Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är de någon som kan berätta lite om vad exakt de är? Troligen har min islandshäst fått de, men samtidigt låter de inte som att de borde...
2
Svar
31
· Visningar
3 038
Senast: Lokkur
·
B
Hästvård Har en fundering gällande gallor. Min häst har gallor på bakbenen,han har inte ont av dom och dom blir mycket mindre när man rider...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Ridi
·
R
Foder & Strö Läste på Hippocampus att i Sverige anger vi MJ som omsättbar energi medans t.ex. Tyskland och England använder smältbar energi. Jag...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: Ridi
·
Hästvård Jag har sökt på "Regnskållor" här på buke och hittade väl det jag var ute efter. Det jag dock reagerar på är det här...
Svar
7
· Visningar
1 151
Senast: Mynta2
·
E
Hästvård Hej! Har ett vbl som nu en längre tid (ca 1 månad) varit väldigt snorig. Rinnig i näsan nästan hela tiden (genomskinligt snor). Tycker...
Svar
4
· Visningar
2 744
Senast: giffan
·
T
Foder & Strö Min 30 åring håller på att tyna bort! Till saken hör att han fick fång för första gången förra sommaren. Jag ger ca 12kg hö/dag,2,5kg...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 483
Senast: Ylva86
·
D
Hästvård Någon mer som är trött på allt regnande nu har det regnat varje dag i en vecka. Är sååååå trött på det här skit vädret. Var precis och...
Svar
3
· Visningar
624
Senast: dyrre
·
P
Hästvård Hej! Nu vill jag höra lite vad ni tror Under sommaren så började mih hästa ögon att rinna mkt mer än vanligt. Jag tyckte inte att...
Svar
11
· Visningar
12 457
Senast: Domenico
·
E
Hästvård Hej.. vet inte om jag har lagt tråden rätt, men jag testar och ser vad som händer... Ska börja klippa hästarna i stallet nu, men vill ha...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Lilla_jag
·
Foder & Strö Köpte mustang foder idag, det hette *eed kommer inte riktigt ihåg vad det heter. Men det var iaf pellets med lusern, havre, svarthavre...
Svar
8
· Visningar
1 085
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Är det någon som vet om det finns något annat färdigfoder som innehåller samma värden som krafft groov 125?
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: hannibal
·
Hästvård Min ena unghäst klev snett när vi skulle lasta honom och det gick så illa att han lyckdes slå bort en bit av hovväggen närnast trakten...
Svar
6
· Visningar
1 744
C
Hästvård Har en häst som nu är kvar och fast på ett bete. Hon är unghäst (2 år)och det går att klappa henne och så och ge godsaker men att...
2
Svar
30
· Visningar
2 729
Senast: Smulan75
·
Hästvård hur behandlar man med det? har haft en väldigt förvirrad veterinär ute och blevi nte mycke klokare.... :mad: han sa att ja skulle...
Svar
13
· Visningar
15 897
Foder & Strö Någon som vet hur stor dos gurkmeja man ska ge till en d-ponny? Har gett honom 4 "duttar" eller hur man nu ska förklara det.. Är det för...
2
Svar
21
· Visningar
3 490
Senast: HelenaHandberg
·
P
Hästvård Hejsan! Var och köpte en klippmaskin idag och ska klippa min pålle i helgen. Ska klippa jaktklippning, men är lite osäker med vissa...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: Jenny1
·
Foder & Strö Är det någon som har värdena på hel linfrö? Kokar nämligen, men vet inte vad värdena är i protein/energi och ca/p...:crazy:
Svar
8
· Visningar
754
Senast: ragge
·
J
Foder & Strö Vad ger ni för mat till en tunn häst? En av våra hästar är väldigt tunn, inte så att han tar skada av det, men jag vill gärna få upp...
Svar
7
· Visningar
1 023
Foder & Strö Har en 1 åring som efter kastarktionen har fallit ur enormt...dessutom växer den som tusan nu. Den får fri tillgång på bra hösilag och...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: linnsan
·
A
Hästvård Hejsan. Mitt medryttarsto har länge haft överben på frambenen, men det har inte varit något större problem och hon har inte lidit av...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: avancerad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp