Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Dum fråga, men måste synliga revben nödvändigtvis åtgärdas, jag menar, är det skadligt på nåt sätt? :confused: Det rör sig alltså inte...
2
Svar
28
· Visningar
4 842
Senast: spindel_17
·
F
Foder & Strö Ger min häst luzernpellets och peletterat linfrö på morgonen, men nu när det börjar bli kallt ute tycker hon inte om att äta den kalla...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: feenie
·
Foder & Strö Läste i en tråd för ett tag sedan att fölens tarmar inte var färdiga för att kunna ta upp näringen från hö/hösilage förrän vid 8...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: ameo
·
Hästvård Har i samråd med hovslagaren kommit fram till att vi ska låta en veterinär droga en av hästarna vid nästa skoning. Dock har vi inte...
2
Svar
25
· Visningar
7 262
Senast: Riley
·
Hästvård Min lilla ponny har sedan början av sommaren haft problem med rinnande/geggiga ögon. har tvättat regelbundet med sånt där ögonskölj för...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: manina
·
S
Hästvård hej........ hur gör ni jag funderar att ha kvar skorna runt om med broddar o sulor....hur gör ni???:p :bump: :smirk: :cool:
Svar
3
· Visningar
666
Senast: pinky
·
Hästvård Ja, om så nu är fallet, hur gör man då? Mitt sto rejsade runt som en tok i delvis lerig hage för ett par veckor sedan. Gick ej omkull...
Svar
10
· Visningar
1 393
Senast: Antiqua
·
S
Foder & Strö Vi har ensilage från 2005 som vi fodrar med tills vidare. Eftersom det varit varmt någon dag då och då har vi spritt ut balen så att de...
Svar
2
· Visningar
1 248
Senast: Koppen
·
R
Hästvård Jag tycker det är väldigt svårt att finna hovslagare som verkligen kan sin sak. När jag köpte min häst så bodde jag i en annan del av...
Svar
10
· Visningar
1 060
Senast: Bennie
·
P
Foder & Strö Går det bra att ge hästar "vanligt" krossat linfrö som man t.ex. kan köpa i hälsokostbutiker? Ska man koka dem, hur länge i så fall...
Svar
13
· Visningar
2 962
Senast: aramis
·
Foder & Strö Jag ska ev köpa hösilage balar på 165 kg, då nya foderhästen haft lite problem med luftrören. Hur mycket äter ett halvblod som vart...
Svar
3
· Visningar
576
Hästvård Det här måste jag bara få reda ut!! Hjälp! För exakt en vecka sedan var jag och hälsade på min häst som är utlånad på foder. Jag...
Svar
7
· Visningar
4 707
Senast: FT_ryttare
·
S
Foder & Strö Vet att de finns massa trådar om betfor men jag orkar inte leta. Har hört att betforn ska vara bra för magen på hästarna, men kan...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Mitten
·
P
Foder & Strö Hejsan! Helt ny på allt som har på foder att göra, har bytt ut kvällslektyren av skönlitteratur till hästfodersböcker :) Men, dagens...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: Strajder
·
M
Hästvård hejsan, har en relativt svårfödd 16årig arab som jag nu ska fixa foderstat till och bestämma hur mkt hö som är lämpligt osv. han...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: Zmulan
·
C
Hästvård Vi köpte vår fullblodskorsning för ett och ett halvt år sedan. Redan då hade han tre inkar på insidorna av låret. Den på höger sida såg...
Svar
6
· Visningar
2 544
C
Hästvård Vet inte om detta är på rätt forum alls... Men iaf, är det "farligt" för hästens päls att tvättas med annat än schampo som är avsett...
2
Svar
25
· Visningar
2 117
Senast: goldfish
·
E
Hästvård Hej! Jag har bytt från kutterspån till råspån från sågverket, men upplever att det luktar mer ammoniak nu. Jag har hört att man kan...
2
Svar
22
· Visningar
17 928
Senast: Tora
·
Hästvård Hade min 3-åriga haflinger ute i dag på en kort runda längs asfaltväg, grusväg och mossig skogsväg. Hon skoddes om i onsdags på fram och...
Svar
6
· Visningar
898
Hästvård Har bara för mig att jag läst någonstans att aspbark skulle fungera som naturligt avmaskningsmedel. Har jag drömt eller stämmer det...
Svar
6
· Visningar
5 625
Senast: Puppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp