Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård funderar på om det är det som min häst har... vissa partier i hennes päls är helt knottriga pga en massa hudflagor i skinnet på henne...
Svar
4
· Visningar
1 403
B
Hästvård Finns det några "mönster" på hur man kan klippa hästen? Hästan har börjat sätta vinterpåls trots täcken.Och svettas mycket när vi rider...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: blondi3958
·
L
Hästvård Någon som har bra tips för att få en tanig svansa att bli fylligare? Min häst har en riktigt tanig och tråkig svans. Han kliar gärna...
Svar
12
· Visningar
1 250
Senast: josse_horses16
·
J
Hästvård Jag har en häst som aldrig varit halt under ett antal år och jag är därför ganska grön på området hältor. Hoppas det går bra att jag...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: Jessica
·
H
Hästvård Vet ej hur det stavas. :p Men nu ger man ju ofta hästarna elektriska stötar. Tycker det är jätteobehagligt o hästarna blir ju...
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: positivapuh
·
Hästvård Måste man ha friröntgat hästen vid köpet för att få ersättning om det skulle visa sig att den får problem som beror på lösa benbitar...
Svar
9
· Visningar
1 729
Senast: martha
·
Hästvård hur allvarligt är det? Det skall vara utläkt sen 2 ½ åt tillbaks. Vill bara veta, hästen jag funderar på att köpa har haft det...
Svar
9
· Visningar
1 586
Senast: Nutro
·
S
Hästvård Islandshesten min har lang, tykk pels, og blir kjempesvett hvis man rir en normal tur. Han kjennes veldig varm når han står stille i...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Icebabe_1
·
L
Hästvård finns det någon sida på nätet inom detta ämne som rekommenderas?
Svar
1
· Visningar
1 336
Senast: Bia
·
B
Hästvård Hej Det måste finnas fler i detta land som har hudproblem på sin häst. har en ponny med soleksem alt knottallergi, men nu när sommaren...
Svar
5
· Visningar
1 088
Senast: peven
·
L
Hästvård Min häst har varit lite svullen och lite varm i ett framben nu i över en vecka. Han haltar inte eller nått.. men det är inte bra att det...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: Nina83
·
S
Hästvård ...har ni alltid halstäcke på hästen? Bara en undran????? :confused:
Svar
10
· Visningar
935
Senast: Centaur
·
Hästvård I går skulle jag som omväxling longera det minsta stoet.När hon i andra varvet ska trava så haltar hon rejält.Stannar då henne och...
Svar
7
· Visningar
982
Senast: RebeckaKihlberg
·
Hästvård Min häst sätter ner utsidan först när han går, utsidan på hoven vill gärna flyta ut och bli hög medans insidan blir brant och lite...
Svar
6
· Visningar
1 446
Senast: mizz_perfect
·
Hästvård Urk och fy fasen. Hittade vinafina i stallet nu ikväll, sparkar som en jäkla dåre när man rör magen. Inte ett enda tecken på kolik...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
6 623
Senast: Lydia
·
S
??
Hästvård Vad menas med torra ben?? :)
Svar
2
· Visningar
755
Senast: suzukits
·
B
Hästvård Ja funderar på och klippa mitt varmblod, men ja vet inte ännu. Det beror ju på om man ska rida väldigt mycket under vintern och så ju...
Svar
14
· Visningar
1 087
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Hästvård Jag har en 14-åring (född 1989 alltså) som jag fortfarande satsar på att utvecklas med. Hon har tex. just fått sitt första kandar men...
Svar
17
· Visningar
1 285
Senast: HubbaBubba
·
T
Hästvård Den 1a oktober gick jag och min hbl valack omkull i ridhuset, inget jättedramatiskt, galopperade lugnt på volt, red in på mitten, bytte...
Svar
12
· Visningar
1 410
Hästvård Ja har inte en aning om var ja ska lägga denna tråd... Ja skulle helt enkelt vilja veta mer om hästar med kvickdrag eller början till...
Svar
8
· Visningar
2 322
Senast: Martina_o_jag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp