hamna på hästens rygg. När man rider barbacka vill man ju gärna...
Svar
4
· Visningar
1 312
Senast: Nominous
·
Utrustning Hejsan alla glada! Har suttit och sökt här på forumet i alla trådar om dessa sadlar, men inte fått fram svaret på denna fråga. Det...
Svar
7
· Visningar
1 935
Senast: palle
·
Utrustning Jag letar hjälm till sambon, och han har lite annorlunda huvudmått, så jag funderar på vilka märken som kan passa. Annars borde väl såna...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: Blueberry
·
Utrustning Beställde vattentäta ridbyxor och kavaj från Sarm men efter mycket dålig service och bemötande valde jag att avbeställa dessa. Vilka...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Murray
·
Utrustning tips på handskar tack !!!
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Salinero
·
Utrustning NÅgon som provat den? Ligger den kvar på plats? Hur blir sitsen av den?
Svar
4
· Visningar
3 364
Senast: Andorra
·
Utrustning Kan läderbalsam bli för gammalt? Jag har en burk med läderbalsam som jag fick med när jag köpte min Crownsadel för 1,5 år sedan...
Svar
9
· Visningar
7 769
Senast: Görel
·
Utrustning Någon som har koll på vad detta heter på engelska? Omstoppad Omstoppningsbar (skriver man det så på svenska?) Kromgarvad...
Svar
2
· Visningar
2 042
Senast: Jerseyite
·
Utrustning Det måste ju finnas bra påsar i andra färger än IKEAs blå (och gula med för den delen :grin: ) som ju hela stallet har! Hopplöst att...
Svar
11
· Visningar
3 106
Senast: Deimion
·
Utrustning Vad är det bästa släpet med B- kort ( 1500 kg) Helst boggi, sadelkammare som är rymlig. Även i säkerhetsanslutning till hästen med bomar . 2 3
Svar
41
· Visningar
5 601
Senast: Digbil
·
Utrustning Ngn som har detta bett. Hur upplever ni detta i jämförelse med ett vanligt tvådelat...
Svar
2
· Visningar
1 394
Senast: Bison
·
Utrustning Ska byta kulhandske och stötdämpare inne i dragstången på släpet då de börjar ha gjort sitt. Tänker absolut INTE köpa nåt på Jula... 2
Svar
20
· Visningar
3 970
Utrustning Jag har inte kunnat hitta någon info alls här på buke om Prestiges terrängsadel DX, och jag undrar om någon vet något alls om den? Jag...
Svar
14
· Visningar
2 568
E
Utrustning Hej jag undrar om en hund klicker är samma sak som en häst klicker ? På hööks finns det en för hundar men ingen för hästar så tänkte...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: Lydia
·
Utrustning hej har köpt en akton padd nu och undrar vad ni föredrar. Under sadeln eller under shabracket? är rädd att om den ligger direkt under...
Svar
5
· Visningar
1 395
Senast: Saara_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka