Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej. Jag har nyligen fått hem ett varmblodssto på 5 år. Hon har tidigare blivit illa behandlad och är ganska skygg. Men det värsta är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 301
Senast: Minstral
·
V
Foder & Strö Kära Bukare, hjälp! Jag har ett sto, 10 år, 170, vilandes för tillf. som är så himla svår att hålla fin i hullet. Hon äter minst...
Svar
10
· Visningar
820
Senast: Havanna
·
C
Foder & Strö Jag fattar inte hur Prinsen min (arabiskt fullblod) kan vara sååå hungrig HELA tiden!!!? Han är redan uppe i minst 8 kg hö per dag, samt...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: Nikolajev
·
S
Foder & Strö gud vilken lång rubrik... hehe, Undrar iallafall vilket beräkningsprogram (på nätet) ni föredrar. har provat freefarms optimerare men...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: ako
·
I
Foder & Strö Min häst blir såååå pigg sååå av betfor. I somras när hon gick ute dygnet runt och bara fick hö och krafft så var hon jättebra, inte...
Svar
3
· Visningar
933
Senast: Luleå
·
T
Foder & Strö Vad händer i hästkroppen om tex kalcium och fosfor inte tillförs i tillräcklig mängd under uppväxten? Nån som vet? Hur lång tid kan en...
Svar
7
· Visningar
1 385
Senast: Minelli
·
A
Foder & Strö Kanske kanske är jag med häst... peppar peppar.... är lite vidskeplig... man ska inte ropa hej förrän... ja ni vet!:o Men måste ju...
Svar
6
· Visningar
2 070
Senast: Anol
·
Foder & Strö Är det någon som har koll på VAR jag kan hitta en tillförlitlig källa där man kan läsa om försöket som gjorts, som visar att man kan...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: ameo
·
Hästvård Min Gneisti har ordinerats Fenylbutazon för hälta. Problemet är bara att han inte gillar smaken och efter 5 dagar vill han inte äta mer...
2
Svar
22
· Visningar
2 187
Senast: martha
·
W
Foder & Strö för nordsvenskar...? Någon som hört nåt om detta? Jag har hört så men hörde aldrig nåt argument... Någon som vet?:confused:
Svar
1
· Visningar
597
Senast: Björk
·
F
Foder & Strö hej! Jag sitter här och funderar lite på min häst och hans foder... Det är så att min häst har foderinpackningar som vi försöker...
Svar
10
· Visningar
1 284
Senast: spindel_17
·
Hästvård Arabvalacken är svullen bakom hakan och på sidorna precis bakom munnen.. han ser lite ut som en hamster med lite mat i kinderna...
Svar
14
· Visningar
10 785
Senast: spindel_17
·
J
Foder & Strö Ska unghästar ha saltsten..? //jossan
Svar
6
· Visningar
639
Senast: Bellson_
·
Q
Foder & Strö Hej! Har precis fått värdena för årets hösilage. Det är första gången jag har eget stall och skickar iväg på analys. Tidigare har...
Svar
6
· Visningar
2 231
Senast: Inte_Ung
·
S
Foder & Strö hej hej alla! vad har ni för erfarenhet utav vetekli?? berätta gärna......mvh e
Svar
1
· Visningar
649
Senast: Coffeaclub
·
A
Hästvård Hej! Jag undrar om det finns någon som vet bra hemsidor angående ögonsjukdomar hos häst? typ; infektioner, inflammationer, skador m,m...
Svar
2
· Visningar
2 849
Senast: loch
·
Hästvård Pratade med en person idag som klagade på att hästen hade blivit ordentligt halt efter ett hårt pass dagen efter en skoning. Hästen går...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: Gwaeron
·
K
Foder & Strö Hej, jag undrar omd et finns ngn som vet en smart sammansättning av foder som gör att hästen får mer energi och blir lite mer framåt...
Svar
1
· Visningar
585
Senast: pinky
·
P
Foder & Strö jag har snart inte råd med hö. Jag betalar idag 3.30 kr/kg hö, utan analys. När jag fick min häst för ganska precis ett år sen betalade...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 784
Senast: Zwerchig
·
M
Foder & Strö Jag har precis köpt en shetlandsponny. Han är 3 år och han motioneras inte så mycket nu, jag tänkte börja med det ganska snart. Han är...
Svar
17
· Visningar
1 244
Senast: Mallory
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp