Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård hur stor är risken för butolism? fann i dag en död mus i hösilaget som jag gett mina hästar. Är orolig över detta, hur lång tid tar det... 2
Svar
24
· Visningar
7 267
Senast: Jate Volim
·
C
Hästvård ... som jag aldrig blir klok på. Alla säger olika. Jo, det är så här att det är en i stallet hemma som vill att vi ska avmaska nu i...
Svar
10
· Visningar
1 188
Senast: Madick
·
L
Foder & Strö Jo jag har nu varit och köpt närmare 60 balar hö till min häst och upptäcker i dag att höet är som ihopklumpat alt att det sitter ihop...
Svar
16
· Visningar
1 831
C
Foder & Strö Jag är på jakt efter ett kraftfoder som är i stråform och inte innehåller något socker. Just nu äter min häst Fibergi vilket är...
Svar
17
· Visningar
1 483
Senast: Charlotte
·
Foder & Strö Ja som ni ser på rubriken så är jag nyfiken på vad era hästar ligger på i mj och smrp. Skriv även typ av häst, vikt samt hur mycket den... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 313
E
Hästvård har hört att groddoljan ska vara bra för pälsen då min shettis har mjäll.hur mycket tror ni att jag kan ge henne mellan tummen och...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Thora
·
P
Hästvård Hej! Min ponny får små så kallade stövknutor. Han får dem främst på ryggen där sadlen ligger men även på sidan av magen. Han har inte...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: p0lkagris
·
D
Hästvård Vad skulle ni ha haft för täcke på en spårklippt gammal häst (ganska frussen) om de är ca 4 grader och blåser och regnar? Tacksam för... 2
Svar
24
· Visningar
2 786
Senast: misen
·
Z
Hästvård Jag funderar på att köpa paddarna till min ponny och undrar om de verkligen är så bra som de verkar.:)
Svar
17
· Visningar
1 441
Senast: Anniiis__
·
Y
Foder & Strö Finns det någon produkt där det har kombinerats Vitamin B och E? skullle behöva ge både och nu när pälsfällningen är igång och han...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Tuvisen
·
L
Foder & Strö vad är alfalfa? mamma har beställt en säck alfalfa istället för lusern som min ponny brukar få. hon får lusern för protein och mer att...
Svar
3
· Visningar
3 478
Senast: tinafinis
·
Hästvård Står med misstänkt senskada sedan i tisdags. Har tid på kliniken på tisdag, och fram till dess försöker jag hålla huvudet kallt. Han... 7 8 9
Svar
178
· Visningar
14 905
Senast: mimus
·
D
Foder & Strö Hej alla! Damen har bestämt sig för att lusernpellets är ÄCKLIGT! hur gör ni för att få i era hästar det? Har provat att blanda det med... 2
Svar
22
· Visningar
2 487
R
Foder & Strö Är det någon som har bra tips på vad man kan ge till ett nioårigt fullblod som såhär lagom till senvintern börjar falla ur formen en...
Svar
14
· Visningar
1 234
Senast: nixa 324
·
Hästvård Hej! Detta är lite pinsamt,men såhär är det: Jag har haft en hyrhäst sedan augusti 2007, han har aldrig varit skadad eller sjuk förrän...
Svar
13
· Visningar
1 238
Senast: Pernilla_
·
H
Hästvård Har ett problem med min ena häst på vintern nämligen att han blir halvlös i magen och fiser ganska mycket och då rinner det ut vätska... 2
Svar
20
· Visningar
4 054
Senast: Ylva86
·
E
Foder & Strö Hej, Till min foderhäst har jag fått informationen om att hon skall ha följande kost: 2,5dl Betfor (innan blötläggning) 7 dl...
Svar
17
· Visningar
1 164
Senast: isa__
·
Hästvård Vi har en travhäst, råkade ut för en körolycka förra året, bröt griffelbenet, läkte och nu varit konvalecent sedan dess. Finns de nån...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Muehh
·
Hästvård ligger tråden fel får moderator gärna flytta den :bow: Visst är det så att sjukjournaler samt röntgenplåtar är sekretessbelagda (?)...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: Boj
·
E
Foder & Strö Granngårdens egen havrefria musli, vad är det för värden på den? Lyckas inte hitta på internet.
Svar
1
· Visningar
931
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka