Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Vissa säger kör på, andra säger nej.. Kan patellan förvärras av stretch av bakbenen eller är det snarare tvärtom? tacksam för svar...
Svar
11
· Visningar
2 298
Senast: equi
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av senproblem? Sammanfattar lite kort: Min häst har varit varm i senan(v. bak) ett tag. Vi tog ut kiropraktorn...
Svar
8
· Visningar
1 754
Senast: Yrja
·
F
Hästvård Om man läser om strasser eller annan barfotaverkning så råder i princip enighet om att det skall vara låga trakter för att hovbenets...
Svar
8
· Visningar
3 239
Senast: seifur1
·
G
Hästvård Får man några speciella direktiv före hästmassören ska komma, eller är det ok att rida samma dag (före) ? Är det något annat...
Svar
14
· Visningar
1 723
Senast: eldione
·
M
Hästvård Är det någon som har någon häst med Tuppspatt inte "vanlig" spatt? Hur går det för er häst/ponny? tävlar ni? tränar ni? Vet ni något om...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: cissiny
·
G
Hästvård Pålla har haft problem med röda och rinniga ögon sen i sommras, antagligen fick hon väl någon ögoninfektion av flugorna eftersom att hon...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: TantEster
·
Hästvård läste detta om en hingst, undrar vad som menas, å om det spelar någon roll om dom e det??? :confused:
Svar
3
· Visningar
902
Senast: AnetteJT
·
Hästvård Tittade på Animal planet om en pålle som blev kastrerad i Förenade arabemiraten ngnstans. Då slog det mig en sak jag inte vet, byter...
Svar
13
· Visningar
1 482
Senast: Sassy
·
H
Hästvård Vill veta om det är någon som har erfarenhet om att ha kaniner och hästar ihop?? Min ponny har boxvila och jag tänkte skaffa en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 237
Senast: mia
·
C
Ink
Hästvård Har sökt på forumet, men jag hittar faktiskt inte så mycket om inkar. Vad har ni som har haft detta på eran häst gjort. Har förstått att...
Svar
9
· Visningar
1 554
Senast: emindy
·
Hästvård Är lite nyfiken på detta, om vilka resultat era hästar har fått av det. Favina är Mycket mottaglig för det och blir from som ett lamm...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Jamtland
·
L
Hästvård Min pålle har på senare tid känts låghalt vid trav, inte varm eller svullen, snubblar också med höger ben. Så upptäcker jag att hans...
Svar
11
· Visningar
1 125
Senast: HannaZ
·
Hästvård Behöver lite input om vad min häst kan ha drabbats av. Jag har varit bortrest, red henne (hoppning) på torsdagen och hon var jättefin...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: lil-sis
·
L
Hästvård Hej. Min tjej hemma i stallet har ett kraftigt inflammerat senfäste i ett bakben och det har även blivit i det andra. Hon står på...
Svar
2
· Visningar
1 220
Senast: lenizen
·
Hästvård Jag har en 14 årig skimmel ute på foder. Idag ringde fodervärden och var förtvivlad :cry: Hästen i fråga hade den senaste veckan varit...
Svar
8
· Visningar
2 392
Senast: Skruttan
·
S
Hästvård Min lilla fröken har växelvarma hovar. Det vill säga vissa dagar är dem kalla och andra dagar varma. Oftast är det framhovarna det...
Svar
10
· Visningar
1 372
Senast: solenbakommolnet
·
Hästvård Min Tinker har en underbart lång och tjock man, men tyvärr så faller inte allt på samma sida av halsen. Jag har försökt med de mest...
Svar
15
· Visningar
1 731
Senast: Petunia
·
A
Hästvård Har inte rakat min häst då ja mest promenadridit, men nu skall jag börja rida lektion. Problemet är att min pålle nu, även om han gått...
Svar
13
· Visningar
1 354
Senast: alpha
·
I
Hästvård Min häst är tjock i ena hasen, vet inte riktigt vad det är. Det är mest på insidan, en stor "platt" bula, ganska hård.. Har ridit ganska...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Lolla
·
M
Hästvård Vad är era erfarenheter av hästar som har bronkit. Hur fungerar dom i arbete/tävling. Hur bör deras stallmiljö se ut. Finns det några...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp