Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Tycker att de böjda swarovski pannbanden är väldigt snygga och skulle gärna vilja köpa ett sådant till mitt tävlingsträns, har bara ett...
Svar
3
· Visningar
1 650
Senast: Fredag
·
Utrustning Ja, då har snön kommit för säsongen och inte lite heller, så den lär ju ligga ett tag.. Med snön kommer styltorna och det klampar rejält... 2
Svar
21
· Visningar
17 054
Senast: Larka
·
Utrustning Nu är kylan här! Igår red jag med pantalonger under ridbyxorna (lite knöligt) o en fleecejacka under säkerhetsvästen o det var KALLT i...
Svar
15
· Visningar
5 637
Senast: Heulwen
·
G
Utrustning Jag funderar på att köpa ett täcke från Horseware, något jag aldrig gjort förut men jag har läst på många forum att de ska vara av bra...
Svar
10
· Visningar
2 868
Senast: gusfri
·
Utrustning Varje vinter när det är dax för broddar (i hagen) får jag beslutsångest. Att ha brodd är självklart, vad jag har förståt är fläkskador... 2
Svar
30
· Visningar
3 097
Senast: Ellyne
·
Utrustning Ska köpa nya broddar, men har ingen aning vad det ska vara för storlek? Hästen har sko-storlek; 2or fram och 3or bak.
Svar
4
· Visningar
8 947
Senast: *tove*
·
Utrustning Hej jag har köpt en ny bomlös med paneler (den har inget märke utan är gjord av en privat sadelmakare och ser ut precis som en vanlig...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Praefatio
·
M
Utrustning Jag är i akut behov av en snygg praktisk (ska gå att rida och röra sig i, vara varm och inte nåt idiot material som går sönder as lätt)...
Svar
18
· Visningar
4 565
Senast: Amha
·
M
Utrustning Jag undrar över detta med tungfrihet...har provat ett jaktkandar med detsamma och jag förstår inte riktigt hur tungfriheten ska uppnås...
Svar
10
· Visningar
8 672
Senast: Skogstokig
·
Utrustning Jag är inte helt hemma vad som gäller men en b-kortslastbil är väl totalvikt max 3500kg? Vad är en sådan bils egenvikt? Visst är...
Svar
4
· Visningar
1 126
Utrustning Ja, hur vet man om hästen behöver benskydd eg ? Tycker att många halvblod har det "nuförtiden", åtm fram?Om den trampar sig fattar jag... 2
Svar
24
· Visningar
6 331
Senast: schnork
·
N
Utrustning Hej! Vad har ni för erfarenheter av eksemtäcket snuggy hoods ? Funderar på att köpa snuggy hoods zip.
Svar
5
· Visningar
1 881
Senast: ny-och-nyfiken
·
M
Utrustning Den sladdlösa för 1225 kr -nån som har den? Funderar på en sån till ben/ huvud och andra svåråtkomliga ställen. Hur kort klipper den...
Svar
2
· Visningar
1 306
Senast: missan
·
Utrustning Tänkte jag skulle kolla på bra säkerhetsstigbyglar nu när jag åker upp till Globen! Vilka är bäst?! Vilka har ni? Måste ha ett par...
Svar
10
· Visningar
1 779
Senast: Martina_m
·
Utrustning Ja, dum fråga låter det som kanske, men om det marknadsförs som ett 400g täcke så väger det kanske ändå inte 400g? Har förstått att det...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: Harbor
·
Utrustning Undrar om det finns någon här som har erfarenhet av hemmatillverkade stängselstolp? Hållbarhet, hållfasthet, mjuka, hårda -berätta allt...
Svar
2
· Visningar
1 244
Senast: MalinArnells
·
Utrustning Hoppas att jag lägger tråden rätt, annars får moderatorn gärna flytta :) Satt och kollade på annonser på hästtransporter. Snubblade...
Svar
16
· Visningar
3 530
Senast: EmelieR
·
Utrustning Jag har hittat ett par ridstövlar på tradera som verkar helt ok, framförallt rätt pris :angel: Har mailat säljaren och frågat om vidd...
Svar
9
· Visningar
2 154
Senast: Sorbe
·
Utrustning Ett hackamore ser jag själv :p men jag har aldrig sett något sånt här. Tycker det ser väldigt skarpt ut med den nosdelen...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: REIN
·
Utrustning Hoppas jag inte blir dumförklarad nu... Jag har ett ganska tjockt sovtäcke hemma som jag tänkte att jag kanske kunde göra egna paddar...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: pannis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka