Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fått det här av mitt försäkringsbolag. Innebär det att dom inte ersätter en krona? Det är under en pågående självriskperiod. (Jag...
Svar
6
· Visningar
1 267
Senast: BornAgain
·
Foder & Strö Jag fick rådet att blötlägga höet till vår ponny som är fångbenägen. Ni som redan är igång med detta, hur ser era rutiner ut? Hur länge...
Svar
7
· Visningar
1 571
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Min shettis har fång och har stått på boxvila i ett par månader. Vi har vart till klinik och ponnyn är röntgad. Kraftig hovbensrotation... 2 3
Svar
46
· Visningar
7 025
Senast: lizzie
·
  • Låst
Foder & Strö Hej! Hur hade ni utformat en foderstat utifrån denna analys? Foderstaten är till en 4 årig Welsh Mountain, hon går typ 4 dagar i...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: animalasia
·
Hästvård Kommer rodda klinikbesök efter helgen och hästen vilar, är nyfiken på om någon känner igen problemen min häst har dock. Min 6-åring... 2
Svar
35
· Visningar
4 272
Hästvård Allt kan ju inte vara bra inte. Häromdagen när jag red Koop i ridhuset (30 minuter skritt och några varv i trav), tyckte jag han kändes...
Svar
18
· Visningar
2 106
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skulle behöva lite hjälp såhär under påsk. Min häst va hos veterinären förra veckan då hon hade en mindre svullnad i nedre delen av...
Svar
4
· Visningar
1 326
Senast: animalasia
·
Hästvård Har en clydesdale som är 8 år, märker nu när hon fäller att vinterna har gått lite hårt åt på henne. Hon har blivit lite tunn tycker...
Svar
10
· Visningar
1 420
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hur farligt är det med ekar i hästhage? Någon som har det? Har ni haft problem?
Svar
11
· Visningar
3 515
Senast: mackan
·
Hästvård Vad hade ni gjort med En häst som vart svullen i ett framben sen i torsdags? Altså svullen men inte halt. Ganska hård svullnad över hela...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Ace
·
Hästvård Hej! Hittade 3 lilla blodmasken-parasiter idag i bajset. Har aldrig hittat det innan. Nu blir jag lite villrådig. Avmaskade med...
Svar
3
· Visningar
640
·
Hästvård Hej! Min häst har fått ett litet skav vid armbågen, antagligen pågrund av att han har stött emot sadelgjorden när han rör sig? Har...
Svar
12
· Visningar
1 116
Senast: Freazer
·
Hästvård En fråga, kan man använda salva från aloe vera växten på hästen sår?
Svar
4
· Visningar
1 045
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 021
Hästvård Hej! Vi har fått ett litet dilemma på halsen. Vår store häst har fått en hovböld, den sitter rätt djupt och just nu kör vi våtvärmande...
Svar
12
· Visningar
1 504
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej, är det ngn som vet hur länge man kan förvara foderhalm (torr, ej inplastad) i ett torrt utrymme?
Svar
1
· Visningar
736
·
Hästvård Om en häst haft en av smittorna men nu är friskförklarad sedan ett par veckor tillbaka. Hästen var enbart lite småförkyld med lite feber...
Svar
7
· Visningar
1 262
Senast: Ackio
·
Foder & Strö hej! Hur ger ni era hästar magnesium om ni inte ger dom annat foder än hö? Och typ nån morot morgon och kväll i krubban.
Svar
2
· Visningar
566
Senast: Ttl87
·
Hästvård Min 'kärring' har fått fång :cry: tyvärr är jag inte förvånad. Det har mer eller mindre varit frågan om när den skulle komma då jag inte...
Svar
19
· Visningar
1 692
Senast: Shaggy
·
Hästvård Under vintern och när det varit kyligare ute har min häst varit väldigt torr o fin i benen. Nu när vårvärmen kom tycker jag hon känns...
Svar
1
· Visningar
543
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka