Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

L
Utrustning Har letat och letat efter en sadel som kan passa min häst, han har hög lång manke och något sväng rygg. Det han har nu är en märkeslös...
Svar
16
· Visningar
2 997
Senast: Lillan09
·
Utrustning Har försökt att söka på internet men hittar inget vettigt Remontträns. Söker ett snyggt och stilrent remontträns till tävling. Är det...
Svar
16
· Visningar
4 796
Senast: mackan
·
M
Utrustning Behöver en hyfsad klippmaskin till att klippa hästens ben och huvud med, har precis idag klippt hela kroppen med Julas maskin (köpt på...
Svar
5
· Visningar
2 047
Senast: Remix
·
Utrustning nån har undrat på färg till skimmel och dyligt. min fråga är vad tycker ni passar till en rödblack häst? black är en svår färg tycker...
Svar
3
· Visningar
981
Utrustning Ja vad har ni på fötterna vintertid i stallet? :) Just nu pendlar jag mellan iskalla jodpurs, låga gympaskor (lika dåliga dom) och... 2
Svar
22
· Visningar
5 768
Senast: Piek
·
Utrustning Efter en hel del letande har jag nu hittat min nya drömhäst efter att min prins fått gå till de evigt gröna ängarna. Om hon nu bara går... 2 3
Svar
44
· Visningar
14 264
Utrustning Är ute efter en snygg röd vinter-ridjacka, gärna parkas modell. Men hittar bara en enda och det är Mountain horse "Forest rider jacket"...
Svar
1
· Visningar
1 801
Senast: Fiorano
·
L
Utrustning Hejsan alla! Med risk för att det är en dum fråga, men är det oansvarigt att skaffa häst om jag inte själv äger dragbil och...
Svar
10
· Visningar
1 289
Senast: Sandra78
·
R
Utrustning hejsan alla! Jag har en fråga, min häst tar gärna tungan över bettet när jag rider, hon kan även bita tag/fast i bettet och ställa... 2
Svar
21
· Visningar
15 331
T
Utrustning Hur vet man hur hårt man ska spänna hackamore? Är det 45graders vinkel som gäller eller? För jag har köpt ett hackamore(utan kedja)...
Svar
8
· Visningar
5 460
Senast: Skogstokig
·
A
Utrustning Jag är ett sånt där pucko som inte använder säkerhetsstigbyglar ens i hoppningen. Anledningen är att jag trivs så bra med mina mark todd...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: annnaa
·
Utrustning Vilken färg tycker du passar bäst till fjordingar? Både till gulblack och musblack. Gärna bilder :-)
Svar
16
· Visningar
6 088
Senast: bigganl
·
Utrustning Ni som tömkör vad har ni för gjord? Hur trivs ni med den och i vilken prisklas låg/ligger den på? Skulle ni rek den? 2
Svar
24
· Visningar
5 301
S
Utrustning Hej :) Har ett litet problem, jag ska beställa dressyrstövlar, men har väldigt smala vader, dvs 32 cm breda på det bredaste stället, men...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: Salinero
·
C
Utrustning Vad tycker ni om dom? Är det bra sadlar eller något jag ska undvika? Min häst är bred (vita koppjärnet på wintec), ingen manke, rak...
Svar
8
· Visningar
2 912
Senast: Chappe_
·
Utrustning Vi har bara dressyrsadlar med långa stroppar och ska nu köpa oss en Wintec Allround också, med korta stroppar. Något bra tips hur man...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: Nomina
·
E
Utrustning Min dotter är 2,5 år rider en minishettis 2 gånger i veckan. Men nu när det är vinter har hon sin vinteroverall och då glider hon av...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: EtainRoyal
·
M
Utrustning I början av oktober upptäckte jag att min häst hade fått som en stor, ömmande, hårlös böld precis bakom där sadelgjorden ligger. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 443
Senast: mandilutten
·
Utrustning Vill så gärna ha dessa benskydd, men så dyra. Finns det liknande fast billigare??
Svar
1
· Visningar
622
Senast: skogersson
·
Utrustning Jag är fruktansvärt frusen om fossingarna och är nu på jakt efter ett par bra vinterridstövlar, gärna under 1000-lappen också eftersom...
Svar
14
· Visningar
3 899
Senast: piaell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka