Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en annan tråd uppe ang mitt gamla sto (-85) som varit uthyrd 2,5 mån på foder. Var och hälsade på och möttes av ett muskelfritt...
Svar
7
· Visningar
3 895
Senast: kazam
·
Foder & Strö ...har min unghäst fått, hon går på ca 8 kg hö, 1,5 liter (har ej vägt det) krossad korn, 1/2 kg betfor och 2 kg lusern och naturligtvis...
Svar
9
· Visningar
3 081
Senast: milly
·
Foder & Strö Har just plöjt igenom två böcker om utfodring, skrivna av samma författare. I den ena skriver hon typ "korn bör blandas ut med havre om...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: Amk
·
H
Hästvård Jag sökte lite bland gamla trådar pga min hästs hudproblem. I en tråd nämndes E-manns Derma Vital, vad är det och var kan man få tag...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Hillabilly
·
Hästvård Om en ponny hostar när den travar, aldrig i skritt eller när den är i hagen eller i stallet. Det finns inget slem el rosslande. Kan...
Svar
7
· Visningar
888
Senast: anhe
·
N
Hästvård O:confused: m hästen besväras av trolig lymfangit med svullna bakhasor kan det då bero på fodergivan, i detta fallet havre?Känner någon...
Svar
14
· Visningar
2 592
Senast: nita
·
E
Hästvård Hej! Hur mkt vatten ska man bland i med jodpax? För man ska ju späda det??? Står inget på förpackningen :confused:
Svar
1
· Visningar
2 240
Senast: hillevie
·
F
Hästvård min häst har/haft en hovböld i sin hov, vilket har medfört att han varit och är varmare i sin hov och kota/ben, fast det som gör mig...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Fantasi
·
T
Hästvård :mad: :mad: :mad: :mad: Jag och vet. trodde att min häst hade fått en senskada p g a att han kom lös för ca 2 månader sedan. Han var...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: skjona
·
F
Foder & Strö Funderar över vad andra betalar för sitt hö. Jag brukar köpa på storbal för det är så midigt o lasta in o ur men en känsla av snålhet...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: arabia
·
E
Hästvård Min valack fick för drygt 4 månader sedan en senskada. Han har varit ohalt i 3,5 månad. Han ska skrittas nu men drog idag iväg i full...
Svar
1
· Visningar
773
Hästvård Jag bor pa irland dar det valdigt sallan blir minusgrader. Det kan dock regna och regna och blasa ratt rejalt. Har tva fullblod, den ena...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: Megs
·
V
Foder & Strö Nu har jag ett problem. Vanligtvis äter min häst betfor och havre (plus mineraler såklart). Nu har hon pga skada vilat och eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 276
D
Hästvård Vad är Trush Buster bra för? Vet att den ska hjälpa strålen på något sätt? På vilket gör den det? Hovslagarn sa åt mig att ha på lite...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: Muffe
·
Foder & Strö Är det ens möjligt? Våra lösdriftshästar har nu slagit rekord och ätit upp en hel bal på 1½ dygn! Balarna väger 500-700 kg och de är... 2
Svar
21
· Visningar
2 338
Senast: Nina83
·
Hästvård I ridsport för 2 nr sen (?) stod de om hopphästars exteriör kontra dressyrhästar o där hade odm kommit fram till att hopphästar ofta har...
Svar
10
· Visningar
4 034
Senast: Kivina
·
Hästvård För ca 3 veckor sedan var min häst tjock i ena bakbenet på morgonen när han skulle gå ut...tänkte då att han bara var lite gallig för...
Svar
12
· Visningar
1 604
Senast: Dingelass
·
R
Foder & Strö Ringde på en annons nyss, jag är ute efter hö. Då var höt i från 2004 men fortfarande bra. Vågar man köpa två år gammalt hö? Hur mycket...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: pinky
·
D
Foder & Strö Hej, jag läste inläggen ang. foder till het ponny. Vi har ett D-ponny sto, 8 år, i markarbetet är hon lite bekväm men när hon kommer...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: Silly
·
Foder & Strö Finns det någon mer som ger sina hästar torkade nypon som godis?? :)
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: ponytails
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka