Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

M
Utrustning Gillar att ha lite fina schabrak, och har några få, men har problem att hitta långa nog till min hoppsadel. Alltså långa nog i rygglängd...
Svar
5
· Visningar
1 411
Senast: -moa-
·
Utrustning Är en relativ nybörjare på det här med lindor, så jag tänkte ta er bukare till min hjälp :smirk: Har inköpt paddar (ponnystorlek, ca 40...
Svar
6
· Visningar
1 464
Senast: Heddish
·
F
Utrustning Törs man lägga en fårskinnspad med kanal under en bomlös sadel? Eller trycks den bara ihop och ger noll effekt?
Svar
11
· Visningar
2 467
Senast: palle
·
N
Utrustning Jag har inte så bra koll på sadlar och undrar om någon känner igen detta märke? Jag tror det står TC eller CT? Har försökt googla men...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: marve
·
S
Utrustning Hej, jag håller för tillfället på att bygga upp styrkan hos min ponny, genom klättring/studsserier/pulsa i den djupa snön. Har hört att...
Svar
13
· Visningar
1 534
Senast: Trix
·
Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett innetäcke som passar på min häst. Både vintertäcken och regntäcken i storlek 125 sitter jättefint på...
Svar
10
· Visningar
1 565
Senast: Breccia_
·
Utrustning Funderar på att köpa en egen transport. Boggi är ett krav. samt att den är fullstor, dvs två hästars Men blir lite förvånad då jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 844
Utrustning har kollat runt efter ett bra boggie släp som får lasta mycket men till ett vettigt pris helst under 20000kr, men såklart har jag inte... 2 3
Svar
42
· Visningar
8 263
Senast: Buck
·
Utrustning Jag måste på något vis tvätta och desinficera mina ridskor och mina chaps. Jag ska börja rida på ett annat stall och vi har haft ringorm...
Svar
2
· Visningar
1 460
Senast: Ace
·
M
Utrustning Undrar hur smala remmarna är på dom? Det ser ju ut som dom inte är samma som på deras vanliga Flexisoft, utan smalare väl? Men...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: -moa-
·
Utrustning Hejsan alla och God Jul!:bump: Tänkte starta upp en bildtråd för vad vi fått för hästrelaterade julklappar i år (2010). Själv har... 2
Svar
26
· Visningar
3 265
Senast: V_Lyster_V
·
Utrustning Igår fick jag den äntligen! men nu är ju frågan hur den ska fästas... funderade på att sy fast kardborren i ett tunt bomullstäcke som...
Svar
8
· Visningar
1 649
Senast: Caboose
·
A
Utrustning Är det någon som har koll på hur många garder de olika wintec-koppjärnen har? Sitter lite fast i sadelträsket..
Svar
1
· Visningar
649
Senast: vblpower
·
F
Utrustning Ska köpa horsewares newmarket täcken och undrar vilken färg jag skall välja till min svarta häst..? Behöver hjälp står i valet och...
Svar
16
· Visningar
1 287
Utrustning Ni som har den. Nu vill jag veta allt om den. Bra, dåligt? Vilken häst ni har den på? Grov, smal, manke? allt ni kan komma på. sitter...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: sanio
·
B
Utrustning Hej jag undrar om någon har en Dressyrsadel Syntet Claridge House´? har tänkt köpa en sådan, men vill veta lite om sadeln innan jag...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: vblpower
·
Utrustning Hur är de i storlekarna? En av hästarna ska få ett annat bett och hon har normalt 115 mm, har hon det även i dessa bett eller är de...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: Snowball
·
Utrustning Jag har tittat på spanska sadlar och vill köpa en bra billigare till att börja med. Min häst är en grov ponny med nästan ingen manke...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: sanio
·
E
Utrustning vart kan man köpa träns till hackamore? jag letar överallt, men hittar inget. och jag kan inte ta mitt vanliga träns, för där sitter...
Svar
4
· Visningar
1 599
Senast: Mela94
·
Utrustning Jag är ute efter ett headset att använda under dressyrträningarna. Tanken är att min tränare ska kunna sitta på läktaren och att vi...
Svar
5
· Visningar
2 110
Senast: Apollo 13
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S