Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Hjälp vad mager han är...vad ger jag? Fick igår hem vår foderhäst, ett äldre halvblod (154 cm) och blev förskräckt över hur mager han...
Svar
16
· Visningar
1 982
Senast: Benzon_lover
·
A
Hästvård Hejsan, jag undrar om man kan linda hästens ben med liniment ? Kan man låta stallbandaget va på hela natten då eller måste man ta av det...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: hillevie
·
Z
Hästvård Hej! Har en häst hemma som har ngt konstigt alldeles framför juvren. Känns som "påsar med något hårt i". Hon är lite öm och gillar ej...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Min häst stod inne första natten efter betet i söndags. Han har alltid svullnat i bakkotorna när han stått inne. Svullnaden går ner bara...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Krumelux
·
Hästvård Hästarna har gått ute sedan början på juli och ätit gräs och lite havre för syns skull.. Igår stallade jag in dem första natten. Nytt...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: MittNyaJag
·
S
Foder & Strö jag har en fråga .. måste man ge dräktiga ston kraftfoder? vi ger vårat bara hö och mineraler .. eller är de helt fel?
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Madick
·
A
Hästvård Hur behandlar man en inflammerad tand? Finns det olika sätt? Vad kostar det? Kan det komma tillbaka? Vad kan det bero på att hästen fått...
Svar
1
· Visningar
5 635
Senast: TantEster
·
B
Hästvård Någon som har några erfarenheter av denna muskel-sjukdom som främst drabbar Kallblod (arbetshästar)?? Har precis fått hem ett Shiresto...
Svar
10
· Visningar
3 471
F
Hästvård Jag kallar det för djurmisshandel när hästarna är så tjocka att de knappt kan röra sig! Men jag aldrig hört någon säga att man anmält en... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 588
Senast: chilla
·
L
Hästvård min pålle har haft lite gallor en längre tid, nu de sista 2 veckorna har han fått större gallor på alla 4 ben :confused: vi har...
Svar
16
· Visningar
1 513
Senast: chilla
·
G
Hästvård Hej alla! Jag undar en sak om någon vet detta om hur en understucken trakt ser ut och hur man känner igen den, av vad den har...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: allroundhästarna
·
T
Foder & Strö Jag ger nu under pälssättningen foderjäst som B-vitamin tillskott. Jag vet att det innehåller en hel del protein också. Kan man ge det...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Thora
·
C
Hästvård Tar ni in era hästar på natten nu, ni som har box? Tänker på risken för socker i gräset kvällar och morgnar, med risk för... 2
Svar
30
· Visningar
2 230
Senast: Yossarian
·
T
Hästvård Hej alla min häst har ett nedsatt allmäntillstånd och mår skit av utseendet att döma. Veterinären var ut igår och han var halt på alla 4...
Svar
16
· Visningar
1 672
Senast: Tynna
·
Hästvård Hoppas att någon kan ge mig klarhet i vad som skett med min häst!! Upptäckte igår att det hänt något med en av hennes muskler, det är en...
Svar
8
· Visningar
3 131
Senast: Lejonelle
·
K
Hästvård Min häst var igår morse jättesvullen i höger bak. (Han går ute dygnet runt) Han var inte halt, hade inte feber, och verkade totalt... 2
Svar
35
· Visningar
10 449
Senast: melev
·
Foder & Strö Två av våra hästar ska tävla imorgon och jag tänkte ge dem betfor efter värmningen för att dels få i dem vatten (dricker ALDRIG borta)...
Svar
1
· Visningar
627
N
Hästvård Har 2 foderhästar som går skodda bara på frambenen. Nu undrar jag om jag ska sätta på vinterskorna bara fram? Är det någon som har...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: dashy
·
H
Hästvård Hej, jag har en liten fråga. Jag ska kolla på en häst på lördag. Allt var prima med hästen, förutom att den var söndersutten förut =...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: Helen Thelin
·
I
Hästvård Mitt halvblod har efter sommarvilan fått antydan till karprygg, och jag undrar om någon vet nåt om det. Han visar ingen hälta eller...
Svar
2
· Visningar
1 561
Senast: borsalino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka