Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Min häst har precis kommit till Sverige från Brasilien, resan var lång, 6 dagar, och han åt och drack mycket lite under dessa dagar. Han...
Svar
11
· Visningar
1 690
Senast: landkid
·
L
Foder & Strö Har ett sto (fölade i somras) som har svårt att hålla hullet, hon får fri tillgång till hö, och mycket hippo, betfor, lucern...är det...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: cardett
·
Hästvård Om man har en hosthäst som behöver en så bra miljö som möjligt (så dammfri och fuktfri luft som möjligt), fungerar det då att ha...
Svar
14
· Visningar
1 550
Senast: Roheryn
·
E
Hästvård :confused: Jag hoppas att det finns nån hovis här som kan svara på vad som kan vara fel på min pålles hov. Halva hoven är varm (på...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Embla_o_Kanon
·
C
Hästvård Måste bar skriva av mej...:angel: Jag ringde precis min hovslagare. Han är jätte snäll och trevlig, nogrann och duktig på sitt arbete...
Svar
14
· Visningar
1 183
Senast: suisyola
·
S
Hästvård Var på hoppträning förut idag, det gick bra, lite över medelbra..Hoppade lite större hinder och så och min häst kändes fräsch och ganska...
Svar
18
· Visningar
2 147
Hästvård För 10 veckor sedan så kom jag en morgon och upptäckte att den vackra dressyrfuxen var vedervärdigt halt. Ut på stallbacken! Där blir...
Svar
6
· Visningar
8 467
Senast: Lejonelle
·
W
Hästvård hej, undrar vad ni tycker om permenent bädd och hur mycket torv och kalk går det åt? har halm nu men funderar på permenent bädd till...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: elle12
·
L
Foder & Strö hejsan! är ute och letar efter en foder häst men det är tydligen väldigt svårt att få tag i en häst ... men iaf har hittat en mkt fint...
Svar
7
· Visningar
1 299
Senast: rocki
·
D
Foder & Strö har räknat ut foderstaten, och allt är bra och precis som jag vill ha den.. men det är för lite magnesium! extra magnesium är också lite...
Svar
16
· Visningar
1 583
Senast: stop
·
M
Foder & Strö Hej! Har ett arabsto som tappat lite aptit.Hon får en 3e del hösilage och resten hö plus 1 1/2 kg krafft groov.Har sett några trådar där...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: Vera
·
D
Hästvård Min häst har så tråkig svans, glanslös och gles. Har avmaskat honom och han får mineraler och extra b-vitaminer.Vad ska jag hitta på...
Svar
8
· Visningar
1 312
Senast: Casper
·
C
Hästvård Igår när min häst blev riden så började han sparka bakut,bockade och betedde sig inte alls som han brukar.Vi märkte då att han kliade...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: hillevie
·
V
Hästvård För ca 5-6 år sedan, när min lilla gumma fortfarande ägdes av en inte så "duktig" människa, körde denne henne i -27 grader i 4 timmar...
Svar
7
· Visningar
976
Senast: vansinnet
·
B
Hästvård Min häst har ett skavsår på utsidan av hasen som inte vill läka. Jag vet inte hur han lyckas få skav med tanke på att jag har tjockt med...
Svar
8
· Visningar
1 198
Senast: rocki
·
M
Hästvård Nu är det så här, ´Min ponny tös har vart trött nu i ett par veckor . Då jag sköter henne står hon bara, inget chafs om å stå stilla...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: __miiiaa__
·
A
Hästvård Vi har våran häst står i en box ca: 3,5x3,5. Bädden består utav torv, ca 1 dm tjock ( kalkat under) och rikligt med halm ovanpå...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Maxmax
·
E
Foder & Strö Ni som ger det för leder och sådant, hur mycket ger ni? Min häst ska inte bara ha som en kur utan hon ska äta det året runt så att säga.
Svar
9
· Visningar
1 761
Senast: Carisma72
·
T
Hästvård Min 1,5 åring har fått små knölar/krystor i pälsen i pannan, på bogen och halsen. Ser lite ut som små sårskorpor eller liknande, men det... 2
Svar
23
· Visningar
6 583
Senast: Join_me_
·
E
Hästvård Huh, så äckligt. Hästmassören var hos oss i går. Hästen stod på gången och fick sin massage, han la en liten hög och jag tog skyfflen...
Svar
3
· Visningar
1 141
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?