Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hejhej Behöver eran hjälp nu. Hur ska en passande hjälm sitta? Fick hem min nya hjälm igår, provade den idag. Vet inte alls hur den...
Svar
3
· Visningar
4 835
Senast: pulkaskurk
·
S
Utrustning Jag vill ha en okej repgrimma och arbetsrep... men har inte koll på vad som är ett normal pris? har sett från 50 och uppåt.. vad är...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: Seabaz
·
Utrustning Vi har en shettis som definitivt behöver gå ner i vikt,hon får 3 kg hö om dagen och inget kraftfoder däremot så äter hon tillsammans med... 2
Svar
22
· Visningar
2 074
Senast: skogstokiga
·
A
Utrustning Jag har verkligen hamnat i världens längsta återvändsgränd med min dressyrhäst. Jag började min karriär på honom med en Passier Optimum...
Svar
8
· Visningar
1 653
Senast: aramise
·
1
Utrustning Hej! Är det någon som vet vilken sadel jag ska ha till en häst med svängd rygg, rätt rund, lite platt över ryggen ej takformad, ngt...
Svar
1
· Visningar
1 995
Senast: qrumelur
·
Utrustning Hej, jag har köpt en crown sadel för inte så längesen. Men jag fick aldrig reda på vad den hette. Någon som vet ? :)...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: sweep
·
Utrustning Nu behöver jag tips på vilken sadel som skulle kunna passa denna rygg Anläggningsyta på ca 46-50 cm mätte det mellan sista...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: qrumelur
·
Utrustning Vad har ni för erfarenheter? Hästen går kanonbra på hackamor (korta skänklar och läder över nosen) hoppa enkelt hemma går bra och...
Svar
10
· Visningar
3 428
Senast: Gimlan
·
Utrustning Ja, denna djungel med sadlar som finns. Men varför åker vi iväg, tar hem någon till stallet, som ska kolla ut sadel, dessa tar med... 2
Svar
30
· Visningar
5 727
Senast: cili
·
J
Utrustning Jag undrar lite om hackamore, vet att det är ett sätt att rida hästen utan bett med tryck på nosryggen istället, är det bra? Fungerar... 2 3
Svar
47
· Visningar
21 426
Senast: Rouise
·
I
Utrustning Jag har en sadel med utbytbara koppjärn, just nu är det vid i den. När jag lägger på den är det lite mellanrum bak och när jag ridit i...
Svar
11
· Visningar
1 402
Senast: Deimion
·
Utrustning T*san också, jag skodde min lille pojk i onsdags på klinken som vanligt. Han fick snösulor på och fina skor, han går utan bak just nu... 2
Svar
25
· Visningar
5 323
Senast: cowgirl73
·
Utrustning Hittade ett bett i föräldrarnas sadelkammare som jag naturligtvis måste testa! Det är ett rakt bett med stor tungfrihet och hittade det...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: svea
·
Utrustning Nu när jag fått ordning på hoppskydden äntligen :D så börjar jag fundera på att införskaffa ett par transportskydd. Jag tycker inte att... 2
Svar
30
· Visningar
3 320
Senast: Nominous
·
B
Utrustning Har precis mätt ryggen på min maxade D-ponny som är en Connemarakorsning. Den har rejäla bogar och därför ett sadelläge som hamnar långt...
Svar
10
· Visningar
3 421
Senast: Boppe
·
Utrustning Min häst är den häst som har en aning problem att hålla koll på alla 4 ben i hagen. Sommartid ok, men nu är det broddar på. En månad...
Svar
13
· Visningar
1 813
Senast: jerseyko
·
Utrustning Hur tungt tycker ni att ett ledrep ska vara? Många verkar vilja ha det ganska tungt, men blir det inte då ett konstant tryck i nacken...
Svar
9
· Visningar
1 501
Senast: bigganl
·
Utrustning Ja, inte är det väl bara jag som lägger mina surt förvärvade kronor på hästsaker såhär i mellandagsreatider? :D Det vore roligt att se... 2
Svar
27
· Visningar
5 271
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Är det någon som har koll på vad som är viktigast när man väljer storlek på säkerhetsväst, att den är lagom på längden eller bredden... 2
Svar
23
· Visningar
4 677
Senast: Flixon
·
M
Utrustning Gillar att ha lite fina schabrak, och har några få, men har problem att hitta långa nog till min hoppsadel. Alltså långa nog i rygglängd...
Svar
5
· Visningar
1 411
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck