Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon med erfarenhet av septisk artrit hos häst? Positiva som negativa erfarenheter? Alltså bakterieinfektion i en led efter ett...
Svar
4
· Visningar
1 476
Senast: Mirtai
·
Foder & Strö Sitter och kollar på preparat en kan ge som tillskott för lederna. Nypon finns det studier på att det ska hjälpa och har även fått det... 2
Svar
37
· Visningar
4 329
Senast: Hedwig
·
Hästvård Min häst blir väldigt trött i samband med pälssättning/fällning både höst och vår. Funderar på om jag skulle helklippa till hösten...
Svar
6
· Visningar
1 675
Senast: mackan
·
Hästvård 4åring som op lösbenbit i dec var halt på återbesöket i jan. Behandlades i leden då det tydligen var vanligt med komplikationer efter...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: Que2014
·
Hästvård Hej, Söker erfarenhet av artros i kotleden. För en vecka sedan åkte jag in med min häst på klinik då han uppvisade svag hälta på höger...
Svar
0
· Visningar
1 034
Senast: Que2014
·
Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: Freazer
·
Hästvård Hittade dessa 2 döda larver och 1 död insekt i gödselstacken häromdagen.... Någon som har en aning om vad det kan vara för något och...
Svar
17
· Visningar
1 780
Senast: palle
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 686
·
Foder & Strö Hej! Min häst börjar bli lite äldre och stelare i lederna men pigg i övrigt så vi fortsätter att träna och tävla på som vanligt, men jag...
Svar
7
· Visningar
3 658
·
Foder & Strö Hästen min är super trevlig och cool 99% av tiden, men hon brunstar som bara den så fort det kommer nya hästar till stallet vilket...
Svar
9
· Visningar
2 704
Senast: Esset
·
Hästvård Min häst blev diagnostiserad med fång den 27 mars. Hon har stått på box sedan dess och förutom att det var oroligt i början så har det... 2
Svar
34
· Visningar
3 562
Senast: Shaggy
·
Hästvård ... och andra liknande produkter, måste man testa båda hästarna (Jag har bara två) eller räcker det att kolla den ena? Givetvis vore... 2
Svar
25
· Visningar
2 857
Senast: lil-sis
·
Hästvård Vad använder ni för solskydd till rosa mular? Kräm, fysiskt skydd?
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: azagh
·
Hästvård Vad är eran erfarenhet kring att endast sko hästen fram? Både sommar som vinter. Vet att det kan variera för alla men. Även hört att... 2
Svar
38
· Visningar
5 832
Senast: Kilauea
·
Hästvård ja svårt säga exakt men ungefär vad hamnar man på i prislapp för kolla igenom rygg och bakben? Har tagit över en felskött kille för...
Svar
10
· Visningar
1 107
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö När kan man räkna med att kunna släppa på bete på en äng som blivit upplöjd och insådd utan att den blir förstörd? 2
Svar
23
· Visningar
2 679
Hästvård Hej! Någon som vet vad detta kan bero på? (veterinär kommer på fredag) Det ska gå lite inåt i benet men istället är det en stor...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej. Dotterns fina hopphäst som vi köpte för ett drygt år sedan har visat sig ha artros i kronleden i ett framben. Är det någon...
Svar
16
· Visningar
4 214
Senast: Soffan74
·
Hästvård Vad skulle ni tycka om en häst som visar 2 grader höger bak på böjprov både högt och lågt? För övrigt 0 grader på dom andra benen och... 2
Svar
26
· Visningar
2 276
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Jag har flyttat med mina hästar från skåne till skogen och har nu fått uppleva knott. Vad har ni för tips på spray som är giftfritt och...
Svar
12
· Visningar
1 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?

Hästrelaterat

Tillbaka