Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Har 65 g ensilage i ugnen nu, har väl stått i drygt 10 min på 200°. När är det klart?
Svar
2
· Visningar
636
Senast: Strajder
·
Hästvård Hej! Min shetlandsponny får varje höst problem med hålrum i hovarna. Det börjar i vita linjen, att grus, lera och bakterier nöter sig...
Svar
16
· Visningar
1 881
Senast: bestatjejen
·
T
Foder & Strö Ska ge fri tillgång till gräsfröhalm utöver hösilaget. Fick prisuppgifter idag av den enda bonden som jag vet säljer det! 11kr balen...
Svar
12
· Visningar
3 184
Senast: CK
·
Foder & Strö I natt har min häst tagit sig lös i stallet, och mest troligt fått i sig endel hönsmat, värpfoder heter det väl om jag inte är helt ute...
Svar
2
· Visningar
1 229
Senast: Min-Saan
·
T
Foder & Strö Nu skulle jag vilja veta vad alla tycker om detta. För o nackdelar.Nöjda/missnöjda.Ja allt :bump:
2
Svar
22
· Visningar
4 628
Senast: Rydberg
·
Foder & Strö Behöver lite experthjälp här. Hästen har nu stått på 9 - 10 kg hösilage per dygn i 3 månader. Han är superfin i hullet, pigg och glad...
Svar
6
· Visningar
7 208
Senast: _86a_
·
C
Foder & Strö Hej! Jag behöver lite hjälp. Jag har hört från flera håll att betfor verkar negativt på hästens muskler. Det påstås att sockret gör så...
2
Svar
32
· Visningar
2 714
Senast: Onward
·
Foder & Strö Många tror ju att alla värden minskas (även energi och protein) men så ÄR det inte va? Det är väl bara vitaminerna som försvinner? Eller...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: milly
·
Foder & Strö Har problem med att få tag i bra havre/vetehalm men kan få fin råghalm, hur är det att använda till hästar? tänkte ställa ut rundbalar i...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: satanic
·
A
Hästvård Jag har precis fått hem en shettis som nu ska sättas igång, och med tanke på att jag inte riktigt hittar här på buke, så la jag tråden...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: Atomiic
·
M
Hästvård Det skulle vara intressant att veta lite utevistelsen hos era hästar. Hur länge är de ute? Vad har ni för hage (stor/liten)? Vad har ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 096
Senast: bigganl
·
I
Hästvård ... för jag kan omöjligen minnas när mitt ena sto fick sin stelkramspvaccinering sist! :crazy: :cry: Dessutom är passet språlöst borta...
Svar
4
· Visningar
821
Senast: Idka
·
S
Hästvård Har ridit hård med min pålle två dagar i rad. igår när jag skulle rida var hon rätt så svullen i alla ben, framförallt höger fram och...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: Silly
·
Foder & Strö Min häst står i ett stall där vi köper in foder gemensamt och nu har höleverantören höjt priset till 2,80 kr/kg. Han säger att sommarens...
2
Svar
35
· Visningar
2 163
Senast: Athenalover
·
J
Hästvård Min kille var vänlig att fota mig när jag red min herre och jag fick se något jag aldrig tänkt på tidigare - han ser ut att ha otroligt...
Svar
5
· Visningar
1 633
Senast: NinasApache
·
Foder & Strö Vilken matolja är bäst lämpad för hästar som tillskott? Har hört olika, men mest raps-eller majsolja. Till människor är ju...
2
Svar
33
· Visningar
6 864
Senast: Akustik
·
Foder & Strö Nu förvånar jag er kanske men jag har en fråga. Hur ska man banta ner ett väldigt lättfött varmblod? Hon får för tillfället ca 14 kg...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: milly
·
Foder & Strö Var får hästarna sitt C-vit ifrån? Det brukar ju inte finnas med på några färdigfoder elelr mineralfoder - är det då så att det finns i...
Svar
1
· Visningar
568
Senast: milly
·
S
Hästvård Kan en häst ha puls (i benen alltså) om den har kotleds/hovledsinflammation?
Svar
14
· Visningar
1 057
Senast: Skuggabaldur
·
B
Hästvård Jag har en häst som har fått en väääldigt konstig rörelse med sitt bakben. Hon ser inte halt ut när jag springer med henne, och känns...
Svar
8
· Visningar
1 347
Senast: biven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp