Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kan man utfodra det UTAN ATT DET STÖPS eller kokas?? Med tanken att "det då ger ingen näring utan bara nåt att tugga på". Det gör...
Svar
7
· Visningar
1 614
Senast: milly
·
Hästvård Ja, som titeln säger: Är den här hästens fötter korrekt verkade? Min personliga åsikt är att den verkar frisk i hovarna och är verkad på...
2
Svar
38
· Visningar
3 436
Senast: Gwaeron
·
Foder & Strö Vad ska olika hästar i normalfall ha för kvoter tycker ni? Fölsto i olika faser? föl-1 åring? 1-3 åring? unghäst? hästar i olika...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Coop
·
Hästvård Hej För några månader släppte jag ihop min valack med ett sto. Han har tidigare gått med ston utan problem, men med det här stoet blev...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Hedda_007
·
Hästvård Sitter här och jagar upp mig mer och mer efter att ha suttit och läst om ringorm i trådar här på buke :crazy: Var hem förra helgen...
Svar
9
· Visningar
1 507
Senast: Masse
·
Å
Hästvård Undrar om ngn vet om det är okej att ha tuppar och hästar i samma stall? Har fått för mig att det ej är så bra. Ngn som vet?:confused:
Svar
9
· Visningar
1 334
Senast: Immer
·
B
Hästvård svans har mín kille!:love: den är tjock och fin men ack så jobbig nu när det är blött och kladdigt ute,han tycker själv att den är...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: exelina
·
H
Hästvård när jag travare med min travare eller galoppera slå hon sig på kotan så hon får sår och blöder det har hon aldrig gjort innan vad ska...
2
Svar
22
· Visningar
1 872
Senast: Qodrofenia
·
Foder & Strö Fick analyssvaret igår och blev minst sagt som ett frågetecken gällande om det stämmer. Provet är taget från storbalshösilage. Det blev...
Svar
8
· Visningar
1 004
Senast: Kirre
·
Foder & Strö jag undrar vad jag kan ge min häst för att hovarna ska växa mer? han är en 1,5 årig arabhingst (ska snart kastreras) och hans hovar...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: linnsan
·
S
Hästvård Dum fråga, men måste synliga revben nödvändigtvis åtgärdas, jag menar, är det skadligt på nåt sätt? :confused: Det rör sig alltså inte...
2
Svar
28
· Visningar
4 835
Senast: spindel_17
·
F
Foder & Strö Ger min häst luzernpellets och peletterat linfrö på morgonen, men nu när det börjar bli kallt ute tycker hon inte om att äta den kalla...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: feenie
·
Foder & Strö Läste i en tråd för ett tag sedan att fölens tarmar inte var färdiga för att kunna ta upp näringen från hö/hösilage förrän vid 8...
Svar
7
· Visningar
1 046
Senast: ameo
·
Hästvård Har i samråd med hovslagaren kommit fram till att vi ska låta en veterinär droga en av hästarna vid nästa skoning. Dock har vi inte...
2
Svar
25
· Visningar
7 259
Senast: Riley
·
Hästvård Min lilla ponny har sedan början av sommaren haft problem med rinnande/geggiga ögon. har tvättat regelbundet med sånt där ögonskölj för...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: manina
·
S
Hästvård hej........ hur gör ni jag funderar att ha kvar skorna runt om med broddar o sulor....hur gör ni???:p :bump: :smirk: :cool:
Svar
3
· Visningar
665
Senast: pinky
·
Hästvård Ja, om så nu är fallet, hur gör man då? Mitt sto rejsade runt som en tok i delvis lerig hage för ett par veckor sedan. Gick ej omkull...
Svar
10
· Visningar
1 391
Senast: Antiqua
·
S
Foder & Strö Vi har ensilage från 2005 som vi fodrar med tills vidare. Eftersom det varit varmt någon dag då och då har vi spritt ut balen så att de...
Svar
2
· Visningar
1 245
Senast: Koppen
·
R
Hästvård Jag tycker det är väldigt svårt att finna hovslagare som verkligen kan sin sak. När jag köpte min häst så bodde jag i en annan del av...
Svar
10
· Visningar
1 058
Senast: Bennie
·
P
Foder & Strö Går det bra att ge hästar "vanligt" krossat linfrö som man t.ex. kan köpa i hälsokostbutiker? Ska man koka dem, hur länge i så fall...
Svar
13
· Visningar
2 962
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp