Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min häst står i ett stall där vi köper in foder gemensamt och nu har höleverantören höjt priset till 2,80 kr/kg. Han säger att sommarens... 2
Svar
35
· Visningar
2 304
Senast: Athenalover
·
J
Hästvård Min kille var vänlig att fota mig när jag red min herre och jag fick se något jag aldrig tänkt på tidigare - han ser ut att ha otroligt...
Svar
5
· Visningar
1 688
Senast: NinasApache
·
Foder & Strö Vilken matolja är bäst lämpad för hästar som tillskott? Har hört olika, men mest raps-eller majsolja. Till människor är ju... 2
Svar
33
· Visningar
7 062
Senast: Akustik
·
Foder & Strö Nu förvånar jag er kanske men jag har en fråga. Hur ska man banta ner ett väldigt lättfött varmblod? Hon får för tillfället ca 14 kg...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: milly
·
Foder & Strö Var får hästarna sitt C-vit ifrån? Det brukar ju inte finnas med på några färdigfoder elelr mineralfoder - är det då så att det finns i...
Svar
1
· Visningar
589
Senast: milly
·
S
Hästvård Kan en häst ha puls (i benen alltså) om den har kotleds/hovledsinflammation?
Svar
14
· Visningar
1 110
Senast: Skuggabaldur
·
B
Hästvård Jag har en häst som har fått en väääldigt konstig rörelse med sitt bakben. Hon ser inte halt ut när jag springer med henne, och känns...
Svar
8
· Visningar
1 427
Senast: biven
·
Hästvård jag har en 4 årig valack som jag nu har satt igång lite mer.. han fick gå 1,5 timme i terrängen igår..upp för backar och lite sånt..mest...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: clubman
·
Hästvård Ja.. vad är det för något egentligen? Vad får hästen för symptom och hur botas det? :confused:
Svar
16
· Visningar
1 531
Senast: arabia
·
Hästvård Min lilla shettishingst på 1,5 år är så otroligt lös i magen och jag kan inte förstå varför... har ni några idéer och hur får jag detta...
Svar
18
· Visningar
1 608
Senast: axel
·
S
Foder & Strö Behöver ungefärliga värden på ensilage, det tar nog ytterligare fyra veckor tills det blir någon analys på vårat och jag måste ha en...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: godishanna
·
E
Hästvård Hej! Hur gör man om man inte längre orkar med sin eksemhäst? Kan man avliva en häst "bara" pga av att den har eksem? Kan man...
Svar
14
· Visningar
2 869
Senast: diny
·
H
Hästvård Har behandlat mitt 7-åriga sto för hovledsinflammation 2 ggr. Hon har då fått tuppkamm, efter första behandlingen var hon ohalt efter...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Häst 2004
·
Foder & Strö Letat men hittar inte innehållet i siffror som jag kan förstå mig på...? :confused: Proteinet kan jag tyda, 9,5 g/100g foder men...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Djurjouren
·
J
Hästvård Vet inte om frågan hör hemma här eller på hästvård men vi prövar här först; En 1,5 åring som är ngt inåttåad och har en tendens att...
Svar
15
· Visningar
1 750
Senast: jojoo
·
F
Hästvård Nu var det bara 2 grader i stallet!!!! Vi väntar hem en till och dâ blir det väl lite varmare.....dom har ngn sorts thermotäcken pâ sig... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 113
Senast: Koppen
·
Foder & Strö ja, jag har ingen höanalys men jag tänkte höra vad man ser till då. mitt sto får fri tillgång på hö både inne och ute (äter ungefär...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: pinky
·
Hästvård Nu är jag orolig! Min pålle (10 årig halvblodsvallack) har snorat och hostat sedan 1 vecka nu. Hade ut veterinär i onsdags som skrev ut...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: jemeni
·
B
Foder & Strö Släppte hästarna i ny hage idag. Efter en stunds brallande stannade de upp vid det enda tädet i hagen och började mumsa i sej nedfallna...
Svar
10
· Visningar
8 634
Senast: Shimzy
·
Hästvård Hej! Min häst s hovar växer sakta enl hovis. Han föreslog Biotin, ska det verkligen behövas då hon får kraft grov o ett bra hö?
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: PetraC
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka