Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

H
Utrustning Jag vet storleken på min ponny men ofta står där normal bomvidd eller vid bomvidd så vad är 35 bomvidd , normal / vid /(något annat)...
Svar
2
· Visningar
1 117
Senast: honsomelskarhestar
·
Utrustning Hopps den hamnat rätt!? Ska ev köpa en DeLaval klipp begagnad, använd ca 5 gånger (hästen tvättad innan varje gång) pris 2200. Men... 2
Svar
20
· Visningar
3 301
Senast: Ztrike
·
K
Utrustning Undrar om någon kan hjälpa mig. Efter tredje skadan på unghästens ben i vinter (hon och hagkompisen har lite problem att bibehålla...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: Breccia_
·
Utrustning Sitter här och huttrar och behöver ut och motionera pållan:). Skoteroverallen är skön och varm när jag ska ut och mocka men inte att...
Svar
14
· Visningar
2 665
H
Utrustning Jag skulle vilja veta lite info om användning av pessoasele. Är det förebyggande syftet att hästen skall hitta sin balans och gå i en... 2
Svar
32
· Visningar
4 511
Senast: Falkenrally
·
Utrustning Är elitbrodden inte till för vinterväglag eller är jag fel ute? Mina gamla isbroddar har jag haft i evigheter. Vi har inte haft så...
Svar
12
· Visningar
2 664
Senast: Hoppiz
·
Utrustning Törs man sätta in en sån där avlång svart plastbalja i boxen och sen lägga selaget i den? Vår häst äter inte om det kommer torv/smuts på...
Svar
15
· Visningar
2 159
Senast: Antiqua
·
Utrustning Jag är på jakt efter svängda gjordar tror jag. Alla mina raka gjordar drar fram sadeln lite eller lägger sig för nära armbågarna fast... 2
Svar
28
· Visningar
3 101
Senast: Pad
·
Utrustning Någon som vet vad bromsbyte samt ny dämpare i kulhandsken kan kosta på en gammal kylingekärra?
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Kingsland89
·
Utrustning Som jag har fattat det finns det två olika slags panikhakar; en som löser ut vid tryck och en som bara kan lösas ut manuellt. Nu har...
Svar
4
· Visningar
4 331
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hittar verkligen inga små D-ringsbett som ska vara 3-delade eller raka. Helst rakt. Får vara rätt böjt.:mad: De ska vara 10 helst. 10,5...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: Nominous
·
T
Utrustning Går det att sätta resår i ett par läderstövlar med dragkedja? Jag har köpt ett par men de är lite för trånga i vaden och resår på...
Svar
4
· Visningar
1 315
Senast: Långnos
·
Utrustning Jag har precis beställt en och vill höra alla åsikter om den av er som prövat/har en! Har hittills bara hört positiva saker (oavsett... 2
Svar
20
· Visningar
3 192
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Vet inte om detta är rätt forum men i alla fall: Jag efterlyser en smart lösning för att Baldur inte skall lyfta/välta sina hinkar med... 2
Svar
30
· Visningar
3 702
Senast: Soffan74
·
Utrustning Är det normalt att köpa ett täcke och lägga det i källaren? För att det är bra pris på det... Jag har flera vintertäcken, de flesta... 2
Svar
29
· Visningar
3 146
Utrustning Pga alla trådar om sadlar som nu börjar översvämma forumet, startar jag denna tråd. Här kan man diskutera sadlar, och trådar som startas... 14 15 16
Svar
309
· Visningar
34 410
Senast: CBoggie
·
Utrustning Hej! JAg är på jakt efter en billig dressyr sadel, men vet inte vilken som är bäst av dessa? en dressyr sadel av märket kingston och en...
Svar
10
· Visningar
1 768
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Skulle vilja ha tips och råd vid följande scenario: Du har hittat en sadeln av intresse på nätet! Dock bor du ca 30 mil bort från där...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: pomona
·
Utrustning Ständigt dessa sadlar! *suck* Har en arab med bred, kort rygg och normal manke.Letar ny dressyrsadel för fullt; Funderar på...
Svar
10
· Visningar
1 087
Senast: Eme_liie
·
M
Utrustning hejsan.. ehm lustig fråga vad har ni för erfarenheter av barfota boots?? sånna skor man sätter på hoven vid behov?? ' för och...
Svar
12
· Visningar
1 480
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka