Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning För oss som har väl fungerande transporter, men kanske letar efter någon finurlig lösning på något särskilt "problem"; kanske vi kan...
Svar
2
· Visningar
1 741
Senast: EmelieR
·
Utrustning Ja nu när jag är ute efter ett islänskt träns förvånas jag över dessa höga priserna.. Det är mindre läder än "vanliga" träns där oftast...
Svar
18
· Visningar
7 234
Senast: Niela
·
Utrustning Ni som har radio i transporten, hur har ni installerat den? Fungerar det bra?
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Deimion
·
Utrustning Hur är den i storleken? Jag har funderingar på att prova den på shettisen, som visserligen är ganska liten för att vara shettis tom...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: sassabrassa
·
Utrustning 29.5 runt vaden samt 39cm hög.. skostorlek 36 (37). Hittar man snygga stövlar till dessa ben? budget: ca 2500-3000kr :( Blir jag...
Svar
8
· Visningar
1 138
Senast: Prinzess
·
Utrustning Har köpt en "märkeslös" dressyrsadel som jag nästan kan äta min hatt på att det är en Piab Elegant. Jag kan tyda det 3-4 första...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: gladys
·
Utrustning Har nu köpt en ny häst och behöver då justera paddningen under den bomfria sadeln. Sadeln är en barefoot arizona med tillhörande pad...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: Mirpis
·
Utrustning Hej! ska byta sadel nu igen. De sadlar som jag testat: jorge canaves 33 dock var sadeln för smal. & finns ingen som är bredare...
Svar
2
· Visningar
758
Utrustning Hur myclet skiljer det på en ponny graman och en i full? Hade en i cob, men den försvann hos fodervärden till min ponny. Ska nu...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: MaRomer
·
Utrustning Någon som har något liknande, köpt eller gjort själva?? Älskar indian stuket men jag hittar inte något till häst. Fantasin ligger på...
Svar
8
· Visningar
4 294
Senast: Praefatio
·
Y
Utrustning Hej, en liten fråga till er som har tyngre hästsläp på sådär 2000-2500 kg. Har de samma elkontakt som de lättare släpen (dvs 7-polig)...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: Ylva
·
P
Utrustning Nu ska jag föröka mig på att göra egna hinder. Vill helst inte behöva åka runt och köpa en massa material(hindermaterial), vi har väl...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: -Catherine-
·
Utrustning Jag har funderat lite på vad det är som gör att de inte finns några odelade raka Fullcheek bett. Har det något med själva...
Svar
5
· Visningar
1 503
Senast: Domino_s
·
K
Utrustning Hur e dom i stl? jag har 145 i vanliga täcken till min häst o dom e på gränsen till för stora. Tror ni 140 e lagom?
Svar
10
· Visningar
1 293
Utrustning Funderar på att prova en bomlös sadel. Jag vet ju inte om jag och hästen trivs med det, så jag tänkte börja med något lite billigt...
Svar
10
· Visningar
1 586
Senast: Praefatio
·
Utrustning Finns det någon pad som verkligen är stötdämpande? Tex Acavallo? Såg att Hööks också hade någon variant av stötdämpande pad. Det är...
Svar
6
· Visningar
1 387
Senast: feel
·
C
Utrustning Ni som har detta täcke - är ni nöjda? Ligger det bra trots att det blir 2 täcken? Får hästen skav? Har alltid haft Rambo och Rhino...
Svar
10
· Visningar
2 345
Senast: Jate Volim
·
Utrustning La ut en tidigare tråd om sadel till min häst. Och fick rådet om Amerigo. Han har ju som sagt kort rygg o är överbyggd. Han behöver en...
Svar
5
· Visningar
1 219
Senast: Centaur
·
Utrustning Hästfolk = har hund = har volvo med lastgaller... tänkte jag. Därav min bilfråga i detta forum! Kan någon vänlig själ försöka...
Svar
0
· Visningar
1 042
Senast: FlipTheFrog
·
Utrustning Ska snart (och med snart menar jag detta året) köpa en boxskylt men behöver inspiration och tips. Så visa upp era fina boxskyltar så att...
Svar
6
· Visningar
1 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka