Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som kan ge mig ett litet riktvärde på ett hyfsat bra hösilage, det är inga supervärden i det men det är klart 'godkänt' med, hur...
Svar
1
· Visningar
1 305
L
Foder & Strö Jag vet inte riktigt hur mycket krafftfoder jag ska ge min 1 1/2 åriga fullblodshingst. 1,51m i mankhöjd och väger ca:355kg mamman var...
Svar
8
· Visningar
996
Senast: pinky
·
Hästvård nu är det så att min häst ska avlivas :cry: o vi har bestämt oss för trotjänaravlivning men hur funkar det? :confused: 2
Svar
35
· Visningar
4 003
Senast: dama_söt
·
Hästvård Vi har avmaskat fölen 2 ggr med Fyrantel, 8 v mellan. Nu är det dags igen eller är det det? Tänker att det är sista gången nu för...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Ann
·
E
Hästvård hej måste höra hur ni andra gör!! Kylan och snön har nu kommit för att stanna här i norr (ja de var ett tag sen förstås :smirk: ) och...
Svar
5
· Visningar
1 018
Senast: maximilia
·
Hästvård Min valack som förnärvarande har boxvila, har blivit rejält svullen i skapet. Är inte öm och har inga problem att kissa osv, men har en...
Svar
16
· Visningar
2 448
Senast: ratjacks
·
J
Foder & Strö Jag har, liksom många andra, hört att frusna morötter skulle vara skadligt att ge till hästar. För dräktiga ston skulle det rent utav...
Svar
2
· Visningar
5 282
Senast: Juni
·
S
Foder & Strö Har 65 g ensilage i ugnen nu, har väl stått i drygt 10 min på 200°. När är det klart?
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Strajder
·
Hästvård Hej! Min shetlandsponny får varje höst problem med hålrum i hovarna. Det börjar i vita linjen, att grus, lera och bakterier nöter sig...
Svar
16
· Visningar
1 961
Senast: bestatjejen
·
T
Foder & Strö Ska ge fri tillgång till gräsfröhalm utöver hösilaget. Fick prisuppgifter idag av den enda bonden som jag vet säljer det! 11kr balen...
Svar
12
· Visningar
3 320
Senast: CK
·
Foder & Strö I natt har min häst tagit sig lös i stallet, och mest troligt fått i sig endel hönsmat, värpfoder heter det väl om jag inte är helt ute...
Svar
2
· Visningar
1 322
Senast: Min-Saan
·
T
Foder & Strö Nu skulle jag vilja veta vad alla tycker om detta. För o nackdelar.Nöjda/missnöjda.Ja allt :bump: 2
Svar
22
· Visningar
4 926
Senast: Rydberg
·
Foder & Strö Behöver lite experthjälp här. Hästen har nu stått på 9 - 10 kg hösilage per dygn i 3 månader. Han är superfin i hullet, pigg och glad...
Svar
6
· Visningar
7 733
Senast: _86a_
·
C
Foder & Strö Hej! Jag behöver lite hjälp. Jag har hört från flera håll att betfor verkar negativt på hästens muskler. Det påstås att sockret gör så... 2
Svar
32
· Visningar
2 829
Senast: Onward
·
Foder & Strö Många tror ju att alla värden minskas (även energi och protein) men så ÄR det inte va? Det är väl bara vitaminerna som försvinner? Eller...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: milly
·
Foder & Strö Har problem med att få tag i bra havre/vetehalm men kan få fin råghalm, hur är det att använda till hästar? tänkte ställa ut rundbalar i...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: satanic
·
A
Hästvård Jag har precis fått hem en shettis som nu ska sättas igång, och med tanke på att jag inte riktigt hittar här på buke, så la jag tråden...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: Atomiic
·
M
Hästvård Det skulle vara intressant att veta lite utevistelsen hos era hästar. Hur länge är de ute? Vad har ni för hage (stor/liten)? Vad har ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 367
Senast: bigganl
·
I
Hästvård ... för jag kan omöjligen minnas när mitt ena sto fick sin stelkramspvaccinering sist! :crazy: :cry: Dessutom är passet språlöst borta...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Idka
·
S
Hästvård Har ridit hård med min pålle två dagar i rad. igår när jag skulle rida var hon rätt så svullen i alla ben, framförallt höger fram och...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: Silly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka